Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Wednesday, 20 July 2011

SESUNGGUHNYA...LELAKI ITU MEMANG DAJAL DAN PEREMPUAN ITU ADALAH IBLIS

Maaf jika tulisan aku kali ini agak kasar buatmu wahai kaum sejenisku yang bergelar lelaki,tapi hanya segelitir lelaki sahaja bukan semua...tapi pada umumnya agak ramai juga lah yang berperangai begini.Kisah kali ini juga berkisar pasal isteri melayu yang curang dan suami melayu yang sudah hilang pegangan agama sehingga sanggup
menggoda bini orang,bini kawan pulak tu....cis tak berhati perut sungguh.....kawan makan kawan,makan pula depan belakang.

Pepatah ada mengatakan kalau tak ada pokok masakan nampak angin yang bertiup,bertepuk sebelah tangan tak akan berbunyi dan macam-macam lagi.Perempuan sememangnya lemah dan kerana kelemahan itulah peluang bagi kaum lelaki untuk mendajal.Benarkan wanita itu mempunyai 9 nafsu dan 1 akal tapi tak pasti pula dari mana fakta
itu diambil,tapi yang nyata al-quran ada menyatakan tentang kekurangan akal bagi wanita.

Nabi saw bersabda dalam hadith dari Abi Sa’eed Al-Khudriyy r.a yang menceritakan : Nabi saw keluar pada hari ‘Iid Al-Adha atau Al-Fitr** ke tempat solat. Kemudian baginda lalu di hadapan para wanita lalu berkata: Wahai kaum wanita, bersedekahlah kerana sesungguhnya aku melihat bahawa kebanyakan ahli neraka adalah dari kalangan kamu (wanita). Maka para wanita itu bertanya: “Mengapa wahai Rasul Allah,” Nabi saw berkata: “Kamu suka melaknat dan kamu kufur (tidak berterima kasih) kepada suamimu. Aku tidak pernah melihat sesiapa yang lebih kurang akalnya dan agamanya berbanding kamu. Seorang lelaki yang waras boleh dipesongkan oleh kamu.” Maka para wanita itu bertanya: “Apakah kekurangan akal kami dan agama kami wahai Rasul Allah ?” Nabi saw bersabda: “Bukankah kesaksian wanita itu menyamai separuh kesaksian lelaki ?” Maka para wanita itu menjawab: “Ya” Lalu Nabi saw menyambung lagi: “Maka itulah kekurangan akalnya. (Dan) bukankah bila wanita itu datang haidh dia tidak solat dan tidak berpuasa?” “Para wanita menjawab: “Ya.” Maka Nabi saw berkata: Maka itulah kekurangan agamanya.” [Sahih Al-Bukhari, Kitaab Al-Haidh]


Dari hadis diatas maka bolehlah kita membuat sedikit kesimpulan bahawa memang wanita itu kurang dari segi pemikiran.Persoalan demi persoalan yang selalu timbul di kepala otak kita,mengapa kecurangan selalu dikaitkan
pada sebelah pihak sahaja,pada pihak atau kaum hawa sahaja.Rasanya tidak adil jika kita hanya menyalahkan pada wanita semata-mata kerana kita ini kaum lelaki,wanita beremosi dan lelaki itu penuh dengan sikap  egonya...
terimalah hakikat ini dengan pasrah walaupun pahit,kerana pahit itu obat.
Pada zaman ini kita di belenggu dengan kebendaan,dunia ini penuh dengan fitnah dan tipu daya,manusia sering lemas dek kerana imej kemewahan yang sering di paparkan.Suatu kemestian atau satu hal yang wajib agaknya,bila isteri mula minat untuk bekerja...katanya kerana kesempitan hidup,tapi itu tidak menjadi persoalan
jika niat isteri secara jujurnya adalah untuk membantu suaminya mengurangkan bebanan yang mungkin tak mampu
ditanggung oleh suami secara bersendiri.Seringkali aku perhatikan tentang sikap dan perubahan yang ketara isteri-isteri yang bekerja baik di pejabat atau menjadi jurujual di pusat membeli-belah.Mereka ini gagal untuk mengawal
perangai dan tatasusila,mereka lupa mereka yang mereka ini isteri orang,ada tanggung jawab untuk menjaga keaiban suami dan apabila setan mula berbisik pada lelaki "goda perempuan itu...perempuan itu mudah untuk kau goda dan semestinya kau memang boleh".Berdasarkan pengalaman aku ada beberapa kelemahan pada wanita yang aku kenal pasti.
Pertama,wanita alah pada pujian,mereka mudah lemas pada pujian lelaki.Aku pun pernah melalui saat-saat begini.
Aku memang suka pada wanita tapi bukan untuk mendajal,aku bangga kerana dalam hidup aku sehingga hari ini
aku tak pernah berzina walaupun aku berpeluang sebenarnya...tapi aku bersyukur Allah masih melindungi aku.Aku suka pada keindahan wanita,aku selalu memuji akan kecantikkan wanita......tapi lain yang jadi,atas beberapa sebab aku tak boleh bercerita panjang tentang bab ini, takut ada yang guna terkni ini untuk mendajal.

Kedua,perempuan mudah terpesona bila kita perihatin terhadapnya,selalu bertanya khabar,dah makan ke belum,hari ini makan apa,ada terasa atau teringin nak makan apa-apa ke hari ni.....cayalah bila main ayat ini bini
orang pun boleh cair beb.....Ini kisah benar,kisah sungguh dan senggoti kata orang Kelantan,kisah yang dok tengah  hangat,ini kisah skandal sebelah menyebelah,sebab berlaku secara berdekatan.Kedua-duanya adalah kawan baik aku,aku namakan kawan aku ni A dan B untuk memudahkan penceritaan.Kawan aku si A ni buka kedai membaiki komputer yang si B pula membaiki penghawa dingin,kawan aku si A dan B ni menurut cerita adalah satu sekolah tapi berbeza usianya dalam beberapa tahun sahaja.Orang pertama yang mengesyaki skandal
ini ialah pekerja si B,menurut ceritanya dan nak dijadikan cerita semasa pekerja si B ni nak mengambil bil terjumpa pula bil telefon bosnya yang tertera dengan jelasnya satu panggilan telah dibuat dengan jumlah rm15,dia mencatit nombor telefon dan berjumpa dengan aku,setelah aku lihat memang nombor telefon milik isteri si A.  Menurut katanya lagi sejak beberapa bulan kebelakangan ini bosnya jarang buat kerja,asyik bergayut kerjanya,naik menyampah sebab umurnya telah menjangkau 50an.

Perkara ini juga disedari oleh jiran-jiranya yang lain yang meyewa berdekatan,dan hinggalah sepupu si A turut perasan keakraban dan kemesraan di antara isteri si A dan si B.Pernah pekerja si B melihat mereka berdua berada di bilik stor kedai si A,kalau dulu stor tersebut sudah di bersihkan ,mungkin sebagai port perbuatan keji mereka.Pernah kawan aku si A ni menceritakan isterinya merungut tak puas seks sebab kawan aku ni cepat pancut,aku cadangkan supaya beli peralatan seks yang banyak dijual sekarang untuk mengelakkan isterinya berzina,ataupun pergi buat rawatan tradisional tapi dia enggan,kataya malu dan aku pun terdiam.

Untuk pengetahuan korang isteri si A ni pernah cerita kat aku tentang derita batinnya kepada aku tapi secara berkias,tapi aku memang faham apa kiasannya.Tapi bertindak bijak dengan mengelak dari berbual dengannya ditelefon.Sewaktu ketika dahulu hal yang sama pernah berlaku terhadap isteri si A ini tapi lama-kelamaan dia berubah tak lama kemudian.Kini dia mula menganas kembali,dan aku menunggu apa kesudahanya,kau memang
dajal sahabatku,kau kawan makan kawan....To Be Continue......



No comments:

Search This Blog

Loading...

Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...