Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Friday, 22 July 2011

KAKAK DAN ADIK KONGSI SUAMI

Bertuah lah kome,mana tidaknya dapat kahwin dengan adik dan kakak secara serentak,maut
jangan dicari,rezeki jangan ditolak.Ini kisah dari negara jiran kita Thailand,seorang peniaga barangan lama yang bernama Whicai(tao),24 tahun dari wilayah Samut,Songkram telah mengawini pasangan kembar,Sirintara dan Thipawan 22,dalam upacara besar-besaran dan perkahwinan mereka atas dasar cinta.
Lucky man

Ketika di temu-ramah oleh pemberita(Thai Rath Reporters) beliau menyatakan tidaklah menjadi kesukaran atau keletihan kerana terpaksa melayan karenah kedua-dua orang isterinya.Kedua-dua keluarga meraikan majlis tersebut dengan penuh rasa gembira dengan kehidupan mereka bertiga.Menurut Wichai pasangan kembar tersebut adalah jirannya dan apabila dia besar dia selalu bertandang kerumah pasangan kembar tersebut.Agak sukar baginya untuk menyatakan perasaan cinta pada salah seorang dari mereka,lalu dia mengambil keputusan mengambil kedua-duanya sebagai calon isteri.

Wichai sungguh bertuah kerana memiliki dua orang isteri yang selama ini berikrar untuk menjadikan Wichai sebagai calon suami.Pada awalnya agak sukar untuk menerima keadaan ini tapi kerana dorongan jiran dan rasa simpati maka akhirnya mereka berjaya memiliki apa yang dihajati,ibunya begitu bangga menerima kedua-dua menantunya dengan menyediakan dua bilik untuk pengantin baru.Pemberita seakan tersenyum bila mendengar jawapan dari soalan,bagaimana Wichai mengatur giliran untuk tidur bagi kedua-dua isterinya,Wichai menjawab dengan tersenyum "tiada masalah,bagi setiap tiga malam saya akan tidur dengan Thipawan dan tiga malam berikutnya dengan Sirintara dan pada stiap malam sabtu saya akan meniduri mereka bersama-sama.

Sirintara akhirnya memberitahu media, 'Apabila kembar saya dan saya bekerja sebagai penolong jururawat, kita berjanji antara satu sama lain bahawa kita tidak akan meninggalkan antara satu sama lain, dan bahawa  masa depan kita bergantung pada suami  sama ada untuk mengambil kami kedua-dua, atau meninggalkan kita.'









No comments:

Search This Blog

Loading...

Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...