Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Friday, 1 July 2011

BILIK KECIL SEBELAH TANDAS

Keperluan untuk menampung perbelanjaan dan kos sara hidup yang tinggi pada hari ini menyebabkan ramai isteri terpaksa ditinggalkan dan terpaksa jugalah hidup berjauhan dari suami.Kerana alasan "tak cukup makan
dan kesepian"maka ruang-ruang kosong itu di isi dengan kemungkaran oleh sebilangan isteri untuk berlaku curang.Apa kata anda bila baca teks dibawah ini.

Seorang isteri telah menelefon suaminya yang berada diluar kerana urusan kerja dan sudah menjadi kebiasaanlah ditinggalkan oleh suami,kata isterinya....
Isteri: bang bilik kecil kat sebelah tandas tu ada orang nak sewa.
Suami: bilik mana pula ni sayang?.....
Isteri: ala bang buat-buat lupa pula dia....ala bilik kecil kat tepi tandas yang lama dah abang tak
            guna,nanti bersemak pula...
Suami: Siapa nak sewa?
Isteri: tadi ada mamat karpet datang dan katanya dia nak sewa..."
Suami: suka hati sayang lah.

Bagaimana tanggapan anda tentang perbualan di atas,sebenarnya si suami adalah seorang lelaki yang jujur dan menaruh kepercayaan sepenuhnya kepada isterinya.Kerana kejujuran itu ramai suami yang merana akhirya.Persoalannya, kita mungkin meletakkan kesalahan hanya kepada pihak isteri,itu rasanya tidak adil,kerana ramai juga suami yang terabai tentang persoalan keperluan batin isteri,tapi isteri juga perlu ingat seks itu bukan segalanya,belajar menahan nafsu syahwat,jaga faraj,kerana perempuan yang menjaga faraj,berpuasa dan rajin sembahyang akan masuk ke syurga dan bebas melalui mana-mana pintu syurga yang di ingini. 

Sebenarnya suami dalam perbualan diatas tidak memahami bahasa 'double meaning',kalau dia faham tentunya mungkin bukan itu jawapannya,jadi tak payah rasanya aku terangkan apa maksud "bilik kecil sebelah tandas"
sendiri fahamlah yer...



No comments:

Search This Blog

Loading...

Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...