Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Wednesday, 24 February 2010

PRIHATIN

TARIF ELEKTRIK


Kenaikan Tarif Elektrik Bukti Najib Gagal Laksana Slogan 1Malaysia

Oleh: YUSMAWATI MHD YUSOF
Kabinet pimpinan Perdana Menteri Najib Razak akan bermesyuarat esok untuk memutuskan sama ada meluluskan kenaikan tarif elektrik. 

Menteri Tenaga Teknologi Hijau dan Air Peter Chin mengesahkan pihaknya telah mencadangkan supaya kadar tarif letrik dinaikan. 

Pakar Ekonomi Tony Phua berkata kerajaan Umno-Barisan Nasional akan berlaku tidak adil sekali


Sunday, 21 February 2010

SELAMAT BEKERJA

Allhamdulillah,cuti dah habis semua dah mula kerja termasuklah aku.Cuti selalunya seronok tapi ada juga yang tak seronok..yang tak seronoknya tak dapat guna internet sebab kabel telepon kena curi,termasuk yang ini dah tiga kali dah kena curi... celaka sungguh si penyangak ni(maaf bahasa kesat sikit)baru je kontraktor TM sambung dah dipotong pulak tak tahu la aku berapa lama boleh

Thursday, 11 February 2010

CUTI SEKOLAH

Assalaimualaikum semua...cuti sekolah dah nak bermula tapi bukan cuti penggal tapi cuti tahun baru cina dan ramai yang merancang untuk balik kampong...elok la tu ye cuti macam ni balik kampong ziarah ibu-bapa,sanak sudara rakan taulan.Ibu-bapa bukan nak duit ringgit kita tapi nak menatap anak-anak dia dapat bersua muka sekali-sekala hilang kerinduan mereka terhadap kita.Bagi yang berbangsa Cina aku ucapkan

Wednesday, 10 February 2010

IKUTLAH BAPAMU TAKUTKAN ALLAH

Bismillahirahmanirrahim dan assalamualaikum semua,hari ini aku nak ceritakan sebuah kisah untuk kita jadikan teladan.Kisah ini mengenai kehidupan seorang bapa yang kematian isteri dan mempunyai seorang anak lelaki yang berumur dalam linkungan lima tahun.Kehidupan mereka ini sangat susah,bapak budak ni adalah seorang pencuri..dia mencuri untuk menyara kehidupan mereka.Pada satu hari bapak budak ni berfikir tentang apa kesudahan nasib anaknya setelah ketiadaanya(mati) lalu ia telah menemui jalanya..ia bercadang menempatkan anaknya dipondok pengajian agama.

Monday, 8 February 2010

PASAR MINGGU KEDAI LALAT

Kedai lalat atau nama barunya kota jembal sudah dikenali ramai,bagi yang dah tahu tu tahulah tapi masih ramai yang tak tahu.Mengikut cerita  yang aku tahu nama kedai lalat ni di beri dulu-dulu dah ada orang berniaga tapi tak seramai hari ini bila datang orang yang membawa barangan untuk dijual maka ramai lah yang datang menghurung ye la macam lalat la gamaknya sebab tu diberi nama kedai lalat betul ke tak betul itu aku tak pasti

Sunday, 7 February 2010

SMS

Sms dari manusia bangang kerap benar aku terima, sms lucah...apa dia orang ingat semua kat malaysia ni otak biru macam dia ke..#%^*(()^%% dah takde kerja lain nak dibuat ke...ke dah buang tabiat rasa nak sumpah je orang macamni.Sms ni dihantar  pada pukul 1:28ptg antara kandunganya:

Friday, 5 February 2010

PENGGUNA ISLAM SERING TERTIPU

Assalamualaikum semua salam satu islam,terpanggil rasanya untuk aku terus menulis soal halal-haram sebab benda ni wajib kita usul,wajib kita mengetahui dari mana sumber makanan ,sumber kewangan yang kita bagi anak bini kita makan.Kita pengguna islam kat malaysia ni seolah-olah dipermainkan oleh oang bukan islam tentang soal halal haram soalnya mereka tidak tahu atau tak ingin ambil tahu..aku sering bertanya sebanyak mana  bahan-bahan haram dah masuk dalam perut kita.Kita pengguna islam terlalu bergantung kepada pengusaha dan pengilang dari orang bukan islam apa tak ada ke pengusaha yang beragama islam(tak mengira bangsa) jawabnya memang ada...tapi sedikit benar kalu nak di hitung.

Search This Blog

Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...