Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Wednesday, 30 November 2011

KISAH ANEH SI PENCURI KAIN KAFAN

Terdapat seorang pemuda yang kerjanya menggali kubur dan mencuri kain kafan untuk dijual. Pada suatu hari, pemuda tersebut berjumpa dengan seorang ahli ibadah untuk menyatakan kekesalannya dan keinginan untuk bertaubat kepada Allah s. w. t. Dia berkata, “Sepanjang aku menggali kubur untuk mencuri kain kafan, aku telah melihat 7 perkara ganjil yang menimpa mayat-mayat tersebut. Lantaran aku merasa sangat insaf atas perbuatanku yang sangat keji itu dan ingin sekali bertaubat.”

1 JUTA PENEROKA BAKAL BOIKOT NAJIB DAN PRU 13


FELDA sinonin dengan perdana menteri Datuk Sri Haji Najib Razak dan peneroka felda adalah aset kebal UMNO. Namun DISARANKAN PENEROKA FELDA seramai 1.6 juta, 125,000 keluarga dan 11 wilayah felda bangkit menentang PENGERUSI FELDA TAN SRI ISA SAMAD.

Tuesday, 29 November 2011

BUAT MAKSIAT DALAM KERETA

MEMALUKAN AGAMA DAN BANGSA
KUANTAN - Memalukan. Itulah perkataan yang sesuai menggambarkan perbuatan tidak senonoh dua individu dipercayai sepasang kekasih apabila tanpa segan silu melakukan maksiat dalam kereta yang diletakkan di tempat letak kereta belakang lorong kedai, Jalan Datuk Lim Hoe Lek di sini, petang semalam.

BESARNYA NILAI DUIT 10 SEN

Gappo boleh beli dengan pitih spuluh sen loni,kuih takdok doh hak rega 10 sen,coklat boleh la 1 butir.Jangan pening biar aku translate bahasa kelatan ke bahasa Malaysia standard walaupun tanpa pertolongan Google Translate."Apo yang boleh dibeli dengan wang sepuluh sen sekarang ni,kuih tak ada yang berharga 10 sen,gula-gula dapat la 1 biji".Begitulah rendahnya nilai 10 sen sekarang,bagi kat anak-anak pun tak nak,kalau jumpa kat tepi jalan pandang pun tidak.

Monday, 28 November 2011

EEE,,,BERBULU AKU TENGOK ENGKAU

SIAPA KATA LULUSAN AGAMA TAK BOLEH BERJAYA


Sesetengah dari kita pada hari ini berfahaman agak kolot atau suka merendah diri kepada lulusan jurusan agama,maksud aku yang belajar di timur tengah dan kebanyakkan mereka ini dari sekolah aliran agama,seperti Maahad atau sekolah agama rakyat.Belajar ilmu agama jauh-jauh bukan semata-mata nak jadi imam,mufti atau tak pun peguam mahkamah syarie,kalau niat macam tu tak usah belajarlah aku nasihat kan,sebab jauh terpesong dari maksud sebenar menuntut ilmu.Ramai ibubapa hari ini memandang lekeh kepada pelajar yang menuntut dimesir(contoh),mereka menganggap belajar jurusan agama tak menjamin masa depan.

Sunday, 27 November 2011

EMPAT MAUT, 19 CEDERA TRAGEDI JAMBATAN RUNTUH DI KALIMANTAN

KALIMANTAN:Para penyelamat berusaha mencari mereka yang selamat selepas sebuah jambatan yang sibuk merentasi Sungai Mahakam di Kalimantan Timur runtuh, menyebabkan empat orang maut dan 19 lagi cedera. Jambatan sepanjang 700 meter itu menghubungkan bandar Tenggarong dan Samarinda di wilayah Timur Kalimantan.

ISRAEL(YAHUDI) MAHU KUASAI MAKAM NABI YUSOF


NABLUS: Menteri Dalam Negeri Israel, Elly Yasha menyeru agar kerajaan rejim Zionis menawan untuk menguasai makam Nabi Yusuf di kota Nablus.

Saturday, 26 November 2011

NAIK BOT SOLAT JUMAAT



TUMPAT: Kira-kira 70 penduduk Kampung Simpangan Hilir, Pengkalan Kubor, dekat sini, terpaksa menaiki bot dan sampan untuk menunaikan solat Jumaat selepas kampung mereka ditenggelami banjir.

RESEPI KONDOM

BUNYINYA seakan pelik, nasi lemak ais krim, sup tulang pasta dan puding cili ketam. Namun kali pertama merasa hidangan yang diubah suai mengikut cita rasa tukang masak, Alvin Leung, ia ternyata enak dan tidak mengecewakan. Malah setiap hidangan dipersembahkan dalam gaya yang cukup memikat. Sebelum menjamah hidangan, penulis membayangkan nasi lemak bersama satu penceduk ais krim atau ais krim yang disumbat nasi lemak di dalamnya.

Friday, 25 November 2011

EMPAT MANGSA LEMAS DI KELANTAN

KOTA BHARU - Pasangan adik-beradik merupakan antara empat mangsa lemas akibat banjir dalam tiga kejadian berasingan di Bachok, Pasir Mas dan Rantau Panjang semalam.

Thursday, 24 November 2011

MASUK IKUT TINGKAP, KELUAR IKUT PINTU

Pelik bunyinya tapi itulah kebenaran,sebab ini adalah kisah benar.Kisah ini berlaku malam semalam,kisah yang sungguh mengerunkan dan begitu tragis.Pada hari semua manusia dalam kebimbangan kecuali yang tak ada anak,tak kira la anak tu apa jantinanya.Tapi kata bapak aku semasa dia hidup(sebab sekarang dah meninggal),menjaga lembu sekandang lebih mudah dari menjaga anak seekor,maaf lah kalau bahasanya terlalu kesat dan menyakitkan hati....tapi terimalah dengan hati yang terbuka.

OPS TIONG,TAHAN AWANG BLACK


KUALA LUMPUR – Pergerakan aktif dan licik Awang Hitam yang menjadikan negara ini sebagai pusat kegiatan penipuan terutamanya melalui Internet digempur polis menyebabkan 76 orang, kebanyakannya warga Afrika, ditahan dalam Ops Tiong di sini kelmarin.

Tuesday, 22 November 2011

RAMAI ORE PUAN LONI TAK SAYE DIRI....

Tentu ramai pembaca yang terpingga-pinga tajuk entry ambo hari ini,"tapi takper biar ambo terangkan sedikit."Ramai ore puan loni tak saye diri"maksudnya ramai orang perempuan sekarang tak sayang diri,kenapa dan mengapa aku cakap macam tu.Aku cakap macam tu sebab kalau sayang mengapa dedahkan tubuh kat orang.Maka sebahagian wanita ini akan berkata "kenapa tak suka ke"?....ramai yang suka dan tak kurang juga yang mencerca,pasal orang macamni la ramai lelaki teringin nak buat dosa...mereka bercita-cita nak dapatkan apa yang korang tonjolkan,takdapat cara rela(zina) dia guna cara paksa(rogol)..macamtu la ceritanya.

2 WARGA THAI MAUT DALAM SATU KEMALANGAN

KUALA LUMPUR: Perjalanan pulang ke utara selepas bercuti di Melaka bersama rakan membawa malang buat dua wanita warga Thailand yang maut dalam kemalangan di Kilometer 416.5 Lebuhraya Utara-Selatan, arah utara berdekatan Lembah Beringin, dekat sini, semalam.

Monday, 21 November 2011

CUKAI LEMAK

DENMARK muncul sebagai negara pertama yang mengenakan kutipan cukai lemak terhadap barangan berasaskan lelemak seperti minyak sapi, mentega, minyak masak dan produk susu. Tujuannya murni, memastikan kesihatan rakyat negara itu terjamin.

GURU BESAR LEMPAR WANG


PAGOH: “Saya terkejut kerana guru besar sanggup melemparkan wang RM26 di depan kami dan melayan seperti pengemis, sedangkan kami ke sekolah kerana mahu menuntut hak anak mendapat RM100 seperti mana diterima pelajar lain,” kata Azman Salleh, 38, bapa seorang murid yang kecewa wang pemberian kerajaan kepada anaknya dipotong tanpa alasan munasabah.

BEACH BOY-SEDIA MELAYAN PELANCONG ASING


PULAU TIOMAN: Berwajah unik, muda, seksi, sasa dan mampu berkomunikasi dalam pelbagai bahasa, itulah kelebihan pekerja pantai khususnya golongan lelaki sekitar pulau ini hinggakan ada pelancong wanita yang cair dengan penampilan mereka.

Sunday, 20 November 2011

MACAM TAK PAKAI BAJU

Pelik tapi benar,berpakaian tapi nampak macam tak pakai apa-apa,tak caya tengok la...

Saturday, 19 November 2011

KERANA RM600 MARUAH KU GADAIKAN

SEKSI...seorang peserta melakukan aksi ghairah bagi meraih undian penonton.
KUANTAN: Hadiah ditawarkan selaku juara hanya RM600 serta sebotol minuman keras, tetapi sudah cukup membuatkan 20 gadis sebahagian besarnya Melayu, tampil menyertai pertandingan separuh bogel di sebuah pusat hiburan di Jalan Beserah, awal pagi semalam.

Friday, 18 November 2011

YANG BIJAK DISANJUNG,YANG DUNGU TERMANGU-MANGU

Pernakah anda terjumpa atau menemui orang yang mencium dirinya sendiri,jika tak pernah biar aku ceritakan.Hari ni ialah hari khamis dan yang pasti semua orang tahu,tapi ada peristiwa yang berlaku pada hari ini.Bagi ibubapa yang mempunyai anak yang baru lepas menduduki peperiksaan UPSR maka hari inilah penentunya.Keputusan peperiksaan UPSR telah diumumkan,ada yang sebak kerana anaknya berjaya mendapat 5A,tak kurang juga yang melalak dan frust menonggeng kerana harapan yang diberikan kepada anaknya hancor berkocai-kocai.

KECIL ATAU BESAR TAK JADI MASALAH,JANJI PUAS...

Kepuasan adalah sesuatu yang tak dapat digambarkan dengan perkataan,kerana ia lahir dari hati,tapi yang pasti ia mampu dizahirkan pada pandangan orang.Bila tersenyum itu menandakan kepuasan dihati nurani,mengapa harus di persoalkan besar atau kecil saiznya,bersyukur dengan apa yang kita ada,bersyukur dengan apa yang kita dapat...itulah syurga kepuasan.

Thursday, 17 November 2011

TANAH KUBUR BUKAN UNTUK MENAKUTKAN...

Mendapat sambutan dan maklum balas yang memberangsangkan pada musim yang pertama lalu, drama bersiri Tanah Kubur meneruskan tayangannya untuk musim kedua mulai 4 November ini di Astro Oasis setiap hari Jumaat, pukul 7.30 malam. 

STANDARD USERS:HENTIKAN JUALAN SOS CHILI 1 MALAYSIA

Ujian makmal ke atas sos cili yang dijual di Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) mendapati tahap raksa dan plumbum melebihi paras yang dibenarkan dalam Akta Peraturan-peraturan Makanan 1985.

MENANGIS PELUK BANTAL

AMPANG JAYA: Sepasang suami isteri panik dan menyangka anak mereka diculik selepas kanak-kanak itu keluar seorang diri dari rumah mereka di Bukit Indah, di sini ketika pembantu rumahnya sedang menjemur kain, pagi semalam.

Wednesday, 16 November 2011

MB KEDAH BENTANG BAJET 2012

ALOR SETAR - Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak membentangkan Bajet 2012 berjumlah RM1.008 bilion di Dun Kedah di sini petang ini.Ia membabitkan RM570 juta untuk perbelanjaan mengurus, RM259 juta bagi perbelanjaan pembangunan dan RM179 juta untuk perbelanjaan bekalan air.

MAUT DIBAHAM BADAK


KLERKSDORP (Afrika Selatan): Seorang peladang maut dibunuh badak air yang dibelanya sejak haiwan liar itu berusia lima bulan dan dilayan seperti anak sendiri.Marius Els dilaporkan dibaham berkali-kali Humphrey - nama badak air itu sehingga dia menemui ajalnya pada malam Sabtu lalu.

Tuesday, 15 November 2011

SUBHANALLAH,ULAR PUN BOLEH TERBANG

Kalau dibarat manusia boleh terbang tapi kat kelantan ada ular boleh terbang.Di USA ada superman,di Jepun ada Ultraman...di kelantan pula ada Kadirman...oop!!! tersasul pulak,maksud aku ada ular boleh terbang.Orang kelantan biasa gelarkan(namakan) ular ini 'kadir wat', tapi dalam bahasa standard tak tahulah,yang pasti nama sebenar ular ini 'Paradise Tree Snake'.Ular ini bukan ada kat kelantan sahaja tapi seluruh asia.

KEWIBAWAAN SULTAN LAHIRKAN RAMAI ULAMA


KOTA BHARU, 12 Nov: Menteri Besar, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata rahsia kejayaan negeri Kelantan melahirkan ramai alim ulama di negeri ini adalah disebabkan kewibawaan sultan yang menaungi pemerintahan.

Monday, 14 November 2011

IMEJ GANGSTERISM-FILEM KITA

Imej bertatoo,berambut panjang dan dengan memek muka yang ganas dan langsi(apa ke jadah maknanya aku pun tak tahu).Berbagai-bagai cara yang hendak ditonjolkan, asalkan ganaz dan brutal,itulah corak filem yang dihidangkan kepada generasi muda sekarang.Bermodalkan imej ganas dan heroin pula dari pelakon yang jambu,itu adalah daya tarikan filem sekarang,apa mesej yang nak ditonjol sebenarnya.Maaf aku bukan pengkritik filem atau orang seni tapi sekadar luahan hati,kalau tak diluah nanti mati.

"BUAYA KERDIL AFRIKA"

Terdapat 23 jenis buaya didunia.Kita berangapan rupa bentuk reptilia ini sama,memang pada asasnya ia kelihatan sama.Berkepala besar,berkaki pendek dan seleranya  tak mengira,semua dibedalnya,sebab itulah ada yang memanggilnya "sang bedal".Buaya mempunyai berbagai spesies,setiap spesies mempunyai keunikan masing-masing.Kita selalu mendengar dan sering melihat buaya walaupun bukan secara live,buaya tembaga,buaya katak,buaya air masin dan sebagainya.

KERANA SANG GEBU HIDUP JADI CELARU


KUALA LUMPUR: Melihatkan rupa cantik menawan, badan melentuk dan kulit gebu melepak, dia tanpa berfikir panjang menerima pelawaan cinta seorang wanita.

Sunday, 13 November 2011

GESA SHAHRIZAT LETAK JAWATAN

KUALA LUMPUR - PKR mendesak Menteri Pem­bangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil meletak jawatan dalam Kabinet dan Ketua Wanita Umno berikutan kontroversi National Feedlot Corporation (NFC).

ISTERI MINTA CERAI SETELAH BERTEMU KEKASIH LAMA


SAYA berkahwin hampir 16 tahun dan mempunyai dua pasang anak, yang sulung berumur 15 tahun dan bongsu 10 tahun. Sebelum ini isteri tidak bekerja dan saya mencuba memberi nafkah zahir batin secukupnya hingga terpaksa berhutang kerana hendak menjaga hati isteri.

Saturday, 12 November 2011

PULANGKAN TANGAN AKU


TAOYUAN (Taiwan): Seorang lelaki rakyat Taiwan, semalam menuntut pihak berkuasa China memulangkan tangan kirinya yang dipotong selepas insiden samun dan disimpan polis negara itu sebagai bahan bukti.

JUAL KAWAN UNTUK BAYAR HUTANG


KUALA LUMPUR: Seorang wanita yang mahu menyelesaikan hutangnya secara licik memperdaya rakan sendiri dengan tawaran percutian percuma di ibu kota sebelum gadis berusia 19 tahun itu ‘dijual’ kepada seorang lelaki yang kemudian bertindak kejam mengurung, mendera dan merogolnya.

TERTEKAN YANG MENEKAN

Dunia ini memang sungguh kejam,maksud aku kehidupan manusia di dunia maya ini,terlalu menekan dan menyebabkan ada yang tertekan.Ibu-apa mahukan anaknya berjaya dalam pelajaran seperti anak-anak orang lain,mengapa manusia ini suka membuat perbandingan tapi tidak menilai bagaimana tahap anaknya berbanding anak orang lain.Memang benar kita ini dilahirkan sama tapi berlainan keupayaannya,ada orang dilahirkan genius tapi ada juga sebaliknya,kita hidup didunia ini ada yang kaya dan miskin,ada yang cerdik dan kurang cerdik,dan begitulah seterusnya.

Friday, 11 November 2011

BANJIR DI BANGKOK BERLARUTAN..

BANGKOK - Menteri Tenaga Thailand, Pichai Naripthaphan, kelmarin menyatakan krisis banjir di Bangkok mungkin akan berlarutan untuk sebulan lagi selepas pihak berkuasa mengeluarkan arahan berpindah kepada penduduk di kawasan kejiranan di utara ibu negara itu berikutan paras banjir yang semakin tinggi di pusat bandar tersebut. Pichai berkata, walaupun banjir semakin buruk, ia dijangka akan surut menjelang pertengahan bulan ini.

"SAYANG NABILA"

KUALA LUMPUR: “Saya sayang bekas isteri saya 200 peratus, kalau dia berubah saya bersedia menerimanya dengan hati terbuka,” kata Zaidy Zailani, 30, bekas suami pelakon kontroversi, Nabila Huda Suhaimi, 27, ketika ditanya mengenai gambar bekas isterinya bercium dengan seorang lelaki di sebuah pulau peranginan yang tersebar di Internet.

Thursday, 10 November 2011

TETAK KELUARGA KERANA HARTA

TELUK INTAN - Perebutan harta dipercayai menjadi punca sekumpulan 20 lelaki hilang pertimbangan sehingga sanggup menyerang dan mencederakan sebuah keluarga di Alfa Bernam, dekat sini, pada Ahad lalu.Ketua Polis Daerah Hilir Perak, Goh Kok Liang berkata, kejadian berlaku sekitar jam 10 malam dan mangsa sekeluarga sedang beristirahat sambil menonton televisyen ketika diserang.

CARA HILANGKAN BUNYI KENTUT

Tahukan anda bila kentut terkeluar membolehkan seseorang itu merasa aib,padahal ia bukan lah seaib orang membuat dosa seperti berzina.Tapi manusia hari lebih mementingkan 'standard',bila terkentut jatuh standard atau terasa aib,bila berterusan berzina,minum arak ok jer.Bagi mereka yang selalu terkentut ada  gadget untuk anda.Pengedap kentut atau kentut silencer,ceh macam pengedap bunyi pada sejata api pulak.Alat ini untuk menghilangkan bunyi sahaja tapi bukan bau.

Wednesday, 9 November 2011

PENUNTUT MALAYSIA MAUT DITETAK DI SURABAYA

KUALA LUMPUR: Seorang penuntut Malaysia maut selepas ditetak di lehernya oleh seorang penjenayah yang cuba melarikan motosikal miliknya di rumah sewa di Malang, Jawa Timur, Indonesia, malam semalam.

Tuesday, 8 November 2011

KEDAH AKAN BINA SEKOLAH TAHFIZ SAINS DI LANGKAWI

YAN - Kerajaan negeri Kedah akan membina sebuah Sekolah Tahfiz Sains di Pulau Tuba, Langkawi sebagai sebahagian usaha menjadikan negeri itu sebagai pusat ilmu terkemuka.

DUA JARI KAKI PUTUS DEKAT LAMPU ISYARAT


KUALA LUMPUR: Malang tidak berbau bagi seorang penunggang motosikal apabila putus dua jari kaki kanan selepas melanggar sebuah kereta di Jalan Yaacob Latiff, di sini, semalam.

Monday, 7 November 2011

IBU LAHIRKAN ANAK SEBERAT 19.2KG

Seorang ibu di Indonesia telah selamat melahirkan bayi seberat 19.2kilogram,bayi ini diberi nama Mohammad Akbar Risuddin.Subhanallah besarnya bayi ni....

MAKANAN HALAL SUKAR


SONGKHLA (Thailand): Kira-kira 30,000 penduduk beragama Islam yang terjejas akibat bencana banjir di empat wilayah di utara Bangkok sejak Julai lalu, kini turut berdepan masalah mendapatkan bekalan makanan halal.

Sunday, 6 November 2011

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA

Dalam kesempatan ini saya ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidiladha,maaf zahir dan batin kepada semua pembaca blog ini,follower,rakan-rakan blogger dan seluruh umat islam di seluruh dunia...TAKBIR....

TASEK GARAM DAN MASJID CYPRUS

Suatu keajaiban dan pemandangan yang menarik apabila kita berada di lapangan terbang Larnaca(Cyprus),pemandangan sebuah tasek garam seluas 2km persegi dan Masjik  Hala Sultan Tekke.Pada musim sejuk tasik ini di penuhi air dan burung-burung,pada musim panas pula ia kering dan dipenuhi oleh garam.Di tepi tasek kelihatan sebuah menara Masjid,Masji itu di beri nama Masjid Sultan Kette.

'BINI HUJUNG MINGGU'-PAKEJ JUAL DIRI PADA ABG S'PORE


JOHOR BAHRU: Kemaruk ingin hidup mewah menyebabkan segelintir wanita tempatan menggadai maruah melalui ‘pakej abang Singapura’ ditawarkan pelancong lelaki negara berkenaan yang bersedia memenuhi apa saja permintaan ‘gundik’ mereka termasuk menyediakan rumah dan kereta selain elaun ribuan ringgit setiap bulan.

Saturday, 5 November 2011

TEMBAK TAK MATI

KOTA BHARU – Seorang lelaki layak digelar kebal apabila masih lagi hidup walaupun terkena empat das tembakan di dada, paha, betis dan bawah pusat dalam kejadian di Kilometer 3.2 Jalan Kota Bharu-Kuala Krai di sini kelmarin.

GRO DALAM RAK


Ini bukan kisah jerangkung dalam rak atau almari,tapi kisah biasa dibandar-bandar besar....ala kisah GRO,tapi kali ni gro dalam rak pula,kalau nak tahu teruskan membaca...

Friday, 4 November 2011

SEKSUALITI MERDEKA 2011,APA PUNYA LAHABAU!!!!!

Negara kita gempar lagi dengan satu program yang dikenali sebagai Seksualitidengan temanya
"Queer Without Fear" yang berlangsung pada 2 Nov 2011 hingga 13 Nov 2011 di The Annaxe Gallery.

ISTERI JUAL GAMBAR SEPARUH BOGEL DI FB

KUCHING: Sekali lagi facebook disalahgunakan untuk tujuan terlarang. Kali ini membabitkan seorang isteri yang menjual gambar separuh bogelnya dengan menjadikan laman sosial di Internet itu sebagai medium untuk mencari pelanggan dan proses tawar-menawar.

Thursday, 3 November 2011

LEBIH ENAK PAKAI RINGGIT DARI RUPIAH

"Lebih enak pakai ringgit dari rupiah", begitulah kata-kata sesetengah rakyat indonesia yang selalu berkunjung ke Tawau,Sabah.Perjalanan mereka hanya memakan masa selama 40 minit sahaja.Mereka rasa berbaloi membeli barangan di sini,seperti beras,gula dan minyak masak.Warga Sebatik sangat bergantung barangan dari Sabah.

SUAMIKU 'GAY'

KLANG: “Selepas hampir tujuh tahun berkahwin dan dikurniakan dua anak, saya langsung tidak menyangka akan berdepan badai yang amat dahsyat apabila suami berubah cinta dengan menyintai kaum sejenisnya.

Wednesday, 2 November 2011

SAPA PUNYA PAYU DARA NI?

Fuyoo!,hebab...memang hebat dan kuat,sapa punya payu dara ni,dah ler besar kuat pulak tu.Nak tahu tengok sapa punya ni...memang power habis...

USIA 7 DAN 8 TAHUN TAPI SUDAH PECAH MASUK 26 RUMAH


PUTRAJAYA: Usia mereka baru tujuh dan lapan tahun, tetapi bijak mengatur strategi serta menjadi dalang aktiviti pecah rumah membabitkan 26 rumah jirannya di Blok D Apartmen Fasa 4C Kuarters Kerajaan, Presint 8, di sini, sejak enam bulan lalu.

Tuesday, 1 November 2011

DOSA KERING DI FACEBOOK

Dosa,dosa adalah imbalan dari setiap amalan kejahatan yang dilakukan oleh umat manusia,tanpa mengira masa,tempat dan jantina.Ia boleh dilakukan tanpa ada rasa kepayahan dan ianya tanpa kita sedari kerana kita terlalu fanatik kepada sesuatu benda,padahal kita ini jahil....tapi itulah masalahnya,sampai bila kita ini terus jahil.Facebook adalah satu laman sesawang yang menjadi kegilaan ramai manusia tanpa mengira usia,tapi yang pasti remaja adalah yang paling ramai.Remaja gemar memuat naik gambar-gambar ke laman ini dengan pelbagai gaya dan gelagat,tapi itulah jadinya bila masyarakat islam hari ini memang jahil tentang islam,aurat dibiarkan untuk tatapan umum,kita begitu takut bila melihat gejala ini terus berlaku tanpa pemantauan dari ibu-bapa dan pihak berwajib....senang-senang kita dapat dosa kering..mohon jauhi dari berlaku pada anak-anak kita,Nauzubillah..

KOPI DARI TAHI MUSANG


LIPA, Filipina - Seorang petani, Rustico Montenegro di sini mencari najis musang yang mengandungi biji kopi untuk dikumpulkan dan dibersihkan sebelum dijual kerana harganya yang tinggi.

Search This Blog

Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...