Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Tuesday, 30 August 2011

KOTA YANG HILANG-SODOM DAN GOMORA

Cerita tentang sodom termasuk cerita tertua di dunia disampin cerita-cerita tentang Firaun, bencana banjir Nuh. Kisah sodom merupakan salah satu cerita yang juga dimuat dalam kitab Al quran maupun Injil. Cerita ini menggambarkan kisah dua kota yang

MATI BERKARAN HUJUNG RAMADHAN


MARAN: “Saya sudah beritahu dia supaya jangan kait lagi kerana kelapa yang saya kait untuk buat lemang sudah cukup, tapi dia masih nak kait juga,” kata Kamarulzaman Mohamad, 55, bapa Mohd Tarmizi yang maut terkena renjatan elektrik ketika mengait kelapa di rumah datuknya di Kampung Jara, di sini, semalam.

Monday, 29 August 2011

ISTERI CEMBURU SIMBAH ASID KE-MUKA SUAMI


KOTA BHARU – Gara-gara mengesyaki suami mempunyai hubungan sulit dengan wanita lain, seorang peniaga di bazar Ramadan Kok Lanas di sini

RAMADHAN TERCEMAR- ISTERI CURANG DITANGKAP


KUALA LUMPUR: Seorang wanita berusia 41 tahun nekad ‘menceraikan dirinya sendiri’ selepas rahsia hubungan sulitnya dengan lelaki lain sejak tiga tahun lalu dikesan suaminya.

AIR KATIRA-GUM KARAYA

Air katira sangat terkenal di negeri Johor dan hanya boleh ditemui semasa bulan Ramadhan sahaja. Namun sejarah tentang asal usul minuman ini tidak dapat disahkan dengan tepat kerana ada

Sunday, 28 August 2011

IKUT 'ABANG COMEL' PULANG RAYA

KUALA LUMPUR: “Insya-Allah, tahun pertama bergelar isteri, saya akan mengikut abang pulang berhari raya di kampungnya di Sungai Besar (Selangor),” kata isteri muda pengacara dan penyampai radio popular, Salih Yaacob, Samihah Sheikh Ali, 25.

PELAJAR DI NODAI SELEPAS DEBERI PIL KHAYAL


KAJANG: Seorang pelajar perempuan tingkatan dua sebuah sekolah menengah di daerah ini mendakwa dirogol rakan lelakinya, pelajar tingkatan tiga dari sekolah menengah lain di Cheras pada 16 Ogos lalu dan kejadian itu hanya dimaklumkan kepada guru di sekolahnya,

Saturday, 27 August 2011

2 BERADIK BERSEKEDUDUKAN DENGAN DENGAN LELAKI BUKAN ISLAM


JOHOR BAHRU: Demi menyelamatkan dua adik perempuannya daripada terus bergelumang dosa, seorang kakak menempuh pengalaman pahit apabila putus jari kelengkeng akibat ditetak teman lelaki seorang adiknya.

Wanita yang mahu dikenali sebagai Hidayah itu berkata, selain putus jari kelengkeng, jari manisnya cedera dan kecacatan itu menyebabkan dia kehilangan pekerjaan sebagai kerani di sebuah syarikat swasta.

PUTUS TANGAN DAN KAKI


KUALA LUMPUR: Seorang lelaki putus kaki dan tangan kirinya akibat ditetak dengan parang selepas diserang 10 lelaki bertopeng ketika menunggu hidangan di sebuah restoran di Taman Intan Baiduri, Kepong di sini, kelmarin.Difahamkan, semua lelaki terbabit yang bersenjatakan parang dan kayu turut menyerang semua pelanggan di restoran berkenaan sebaik tiba di tempat kejadian.

MAYAT REPUT TERIKAT DITEMUI

Anggota Badan seorang wanita yang hampir hancur ditemui oleh Pemilik Restoran yang terletak berdekatan Soi Beokeow, yang mendapati bau itu telah memasuki ke restorannya. Berdekatan kawasan perniagaannya

Friday, 26 August 2011

CUCU BINATANG


TENOM: Hanya kerana meminta dimasakkan nasi, seorang nenek mati dalam keadaan tragik apabila dicincang seluruh tubuh oleh cucunya di rumahnya di Kampung Melalap di sini, kelmarin.

BUNGA API PUNYA CERITA-2 BERADIK TERSELAMAT DARI KEBAKARAN


KOTA BHARU: Tindakan pantas seorang kanak-kanak berusia lima tahun mengheret adik bongsunya keluar dari rumah, menyelamatkan mereka daripada terperangkap dalam kebakaran di Kampung Kubang Badak, Kedai Lalat, dekat sini, pagi semalam.

Thursday, 25 August 2011

ARTIS MAIN DENGAN ANJING

Apa citer,acuciter,acuciter,bukan nak mengata tapi nak juga berceriter.Memang tak dinafikan manusia memang
suka pada keindahan dan kecantikkan,tapi biarlah bertempat,kalau nak 'main' ke nak dakap ke jangan la dengan benda ni,anjing tak bersalah tapi kita yang salah,jagalah martabat agama islam jangan pula dikata orang islam dan bukan islam(kafir) ni sama saja.Semenjak dua menjak ni menjadi-jadi pula trend orang islam bela anjing,bukan takat bela jer,siap dakap tidur lagi,ada yang berkata lepas sentuh anjing tu mungkin disamak lah tu,itu terpulang pada diaorang lah,tapi maruah agama wajib kena jaga jangan sampai di perlekehkan pula oleh agama lain.Heran aku bila pasal murtad semua bising,tapi bila bab ni tak ada pula yang melatah atau buat latah...hisssss!!!! haru blue dibuatnya...

ISLAM HANYA PADA TIGA KEADAAN....

Bila bercakap pasal islam semua orang mengaku islam,tapi sejauh manakah pengertian dan penghayatannya terhadap islam,apakah cukup melalui  pengucapan pada mulut sahaja.Bila kita tengok suasana orang islam hari ini  amat membimbangkan kita kerana bila cakap pasal dadah,gejala sosial,perlakuan zina dan sebagainya

Wednesday, 24 August 2011

PELBAGAIKAN KEGUNAAN KONDOM

Kondom adalah alat penghalang yang paling biasa digunakan semasa hubungan seks untuk mengurangkan kemungkinan kehamilan dan menyebarkan penyakit kelamin seperti gonorea, sifilis, dan HIV). Ia dipakai pada zakar seorang lelaki dan menghalang ejakulasi air mani daripada memasuki badan pasangan seksual. Kerana kondom kalis air, anjal, dan tahan lama, mereka juga digunakan dalam pelbagai aplikasi pengcegahan

ORANG MINYAK VERSI INDIA


COLOMBO: Polis semalam melancarkan operasi menangkap besar-besaran di utara Sri Lanka selepas penduduk bertempur dengan tentera yang dituduh melindungi pesalah seks yang digelar ‘orang minyak.’

Tuesday, 23 August 2011

Monday, 22 August 2011

SEORANG TUA DIKAKI GUNUNG-TRIBUTE UNTUK ALLAHYARHAM AZIZI HJ.ABDULLAH...

SEORANG TUA DIKAKI GUNUNG,sebuah karya Allahyarham Azizi Hj.Abdullah,aku mula mengenali karya Allahyarham semasa aku di tingkatan 5,bila buku karya Allahyarham dijadikan bahan bacaan dalam mata pelajaran sastera,kisah ini sungguh menyayat hati untuk dibaca,secara kasarnya bolehlah aku katakan

SEDIA KHIDMAT PEMBANTU RUMAH BOGEL


FORT WAYNE: Seorang lelaki memulakan perniagaan yang didakwanya sebagai unik di bandar di Indiana ini.

Sunday, 21 August 2011

MAYAT DALAM LONGKANG

PORT DICKSON - Mayat seorang lelaki dijumpai dalam longkang di stadium mini Padang Merdeka di sini, pagi ini.Ketua Polis Daerah Port Dickson, Supritendan Baljit Singh berkata, mangsa dikenali sebagai Nor Azlan Mohd Nor, 29, seorang yang dibuang daerah kerana kesalahan jenayah yang berasal dari Perak.

DIBAWAH LINDUNGAN KAABAH

Filem yang diadaptasi dari karya Allayarham Prof.Dr.Hamka.Filem ini mengisahkan kisah  percintaan Hamid dan Zainab yang berlainan

BAPA HANTAR 5 BERADIK KERUMAH AMAL GEREJA


PETALING JAYA: Ketika umat Islam sibuk membuat persiapan menyambut Aidilfitri tidak sampai dua minggu lagi, lain pula dengan nasib lima beradik beragama Islam yang terpaksa menyambut 1 Syawal di bawah pengawasan sebuah gereja, dekat sini.

Saturday, 20 August 2011

HOTEL HALIMUNAN DIATAS POKOK

Ini ialah eko system hotel,'mirrowcube'.yang terletak diatas pokok,kira-kira 15m dari aras tanah,ia adalah projek firma seni bina dari Sweden,Tham & Videgard Hansson Arkitek.Dalam cube

Friday, 19 August 2011

BERITA TERKINI-EMPAT TERMASUK WANITA ROMPAK KEDAI EMAS


GURUN 19 Ogos — Empat termasuk seorang wanita melarikan lima dulang barangan kemas dari sebuah kedai emas, di bandar baru Gurun di sini hari ini.

ISTERI DI TEMBAK KETIKA BERJALAN



BOONTON, Amerika Syarikat (AS) – Polis mengesyaki sepasang suami isteri beragama Islam yang berketurunan Pakistan ditembak semasa sedang menolak kereta sorong anak lelaki mereka yang berusia tiga tahun di sini merupakan sasaran serangan terancang.Serangan itu berlaku ketika umat Islam menjalani ibadah puasa pada bulan Ramadan.

LELAKI TERKECIL DIDUNIA

Junrey Balawing,warga negara Philippines adalah antara lelaki terkecil didunia,mempunyai ketinggian 22 inci.Berumur 17 tahun dan ketinggiannya menyamai budak berusia setahun.Menurut rekod lelaki yang paling

Thursday, 18 August 2011

AKTOR KENCING,PENERBANGAN TERGENDALA


PARIS: Bintang filem Perancis, Gerard Depardieu, kencing di tempat duduk penumpang kapal terbang apabila mendapati tandas pesawat berkenaan ditutup, kata sumber, semalam.
Katanya, aktor berusia 63 tahun itu menjerit mahu membuang air ketika penerbangan dari Paris ke Dublin, Ireland, bersedia untuk berlepas.

NAK BUANG SIAL,TAPI BERTAMBAH SIAL...


KUALA LUMPUR: Serah tubuh atau barang kemas. Itu pilihan diberi seorang bomoh yang kononnya pakar membuang sial dan memulihkan hubungan suami isteri pelanggannya yang semuanya wanita.
Hasil tipu dayanya, bomoh mendakwa kerabat diraja dan berpura-pura warak itu mengaut keuntungan jutaan ringgit apabila 10 pelanggan wanitanya memilih ‘kaedah rawatan’ kedua iaitu menyerahkan barang kemas.

Wednesday, 17 August 2011

BERSAMA SELAMANYA....

Biar ramai kawan tapi jangan ramai lawan,berkahwin biarlah satu berkawan biarlah seribu.Ramai kawan masa berduit, duit habis kawan pun hilang dan mula lah nak jadi lawan.Sukar mencari kawan yang sanggup bersusah payah ketika kita susah malah mereka lebih menyusahkan kita ada kalanya,tapi dalam seribu

ANTARA DUA DARJAT

MISI MENGERANG,....


MELAKA: “Sebaik menghampiri ambulans, jururawat wanita itu mengerang kesakitan dan meminta tolong lalu saya mengangkatnya dengan berhati-hati ke tepi jalan,” kata anggota penyelamat pantai sambilan Jabatan Pertahanan Awam (JPAM), Tan Bun Han, 40, saksi kejadian kemalangan membabitkan ambulans dan teksi, di Jalan Tun Abdul Razak menghala ke Plaza Tol Ayer Keroh, malam kelmarin.

Tuesday, 16 August 2011

22 ORANG ANGGOTA BAJU MERAH DI BEBASKAN

Mahkamah Udon Thani pada hari Selasa mengarahkan pembebasan dengan ikat jamin sebanyak 22 anggota Barisan baju- merah Bersatu untuk Demokrasi Menentang Diktator yang dikenakan dengan menghasut pergolakan dalam berkaitan dengan protes UDD di Bangkok pada tahun 2010.

MENTEGA 'PURE CREAMERY BUTTER-GOLDEN CHURN' TIDAK HALAL

TIDAK HALAL
KUALA LUMPUR: Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM hari ini mengesahkan mentega jenama 'Pure Creamery Butter-Golden Churn' yang dipasarkan di Malaysia adalah tidak halal. 

ISTERI DISERET DALAM KEADAAN BOGEL KERANA ENGGAN BERBUKA DENGAN SUAMI


GOMBAK: Akibat menolak ajakan berbuka puasa dengan suami, seorang wanita dibelasah suaminya selain diseret dalam keadaan bogel hingga cedera di badan dalam kejadian di Kampung Nakhoda Kanan, di sini, kelmarin.
Difahamkan, sebelum ini, pasangan terbabit sering bertengkar dan mangsa yang juga suri rumah berusia 30 tahun menjadi tempat melepas geram suaminya itu.

Monday, 15 August 2011

JUSTINE BIEBER-VERSI TERBAIK DARI LADANG

Justine Bieber memang hebat sapa tak kenal,pendek kata semua kenal,tapi ini lagi best,yang terbaik dari ladang,bukan setakat bibir jer,siap nampak gusi lagi,kah!kah!kah...baru korang tahu yang Justine Bibir ni lagi hebat...

AIR MAYAT DAN KAIN KAFAN JADI REBUTAN,APA CERITA BEB...


KUALA TERENGGANU: Gara-gara terpengaruh dengan perkara tahyul, ada individu negeri ini dikesan mencuri dan mengambil bekas air mandian jenazah dan lebihan kain kafan kononnya untuk dijadikan ubat merawat pelbagai penyakit termasuk mengatasi masalah ketagihan dadah.

REMAJA DICABAR CIUM "ABG JOE"


KUALA KRAI: Seorang pelajar tingkatan lima Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Bandar di sini, boleh disifatkan

LAPARNYA,MACAM TAK MAKAN SE TAHUN

Bangang,memang bangang,setiap tahun bila tibanya bulan Ramadhan mereka ni mula buat hal,apa lagi tak puasa lah,puasa malas,macam lah berpuasa tu boleh bawa mati.Kecik-kecik dah ponteng puasa dan sampai ke tualah dibawa perangai ni,bila bulan Ramadhan dah nak tiba mula lah mereka ni menghitung kat mana nak

Sunday, 14 August 2011

GANGSTER YANG MANCHO

Mana gangster yang nak challenge degan  makcik? mana,mana,pi cari,ambik mai,kita tengok sapa lebih brutal,lebih ganaz,takde punya,tengok ni berapa besar rantai yang mak cik pakai....apa tengok-tengok,tak percaye ke.....

BERSAHUR DENGAN "GRO"


KUALA LUMPUR: Memalukan apabila ramai lelaki hidung belang, termasuk berusia emas, terperangkap dengan pakej ‘dangdut sampai sahur’ di sebuah kelab dangdut terkenal di ibu kota hingga sanggup mengabaikan tanggungjawab sebagai ketua keluarga dan lelaki Islam pada bulan mulia ini.

Saturday, 13 August 2011

BAHAYA UPLOAD GAMBAR KE LAMAN WEB


Rasanya sudah banyak artikel mengenai betapa bahayanya upload gambar di pelbagai website seperti Facebook, Twitter, Myspace dan segala macam lagi jenis website. Tapi apa yang XLAWS nak sampai dan tunjukkan kali ini adalah lebih bahaya apa yang korang semua sangka kan dan tidak terlintas di fikiran korang!!!.Khususnya

Friday, 12 August 2011

PEMAIN RED WARRIORS WAKAFKAN AL-QUR'AN

Al-kisah dari tangga Masjid Muhammadi, salah satu masjid tertua dan tersohor di Kelantan. Masjid yang pernah dikeluarkan artikel tentangnya sebelum ini. Tidak lain melainkan al-kisah seorang pemain bola sepak Kelantan, atau dalam bahasa politik komersialnya, The Red Warriors, pemain yang baru sahaja mendapat cap pertama bersama skuad kebangsaan Harimau Malaya menentang kelab Liga Inggeris, Chelsea, juga

BABI JUADAH RAMADHAN


Kementerian Dalam Negeri telah memanggil Ketua Pengarang akhbarThe Star kerana penyiaran artikel mengenai juadah Ramadan yang memuatkan gambar masakan daging khinzir.

Thursday, 11 August 2011

MALAYSIA LAMBAKKAN PENDATANG,APA KESUDAHANNYA..


Kehadiran pendatang asing bebankan rakyat dan kerajaan 
KUALA LUMPU - Kehadiran pendatang asing tanpa izin di negara ini selain membebankan kerajaan daripada segi pengurusan dan kos, juga membawa kesan negatif kepada masyarakat tempatan daripada sudut sosial, kata seorang pakar sosial.

NAK SANGAT TENAGA NUKLEAR,AMBIK NIH!!!

Orang guna tenaga nuklear,kita pun sibuk bina loji nuklear,tak tengok ke di Jepun apa dah jadi,alih-alih Jepun pun dah tak nak guna lagi tenaga nuklear,nak cari sumber tenaga yang baru dan tak merbahaya.Mai tengok ni apa dah jadi  dengan mereka semua ni,ni angkara nuklear punya pasal...

PEROMPAK CURI RAKAMAN CCTV


KLANG: Sekumpulan tiga perompak bukan saja mendapat habuan wang tunai RM5,500, malah turut menyembunyikan jejak mereka apabila melarikan rakaman kamera litar tertutup (CCTV) premis yang disamun.

Wednesday, 10 August 2011

JAGA-JAGA! PUNGGUNG ANDA

Awas punggung anda terluka jika gunakan objek diatas,objek di atas kita selalu nampak biasanya didalam tandas,ya inilah tisu namanya.Antara kegunaan tisu ni adalah untuk mengelap,lap lah kat mana korang

ANU DALAM BOTOL ORI...

Ini betul-betul punya cerita,tarak tipu punya,baik punya shoot dan original.Apa tarak percaya...lihat kat bawah ni.Ini betul-betul bukan cubaan Wak,betul-betul,anunya dalam botol.Seorang ibu memasukan anu

Tuesday, 9 August 2011

CARA JAWAB SOALAN MATHEMATIK DARJAH ENAM


Demam UPSR kembali lagi,lepas raya puasa nanti peperiksaan akan berjalan lancar insyallah.Sekarang pak guru dan ibu guru begitu sibuk sekalih nih,berbagai-bagai program diadakan,tak cukup siang hari ditambah malam hari

ESKALATOR BUAT HAL-1 MAUT,28 LAGI CEDERA

Peking-eskalator tiba-tiba rosak dan mula bergerak ke arah bertentangan,dan mengejutkan  pengguna, mereka jatuh bertindihan dengan satu sama lain mengakibatkan 1 kematian pada kanak-kanak berusia 13 tahun dan kecederaan pada penumpang yang lain seramai 28 0rang.

PROMOSI KASUT RAYA

Mari,mari,masuk rapat-rapat...promosi kasut raya,lu ada berani ka mau pakai,kalau berani kasi angkat la satu.Kalau korang pakai mesti banyak mata yang memandang,betapa unik dan kreatifnya orang yang mencipta kasut ni...

Monday, 8 August 2011

KERANA KESILAPANYA DATANG DARI KITA...

Heboh satu Malaysia(bukan 1 Malaysia) yang mengatakan gereja merasuah orang-orang islam yang miskin, kemudian menarik mereka secara diam-diam ke agama kristian,hoi! apa cerita ni,siapa yang silap???salah gereja ke,salah orang-orang islam itu sendiri,negara kaya-raya,pemimpin juga kaya,tapi rakyat apa cerita,mana perginya semangat kejiranan dan nilai murni yang di terapkan oleh agama islam,tapi islam itu tidak salah tapi sebahagian penganutnya.Mengakulah dengan sejujurnya, yang institusi dan jabatan yang diberi tanggung jawab untuk

Sunday, 7 August 2011

UNIKNYA RUMAH KONTENA

CABARAN UMAT ISLAM DI BELANDA-PUASA TANPA ADZAN MAGHRIB

Belanda adalah sebuah negara yang tidak prihatin dan bertolak ansur dengan penganut islam,buktinya umat islam sembahyang dengan tiada laungan adzan,kerana menyedari islam adalah kaum minoriti di Belanda maka tiada tuntutan yang di buat khususnya dalam penyediaan tempat ibadat bagi orang islam.Namun begitu umat islam di

MANA PERGINYA PEMIMPIN YANG SELALU BERTERIAK "RAKYAT DI DAHULUKAN"MANA PERGINYA JABATAN AGAMA!!!!!!

Alangkah malunya kita sebagai rakyat Malaysia,negara yang banyak slogan,malu kita sebagai orang melayu beragama islam,pemimpin pun ramai yang melayu islam,sampai nasib orang islam agama lain lebih prihatin.Kalau betul apa yang aku baca dalam harian metro hari,alangkah dasyat penderitaannya dan memang ramai lagi yang

IKUTLAH BAPAMU TAKUTKAN ALLAH


Bismillahirahmanirrahim dan assalamualaikum semua,hari ini aku nak ceritakan sebuah kisah untuk kita jadikan teladan.Kisah ini mengenai kehidupan seorang bapa yang kematian isteri dan mempunyai seorang anak lelaki yang berumur dalam linkungan lima tahun.Kehidupan mereka ini sangat susah,bapak budak ni adalah seorang pencuri..dia mencuri untuk menyara kehidupan mereka.Pada satu hari bapak budak ni berfikir tentang apa kesudahan nasib anaknya setelah ketiadaanya(mati) lalu ia telah menemui jalanya..ia bercadang menempatkan anaknya dipondok pengajian agama.

Saturday, 6 August 2011

ISTERI CURANG BELASAH SUAMI


KAJANG: Seorang suami menerima nasib malang apabila isteri yang dikahwininya bukan saja berlaku curang malah sanggup bertindak membelasahnya menggunakan kayu kaki meja di kediaman mereka di Taman Kajang Ria, di sini, tengah hari semalam.

APA CERITA NI...

Apa cerita ni,apa cerita yang sebenarnya yang berlaku,satu puak buat kenyataan lain satu puak lagi pun buat kenyataan juga,alih-alih keluar kat paper dan jadi lain cerita,mana satu yang benar dan sebenar-benarnya...kalau betul mereka ni mengalami masalah kewangan mana pergi jabatan yang bertanggung jawab untuk menanggani

Friday, 5 August 2011

2012 BERAKHIRNYA DUNIA

Ahli astrologi dan visionaries telah meramalkan  dunia akan berakhir pada tahun 2012.Kita  sebagai orang islam dilarang untuk mempercayai kerana boleh merosakkan akidah seseorang.Persoalan tentang kiamat tak siapa yang dapat mengetahuinya hatta nabi kita Mohammad s.a.w ,cuma yang jelas dan nyata kita wajib mempercayai adanya hari kiamat

JUS KELATAN

Jus Kelatan ni tak ada kena mengena dengan Air Kelantan,ini resepi minuman ciptaan aku.Nak dijadikan cerita sekarang ni musim rambutan,dah dua hari aku tengok buah rambutan di dalam bekas tak ada siapa yang makan,jadi aku kopek kulit dan ambil isinya,dan kebetulan pula ada pula buah kelapa muda kat pokok,maka terhasil lah resepi minuman yang di beri nama "air kelatan" bersempena buah kelapa dan rambutan.

BAYI PUTUS KEPALA


MELAKA: Panik apabila bayi luar nikah yang dilahirkannya berada dalam kedudukan songsang, seorang wanita nekad menarik kaki bayi itu sehingga menyebabkan bahagian kepalanya terputus.
Kejadian itu menyebabkan wanita terbabit yang berusia 24 tahun bertambah panik lalu membuang mayat bayi baru dilahirkannya ke dalam tong sampah di tingkat bawah rumah sewanya di sebuah pangsapuri di Jalan Tun Sri Lanang, dekat sini.

Thursday, 4 August 2011

KERJA YANG TAK SANGGUP DIBUAT...

Adakah anda akauntan,lawyer,guru ataupun jurururawat,apa-apa pun bersyukurlah kita sebab ada kerja,tapi yang pasti menjanjikan dari sumber yang halal bagi kita orang islam.Banyak kerja antara kerja tapi yang ni tak sanggup rasanya..

TIGA JENIS HAKIM HANYA SATU YANG MASUK SYURGA

Sering kali kita di selubungi atau disembunyikan karenah dan perilaku hakim,dulu kini dan mungkin selamanya.Sebab mengapa berlaku demikian kerana hakim mempunyai kuasa dan otoriti yang besar,maka besar jugalah godaan dan dugaan berbentuk harta dan kekayaan dunia.

TERKENCING,TERBERAK TUNGGU WANG KEBAJIKAN


KUALA LUMPUR, 3 Ogos: Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) diberitahu terdapat golongan tua yang terkencing dan terberak dalam premis BSN ketika menunggu untuk mengeluarkan wang.

Wednesday, 3 August 2011

KEPALA DI PELEPAH KELAPA


KULIM: “Saya mahu mengait kelapa sawit, tetapi alangkah terkejutnya saya apabila ternampak kepala manusia yang sudah reput terlekat di pelepah kelapa sawit itu,” kata S Nandakumaran, 31, yang menemui mayat lelaki yang sudah reput dan anggotanya yang berselerak di Ladang Air Merah, berhampiran Taman Melur, di sini, semalam.

SOSEJ PULUT DNA BABI


KANGAR: Sosej pulut dan kepingan ayam (chicken cake) yang dijual di beberapa bazar Ramadan di sini dan digemari ramai penduduk tempatan, disahkan mengandungi asid deoksiribonukleik (DNA) babi.

Tuesday, 2 August 2011

MANGGA BUKAN SAJA SEDAP,TAPI BOLEH MENINGKAT DAYA SEKS

Mangga ialah satu tumbuhan yang dijumpai sejak 4000 tahun dahulu di India dan di anggap sebagai simbol kehidupan.Ramai yang mengetahui rasa dan kenikmatan buah mangga tapi disebalik kenikmatan ada terkandung khasiat dan kebaikannya.

BILA BERUK MAT YEH BERMEDITASI

Apa agaknya yang di fikirkan oleh beruk Mat Yeh ni,atau beruk ini sedang bermeditasi.Sebenarnya beruk-beruk
ini sedang meramalkan bila tarikh PRU13(gamaknya la tu) dan siapa yang bakal jatuh dan siapa yang akan naik memegang tampuk pemerintahan,tapi  yang pasti ianya tak ada kena-mengena dengan beruk ni,lihat aksi-aksi beruk sedang bertafakur...

GARA-GARA FACE BOOK


KULIM: Gara-gara mengutuk kenalan wanita dalam laman sosial facebook (FB), seorang lelaki mati selepas dua hari dimasukkan ke Hospital Kulim (HK) akibat koma kesan pendarahan dalam kepala akibat dihentak dengan topi keledar dalam satu pergaduhan di Taman Tiram, Lunas, di sini, Jumaat lalu.

TRAGEDI BERDARAH MENJELANG RAMADHAN


ALOR SETAR – Tindakan seorang bapa yang menyerang anak tiri sulungnya selepas naik berang dengan tindakan pemuda tersebut yang merendahkan maruah anak angkat perempuannya mengundang padah apabila dia maut selepas tertikam ketika bergelut kelmarin.

Monday, 1 August 2011

POLIS MEMBUAT ROUND-UP SEAWAL PAGI DI PATTAYA BEACH

50 individu di kenal pasti kerana terlibat dengan kegiatan anti-sosial dan menyalahi undang-undang Pattaya Beach,round-up telah dibuat sejak awal pagi rabu lalu berikutan aduan yang dibuat oleh pelancong yang mungkin boleh memberi kemudaratannya.Mereka yang ditahan adalah terdiri dari 28 wanita,5 pondan dan 17 lelaki.

Search This Blog

Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...