Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Friday, 5 August 2011

JUS KELATAN

Jus Kelatan ni tak ada kena mengena dengan Air Kelantan,ini resepi minuman ciptaan aku.Nak dijadikan cerita sekarang ni musim rambutan,dah dua hari aku tengok buah rambutan di dalam bekas tak ada siapa yang makan,jadi aku kopek kulit dan ambil isinya,dan kebetulan pula ada pula buah kelapa muda kat pokok,maka terhasil lah resepi minuman yang di beri nama "air kelatan" bersempena buah kelapa dan rambutan.

   

Bahan-bahannya:
2 biji kelapa muda di ambil isi dan airnya
20 biji buah rambutan(dibuang biji)
susu pekat manis saji(secukup rasa)
Ais

Cara-caranya:
Masukkan bahan di atas kedalam blender dan kisarkan kalau suka ais blend masukkan ais kedalam blender,jika tak suka campurkan dengan ais kemudian,sekian selamat mencuba....

No comments:

Search This Blog

Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...