Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Monday, 8 August 2011

KERANA KESILAPANYA DATANG DARI KITA...

Heboh satu Malaysia(bukan 1 Malaysia) yang mengatakan gereja merasuah orang-orang islam yang miskin, kemudian menarik mereka secara diam-diam ke agama kristian,hoi! apa cerita ni,siapa yang silap???salah gereja ke,salah orang-orang islam itu sendiri,negara kaya-raya,pemimpin juga kaya,tapi rakyat apa cerita,mana perginya semangat kejiranan dan nilai murni yang di terapkan oleh agama islam,tapi islam itu tidak salah tapi sebahagian penganutnya.Mengakulah dengan sejujurnya, yang institusi dan jabatan yang diberi tanggung jawab untuk
menyifarkan kemiskinan itu tidak berjaya,mana perginya wang zakat,kepada siapa diagihkan,yang perlu tak pula diberi,tapi bila masuk tv ramai pula yang datang membantu,prihatin konon,peh!!! memalukan agama orang islam itu gagal membela nasib orang islam,usahkan nak bela nasib melayu,tapi bila dah jadi macamni nak salah kat
orang lain,tapi sebenarnya kita yang lemah,dan dalam kelemahan itu betapa senangnya orang menusuk jarum.
 Manusia hari ini sebahagiannya menjadi lembu,tapi kadang-kadang lembu itu lebih baik dari manusia,sebab lembu buat silap tak masuk neraka,kita manusia yang masuk neraka,lebih baik jadi lembu dari jadi orang.Manusia hari ini
boleh duduk dengan senang kalau ada orang lain hidup dalam kesusahan,mereka happy lihat orang lain menderita,mereka tidur dengan nyenyaknya,sedangkan pada masa itu ada orang lain yang tak dapat tidur kerana tak makan.Sebahagian dari mereka ni suka melatah,bila di cocok melompat lah dia,itulah yang dia tahu,bila di geletek,terkekeh-kekeh kegelian macam tupai nak mengawan.

Aku kadang-kadang dah naik muak dengan orang macam "gini-gini" kuat cakap dari buat,lebih baik jadi orang kuat buat,dari cakap.Aku bangga dengan disiplin orang yahudi tapi benci diatas kejahatannya,orang yahudi ada wawasan,bagaimana ia berfikir untuk menakluk otak-otak orang islam suapaya lalai,nah! kita lihat sekarang tanpa
menukar agama,jadi yahudi atau nasrani perilaku orang-orang islam hari ini lebih dasyat dari mereka,kau bayangkanlah di bulan Ramadhan orang semua berpuasa tapi mereka tak,pergi makan kat kedai orang bukan islam,dan dengan bangganya mengaku mereka bukan bukan orang melayu,bahkan ada yang lebih teruk mengaku pula bukan islam.Aku menyeru kepada mereka yang diberi tugasan kerjalah dengan sejujurnya,kalau tak nak kerja berhentilah,sebab banyak lagi orang-orang dalam Malaysia ni menganggur tak ada kerja..

Baca harian metro hari ni..lepas baca fikir baik-baik..
RASUAH ORANG SUSAH


KUALA LUMPUR: Tindakan gereja yang menggunakan pendekatan membantu golongan susah dan kemudian menarik mereka secara perlahan-lahan untuk menganut Kristian adalah rasuah yang tak bermoral.
Bekas Pengerusi Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (Yadim), Datuk Mohd Nakhaie Ahmad berkata, perbuatan itu yang dilaksana pendakwah Kristian jelas terkeluar daripada ajaran sebenar agama terbabit yang mengetengahkan pembentukan moraliti. “Tindakan gereja itu satu rasuah yang tak bermoral apabila menggunakan orang susah, membantu mereka dan kemudian menarik mereka perlahan-lahan menganut Kristian.

“Kita tahu cara itu bukan ajaran Kristian sebab didikannya sangat mementingkan pembentukan moral, tapi apa yang dibuat itu adalah daripada pendakwahnya yang tidak bermoral.


“Kalaupun mungkin terdesak untuk mendapatkan penganut, mereka (gereja) tak boleh melanggar moral, nilai Kristian...tetapi apa yang saya bimbang golongan ini gunakan Kristian untuk rosakkan negara kita,” katanya, semalam.

Ahli Majlis Pertubuhan Kebajikan Islam Malaysia (Perkim) itu menjelaskan, keamanan dalam Malaysia selaku negara Islam berkemungkinan besar dicemburui pihak tertentu yang cuba merosakkannya dengan pelbagai cara.


“Kami tahu negara Islam banyak yang bergolak disebabkan campur tangan negara asing, penjajah dan sebagainya, (jadi) saya bimbang ia berlaku di negara kita (menerusi pendekatan di gunakan gereja) sedangkan ajaran Kristian tidak membenarkan begitu.



“Tak ada masalah kalau mahu mengajar, ajarlah...tetapi jangan sampai menggunakan orang susah, konon membantu mereka dan tarik mereka untuk menukar agama.....tak wajar,” katanya.

Beliau juga bersetuju pembongkaran Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) terhadap perkara itu suatu yang perlu dilakukan bagi menyedarkan semua pihak sekali gus menggerakkan usaha mengekang penularan aktiviti itu.



Katanya, selain Jais, polis juga perlu sama menyiasat perkara terbabit sama ada wujud kemungkinan campur tangan pihak luar yang berselindung di sebalik gerakan gereja untuk mengucar-kacirkan keamanan negara.

“Perkara ini kalau tidak didedahkan akan berlaku krisis agama....lagi parah seperti yang berlaku di negara lain, mungkin akan ada orang Islam ekstrim yang bertindak membakar gereja, kita tak nak ia berlaku.


“Jadi sudah tiba masanya umat Islam bersatu atas dasar akidah walaupun berbeza fahaman politik. Kita kena tegas dalam soal akidah. Jangan ada ahli politik yang menggunakan isu ini dalam tawar menawar politik,” katanya.


No comments:

Search This Blog

Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...