Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Thursday, 31 May 2012

SUBHANALLAH,ANAK BURUNG BERKEPALA DUA

Seorang wanita di Northampton(as) terkejut apabila menjumpai  anak burung berkepala dua dan mempunyai 3 paruh.April britt mengatakan dia menemui anak burung tersebut dibawah pokok,dia kemudian meletakkan semula di  dalam sarangnya.

KBS BUAT SIDANG MEDIA KHAS TENTANG ISU K-POP

K-Pop
SHAH ALAM - Berikutan teguran pelbagai pihak berhubung persembahan kumpulan dari Korea atau lebih dikenali sebagai K-Pop, Kementerian Belia dan Sukan (KBS) akan membuat sidang media khas hari ini bagi menjelaskan isu tersebut.

Wednesday, 30 May 2012

CARA JIMATKAN ELEKTRIK

Macam-macam cara dah aku cuba,macam-macam produk aku cuba tapi tak berkesan(ceh! macam iklan kat tv pulak).

WARGA EMAS MAUT,ISTERI CEDERA DITETAK GADIS MURUNG

MUAR - Seorang lelaki warga emas maut, manakala isterinya cedera setelah ditetak seorang gadis dipercayai mengalami kemurungan, di sebuah rumah di Kampung Parit Kerinchi, Bukit Gambir, Ledang hari ini.

Tuesday, 29 May 2012

TENTERA NYAMUK YANG BAKAL MENYERANG PENCINTA KEMUNGKARAN

SEPANDUK LUCAH MENYAMBUT KEHADIRAN DSAI DI MARAN


MARAN - Ceramah Perdana Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim di Bandar Maran semalam diperlekehkan pihak tertentu yang memasang kain rentang bertulisan lucah dan tidak bermoral.

Monday, 28 May 2012

MENGAPA HATI RESAH,GELISAH DAN TAK TENTERAM

Resah,gelisah dan tak tenteram adalah ungkapan yang berlainan,namun maksudnya sama walaupun tak serupa.Bila resah dan gelisah tentu menimbulkan suasana yang tak tenteram.Suasana tak tenteram itu timbul dari dalam diri seseorang dan bergantung dengan hati dan perasaan.

BANTUAN ANDA DIPERLUKAN


Mohon di panjangkan,moga usaha kita semua mendapat rahmat dari Allah...
 

MENCARI KEBENARAN

 K-POP Dal Shabet& teen Top 


Subhanallah,kita semua mengundang kemurkaan Allah,tak cukup dengan kemungkaran yang ada dalam negara di bawa pula dari luar.Hari perhimpunan jutaan belia negara tercemar dengan hiburan yang melampau ini,kita bercakap bukan kerana  persoalan berbeza politik dan fahaman tapi soal kebenaran,kita mencari kebenaran, bukan ingin menuduh dan membuat tohmahan.Belia merupakan aset terpenting negara,belia penentu hala tuju sesebuah negara,buruk dan baik masa depan negara.Hiburan ialah menjadi kesukaan semua manusia,tapi jangan melampaui batasan dan syariat agama.

Sunday, 27 May 2012

MAJLIS RAMAH- MESRA TGNA DENGAN MASYARAKAT SIAM JUBAKAR TUMPAT

Dari gambar diatas dapatlah kita tafsirkan betapa seorang menteri besar yang beragama islam tidak meminggirkan masyarakat yang berlainan agama,pentingnya memupuk semangat silaturahim diantara manusia tidak mengira bangsa dan agama.

Saturday, 26 May 2012

ORANG BUKAN ISLAM DENGAR KULIAH PAGI JUMAAT TGNA DI MEDAN ILMU

Islam itu bukan untuk melayu atau orang arab,tapi islam itu hak semua bangsa didunia,oleh itu janganlah kita bermegah-megah dengan kemelayuan kita,jangan  mudah memandang serong bila kita lihat ada muka-muka yang tak sama dengan muka kita(melayu) turut sama berada dalam suatu majlis atau kuliah agama.Bagaimana yang kita lihat dari gambar diatas ada dua pelosok manusia yang berlainan rupanya dengan kita,beliau ialah adalah Dato Ngeh Koo Ham dan Nga kor Ming dari Perak yang bersama-sama mendengar kuliah agama di Medan Ilmu dua hari lepas....

PEMINAT FANATIK LIYANA JASMEY DI TANGKAP


AMPANG JAYA: “Ini bukan kali pertama sebaliknya enam kali,” kata pelakon dan penyanyi, Liyana Jasmay, 24.

Friday, 25 May 2012

ASTAGHFIRULLAH,OKU DI CUNGKIL BIJI MATA


DI SINI...asrama tempat seorang penghuni wanita dikorek mata kanannya oleh seorang penghuni lain.
KUALA KUBU BARU: “Jeritan mangsa disedari kakitangan yang bergegas ke tempat kejadian dan terkejut melihat mangsa berlumuran darah,” kata Pengetua Asrama Wanita Taman Sinar Harapan, Kuala Kubu Bharu, Saiful Nizam Mohd Nor, di sini.

POLITIK ERA GANGSTERISM DAN SATANISME MEMUNCAK KEMBALI

Pernah di ceritan oleh seorang bekas ahli atau pelampau politik(BN) pada era 70'an.Seperti yang telah diceritakan kepada aku,peristiwa ini berlaku semasa Allahyarham Pak Nik Lah(ayah kepada Nik Amar) dan TGNA untuk pergi berkempen di sebuah pekan(gertak Kecupu).Menyedari akan kehadiran TGNA dan Pak Nik Lah,maka persiapan awal telah di buat untuk mensabotaj kehadiran beliau berdua.Antara persiapannya ialah membeli telur busuk(telur temelar) dari orang kampong dan juga batang-batang pokok kelapa sebagai penghadang laluan.

KES SAMAN:MAHKAMAH KEKAL KEPUTUSAN MEMIHAK KHALID SAMAD

Khalid Abdul Samad
PUTRAJAYA - Mahkamah Rayuan semalam mengekalkan keputusan Mahkamah Tinggi memerintahkan Utusan Melayu (Malaysia) Berhad membayar RM60,000 sebagai ganti rugi kepada Anggota Parlimen Shah Alam Khalid Abdul Samad kerana menerbitkan artikel bersifat memfitnah di akhbar itu dua tahun lepas.

Thursday, 24 May 2012

SEKS SONGSANG DALAM DUNIA RENCAM


DUNIA ini benar-benar berubah. Jika seseorang yang hidup di kurun-kurun yang lepas kemudian dibangkitkan semula, tentu dia kehairanan melihat dunia ini. Ia benar-benar berubah. Bukan sahaja kecanggihan teknologinya, tetapi juga nilai dan budaya yang dipegang oleh manusia pada zaman ini.
Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin 

JERAT CINTA CYBER AKHIRNYA HILANG HARTA

KUALA LUMPUR: “Tak sanggup lihat ibu ditipu lagi,” kata seorang lelaki mengenai ibunya yang terjebak dengan sindiket penipuan Afrika sehingga kerugian lebih RM5 juta dan kehilangan pelbagai harta benda.

Wednesday, 23 May 2012

APA KATA "TOK PA" BILA BEKAS PEGAWAI KERAJAAN DAN SELEBRITI MENYERTAI PAS

Pengerusi Umno Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed
KOTA BHARU - Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata, tindakan segelintir bekas pegawai kerajaan dan selebriti menyertai Pas konon untuk berdakwah, sebenarnya hanya untuk berpolitik.

HIDUP KAYA DOSA


KUALA LUMPUR: “Tak pernah saya lihat ibu menangis seperti itu hanya kerana mempunyai anak tak berguna seperti saya. Saya berasa diri ini begitu bodoh kerana mengikut kata teman lelaki yang mahu berseronok.
CERITA...Noni menceritakan pengalamannya kepada Muhd Khairul, semalam.

Monday, 21 May 2012

ASTAGHFIRULLAH,REMAJA BUAT SEKS ATAS BUAIAN

HULU BESUT - Seorang wanita terkedu apabila menyaksikan aksi seks adik lelakinya dengan seorang remaja perempuan di atas buaian berhampiran rumahnya di Kampung Jerebun dekat sini, 25 April lalu.
HUKUMAN REJAM SAMPAI MATI KE ATAS PENZINA YANG DAH BERKAHWIN

ISTERI BALUN SUAMI



KUCHING: Hanya kerana mempersoalkan cara isteri menguruskan wang perbelanjaan harian, seorang suami menerima nasib malang apabila kepalanya dihentak dengan botol oleh wanita itu yang berang, menyebabkan tempurung kepala mangsa retak dalam kejadian di rumah mereka di Jalan Matang, di sini, kelmarin.

Sunday, 20 May 2012

AKHIRNYA BERJAYA JUGA MINAH NI....

ALLAH, KEBEBASAN & CINTA,kontrovesi,memang mengundang kontrovesi.Nama minah yang karang buku ni Irshad Manji,siapa Minah ni?.Minah ni adalah anak kelahiran pelarian Uganda dan telah datang dengan selamatnya ke MALAYSIA dan juga berjaya melancarkan buku terbarunya tanpa sebarang halangan.

POLIS REMPUH PAGAR KOMPLEKS SERI PERDANA

KUALA LUMPUR – Lima anggota polis cedera dalam kejadian merempuh pagar Kompleks Seri Perdana, yang juga kediaman rasmi Perdana Menteri di Presint 10, Putrajaya, awal pagi tadi.

Saturday, 19 May 2012

JADILAH MANUSIA BERHATI BURUNG


Berhati Burung
Mencari rezeki merupakan satu keperluan bagi makhluk yang bernyawa. Allah SWT telah menyediakan bermacam kemudahan agar rezeki itu mudah diperolehi. Rezeki bahkan tidak hanya disediakan bagi orang yang beriman, tetapi juga untuk mereka yang tak beriman.

PENYOKONG KELANTAN TIBA DI BUKIT JALIL






















(Sebahagian penyokong Kelantan yang tiba di Stadium Bukit Jalil pagi ini)

KUALA LUMPUR: Ribuan penyokong Kelantan mula tiba di ibu negara sejak awal pagi tadi bagi menyaksikan pasukan negeri mereka menentang Sime Darby pada aksi final Piala FA malam ini.

Friday, 18 May 2012

THE DICTATOR,SINDIR SAPA TU?

Filem oh filem,macam-macam filem ada,ada filem ok dan tak ok(filem lucah).Bercakap fasal filem,tapi maar yer bukan nak promote filem ni,kita nak bercakap soal kehidupan dunia.Pendekkan ceriter ada la sebuah filem dari barat yang bertajuk The Dictator...diktator la tu,tak payah nak cerita jenis yang bagaimana dapat di gelar diktator.

21 OGOS YANG DI LUPAKAN

Peristiwa Bersejarah Pada 21 Ogos 1969 di mana seorang bangsa Yahudi warga Australia, Denis Rohan, telah mengambil tindakan membakar Masjid al-Aqsa. (Sempena Sambutan Hari Al-Quds Sedunia Pada 21 Ogos 2006 Bersamaan 27 Rejab 1427H.

PELURU BERPANDU AS(USA) MAKAN TUAN


Cerobohnya AS: Rudal Jatuh di Permukiman
Sekurang-kurangnya 100 rumah di sekitar pangkalan tentera Amerika Syarikat di Fort Hood terpaksa dikosongkan sementara, akibat jatuhnya satu peluru berpandu yang digunakan untuk latihan dari helikopter tentera di bahagian tengah Texas.

Thursday, 17 May 2012

BILA KIAH JADI D.O PAK DIN DAH PENCEN

Kisah Kiah D.O dan Pak Din Pencen adalah dua kisah yang bertaut rapat antara pasangan suami isteri.Kiah adalah seorang wanita kampong yang bercita-cita tinggi nak jadi macam sorang pemimpin sebab nak bela kaum wanita....apa orang cakap,nak sama taraf kan kaum Hawa dengan kaum Adam.

 

KENAPA FILEM INI MENIMBULKAN TANDA ???

Wednesday, 16 May 2012

JAMBATAN ANEH DALAM AIR

Pelik tapi benar begitulah ungkapan yang dapat di beri,tapi atas kekuasaan Allah tiada yang aneh dan pelik,manusia merancang tapi hanya kuasa Allah dapat menentukan.Biasa orang buat jambatan di atas permukaan air tapi yang ni pelik sikit ia dibuat didalam air,maksudnya hampir 3/4 darinya berada didalam air hanya sebahagian berada di permukaan air.

PERMAINAN VIDEO LUCAH

Permainan  video atau juga dalam bahasa omputih video Games,ia adalah satu bentuk hiburan masa kini yang mengundang pelbagai masalah jika tersasar cara penggunaan.Setiap hari kita di hidangkan dengan gajet atau rekaan terbaru yang berada dipasaran,walaupun kadang-kadang bukan suatu keperluan pun,tapi sifat manusia sudah diciptakan sejak azali berkehendakkan sesuatu....so terpulanglah pada korang.

Tuesday, 15 May 2012

SILA KELUAR FELDA KALAU KUTUK KERAJAAN


Azalina (tengah) ketika menyampaikan replika cek kepada wakil peneroka
KOTA TINGGI – Mereka yang mengutuk kerajaan dicabar untuk keluar daripada tanah rancangan Felda kerana mereka tidak diperlukan di dalam kawasan tersebut.

FASHA SANDA BERBADAN DUA


ROMANTIK...Rizal dan Fasha pada majlis perkahwinan mereka, 28 April lalu.
ROMANTIK...Rizal dan Fasha pada majlis perkahwinan mereka, 28 April lalu.
KUALA LUMPUR: Pelakon terkenal, Nur Fasha Sandha Hassan disahkan mengandung seminggu lebih selepas membuat pemeriksaan di sebuah klinik swasta di Ampang, semalam.

Monday, 14 May 2012

LELAKI MAUT TERJUN POKOK KELAPA


KUALA SELANGOR - Jika kawasan Ijok kecoh dengan demonstrasi penduduk yang tidak mahu kuil dan pondok komuniti dirobohkan pemaju, lain pula ceritanya di Jalan Budi, Sungai Buloh-Jeram di sini apabila ketenangan penduduk diganggu pekikan seorang lelaki yang mengugut mahu terjun dari pokok kelapa, semalam.

PANAS: ORANG PAS JUAL "NOMBOR"

Bachok-Panas memang panas,pembongkaran secara berani mati oleh aku sebagai tuan blog.Begini ceritanya,kelmarin secara kebetulan aku pun dah takda kerja nak buat,so...aku sembang la kat sebelah kedai aku,tapi tak sangka pula ek...dia buat kerja macamni selama ni.

Sunday, 13 May 2012

BERAKSI GHAIRAH:NORA DANISH DIKRITIK


HAMPIR dua minggu berada di Tanah Suci bagi mengerjakan umrah, akhirnya aktres jelita, Nora Danish selamat tiba di tanah air, 10 Mei lalu.Rasanya ramai yang mencari Nora kerana sepanjang pemergiannya di Tanah Suci, gambar pelakon drama Tentang Dhiya ini beraksi seksi di sebuah majalah menjadi perbualan hangat.

Friday, 11 May 2012

APEK TUNTUT RM200 RIBU


KUALA LUMPUR: Pelawak terkenal, Saiful Apek, 43, melancarkan ‘perang’ terhadap produser, David Teo dengan mendakwa penerbit filem terkemuka terbabit gagal melunaskan pulangan pelaburan RM200,000 filem Lady Boss dan Anak Mami Kembali kepadanya selepas dia yang membintangi kedua-dua filem berkenaan melaburkan wang hasil lakonannya RM100,000 sejak 2005.

Wednesday, 9 May 2012

HUKUM MEMANGGIL SAUDARA SEAGAMA "HAI KAFIR"

PERKARA MEMBATALKAN SYAHADAH: ULASAN RINGKAS

Syahadah adalah dua kalimah suci yang menentukan keislaman seseorang individu.. Apabila seseorang manusia mengucap dua kalimah syahadah, bererti dia telah masuk dalam agama yang suci iaitu Agama Islam. Perbezaan orang islam dengan orang kafir adalah kalimah syahadataini.

20 SELUAR DALAM LESAP,SEKELUARGA DALAM KETAKUTAN

GAMBAR SEKADAR HIASAN
KUALA LUMPUR: Kegemaran pelik seorang lelaki misteri mencuri pakaian dalam wanita di kawasan Salak Selatan menyebabkan seorang kerani dan keluarganya kini hidup dalam ketakutan.

Tuesday, 8 May 2012

HARAM HUKUMNYA BERKUNJUNG KE ISRAEL-SHEIKH YUSOFF AL-QARADHAWI

Syekh Al-Qaradhawi: Haram Hukumnya Berkunjung ke Israel
Bolehkah seorang Muslim mengunjungi negara Zionis Israel? Ulama terkemuka yang juga  Ketua Persatuan Ulama Islam Dunia, Syekh Yusuf al-Qaradhawi menegaskan haram hukumnya orang-orang non-Palestina mengunjungi al-Quds yang saat ini dijajah zionis Israel.

SAUDARA BARU KESAL KERANI JPN PERTIKAI STATUS AGAMA

KUALA LUMPUR - Sepasang suami isteri saudara baru merasa kesal dengan layanan buruk yang mereka terima ketika berurusan di Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) di Jalan Duta dan Batu Caves di sini baru-baru ini termasuk mempertikaikan status agama Islam mereka.

GILA SKODENG-MAT BANGLA KENA SIRAM AIR PANAS


SARIKEI: Tabiat jelik seorang lelaki warga Bangladesh yang gemar mengintai wanita dalam tandas di sebuah ladang berdekatan Jalan Bintangor, di sini, menerima padah apabila dia melecur disimbah air panas oleh mangsa intipannya, semalam.

Monday, 7 May 2012

ISU LESBIAN,GAY,BISEKSUAL DAN TOMBOY(LGBT) "KAMI GOLONGAN PROFESIONAL"

SELESA dengan kehidupan gay?
“Apa tidaknya kerana kami bukan menganggu kehidupan orang lain,” luah seorang jejaka gay bernama Haris Aznor (bukan nama sebenar).
HARIS(BUKAN NAMA SEBENAR)

ISTERI DIBELASAH KERANA ENGGAN BENARKANKAN SUAMI BAWA KEKASIH GELAP MASUK RUMAH


KUALA LUMPUR: Dayus dan kejam. Itu gambaran paling sesuai untuk seorang lelaki yang mencekik, menendang dan memijak perut isterinya selepas mangsa tidak membenarkan suaminya masuk ke rumah bersama kekasih gelapnya, kelmarin.

Saturday, 5 May 2012

EVERY 2 MINUTES SEXUAL VIOLENCE-KHALID LATIFF


SIANG JADI SUAMI TAPI BILA MALAM DIA MENJADI ISTERI JADIAN


TABIAT SONGSANG...Mamat gemar bersolek pada waktu malam.
PONTIAN: “Di siang hari, dia lelaki sempurna dan melaksanakan semua tanggungjawab termasuk pergi bekerja kontrak, tetapi pada waktu malam kelakuannya berubah seperti wanita dengan bersolek tebal, memakai coli, pakaian pelangsing dan baju tidur perempuan.”

Friday, 4 May 2012

KLIP SEKS:AZMIN ALI MAHU SAMAN UTUSAN 100 JUTA


SHAH ALAM - Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali mahu menyaman Utusan Malaysia RM100 juta kerana menyiarkan laporan klip video seks yang menggambarkan kononnya si lelaki adalah beliau.

Thursday, 3 May 2012

BOB KUMAN PULANG KERAHMATULLAH-TAKZIAH

Bob Kuman atau nama sebenarnya Husni Mohd Rawi, 40 tahun disahkan meninggal dunia di kediamannya di Seksyen 11, Kota Damansara, Petaling Jaya, jam 4.38 petang ini. Kematian artis komedi terbabit disahkan jururawat yang menjaganya sejak 15 April lalu, Mohd Farid Hamzah.
bob kuman meninggal dunia

ILLUMINATI-GERAKAN BAWAH TANAH ZIONIS UNTUK MENGUASAI DUNIA


Illuminati adalah kelompok persaudaraan rahasia yang sangat tertutup. Menurut Wikipedia, Illuminati berasal dari bahasa latin illuminatus yang berarti tercerahkan, adalah nama yang diberikan kepada organisasi persaudaraan rahasia kuno yang pernah ada dan diyakini masih tetap ada sampai sekarang, walaupun tidak ditemukan bukti-bukti nyata tentang keberadaan organisasi persaudaraan ini.

Wednesday, 2 May 2012

TUNGGULAH SAATNYA AKAN DATANG AZAB ALLAH...


Daripada Abu Musa al-'Asy'ari, Nabi s.a.w. bersabda: "Sesungguhnya Allah menangguhkan azab terhadap orang yang zalim, sehinggalah apabila Allah mengazabnya, ia tidak dapat lepaskan diri."

PASANGAN REMAJA TANAM BAYI



SUNGAI PETANI: Seorang pelajar perempuan yang bakal menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dipercayai mencekik dan melemaskan bayi lelaki yang dilahirkannya dalam baldi berisi air Ahad lalu, sehari sebelum menanam mayat bayi itu dalam semak berhampiran kawasan kilang di Taman Ria Jaya di sini, keesokannya dengan bantuan teman lelakinya berusia 17 tahun.

Tuesday, 1 May 2012

RAKYAT INDONESIA MAHU PRESIDENNYA BERTEGAS DENGAN MALAYSIA


Presiden Didesak Bersikap Tegas pada Malaysia
REPUBLIKA.CO.ID, JAKARTA---Puluhan ribu buruh yang tergabung dalam berbagai konfederasi pekerja mendesak Presiden Susilo Bambang Yudhoyono untuk bersikap tegas pada Malaysia atas insiden terbunuhnya Tenaga Kerja Indonesia (TKI) di negeri jiran.

Search This Blog

Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...