Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Friday, 18 May 2012

THE DICTATOR,SINDIR SAPA TU?

Filem oh filem,macam-macam filem ada,ada filem ok dan tak ok(filem lucah).Bercakap fasal filem,tapi maar yer bukan nak promote filem ni,kita nak bercakap soal kehidupan dunia.Pendekkan ceriter ada la sebuah filem dari barat yang bertajuk The Dictator...diktator la tu,tak payah nak cerita jenis yang bagaimana dapat di gelar diktator.
Ada yang berkata filem ni sindir pemimpin arab,tak tahu la kita sejauh mana kebenarannya.Kalu dulu pemimpin arab cukup disegani(1400 tahun dulu),tapi kini dah jadi bahan lawak pulah,salah siapa....korang fikirlah ye!.

Tengok pada poster pun dah tahu,pemimpinya berjangut,naik unta pula tu(sebab pepimpin tu orang arab).
Kalau tahu lebih lanjut klik sini.
The Dictator - Sacha Baron Cohen
Dah terlanjur turun kebawah klik la sini juga..

No comments:

Search This Blog

Loading...

Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...