Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Saturday, 31 March 2012

21 PENYOKONG KUAT UMNO KG.DODOL SERTAI PAS

JELUTONG, 31 Mac: Sejak kebelakangan ini, berita ahli Umno masuk PAS di Pulau Pinang tidak putus-putus dilaporkan media alternatif termasuk blog politik.

Terbaru, 21 lagi remaja dan antaranya ahli Umno di Kampung Dodol di sini menyerahkan borang menyertai PAS.

PATUTLA MALAYSIA PUN TAKUT SAMA MENATANG BEREK NI


Berek obama
WASHINGTON - Presiden Amerika Syarikat (AS) Barack Obama mahu mengenakan sekatan-sekatan baru ke atas mana-mana negara yang membeli minyak dari Iran, demikian menurut pegawai-pegawai kuasa besar itu.

PANJAT POKOK UBI KAYU


KOTA BHARU: “Ketika dirasuk, saya pernah memanjat pokok ubi kayu di belakang rumah seperti kera dan anehnya batang pokok itu tidak patah,” kata Suhaini Abdul Aziz, 30, yang menderita terkena sihir sejak Oktober tahun lalu.

Friday, 30 March 2012

MASYA ALLAH,MINTA TANDA-TANGAN PUN KENA BAYAR

Masyarakat belum memahami bahwa pungli (pungutan liar) yang banyak terjadi saat ini merupakan salah satu bentuk penerapan korupsi. Kejadian ini bermula ketika saya mengurus KTP sekitar empat tahun yang lalu. Pengurusan KTP kala itu harus melalui beberapa tahap. 

SEKALI LAGI SELIPAR JEPUN



PADA 2007, Dr Zulkifli Mohamad atau lebih dikenali dengan nama Zubin Mohamad mengarahkan teater Selipar Jepun di Stor Teater Dewan Bahasa Dan Pustaka (DBP). Kehebatan Selipar Jepun terserlah apabila dicalonkan dalam kategori Best Malay Script di Cameronian Award 2007.

Thursday, 29 March 2012

TINGGAL DALAM RUMAH PUN DAH TAK SELAMAT


KUALA KANGSAR: Walaupun kakinya berdarah akibat luka terkena objek tajam ketika memanjat bumbung bagi memecah masuk rumah seorang janda di di Taman Wai Thong, di sini, ia tidak menghalang seorang lelaki merogol wanita berkenaan, kelmarin.

GELEK DI RIMBA


GOMBAK: Joget hingga pagi. Itu ‘menu tambahan’ disediakan sebuah kedai makan di Batu 12 Jalan Gombak-Karak, di sini, yang menjadikan nyanyian dan tarian sebagai tarikan, terutama pada hujung minggu hingga menjadi tumpuan golongan berumur untuk berhibur.

Wednesday, 28 March 2012

MOLEK LA GINI GAMOKNYA...

Dari gambar ni harap-harap boleh lah kita sama-sama fikir mana yang baik dan mana yang buruk,bukan sengaja nak cari kesalahan tapi sudah terang dan tak payah nak suluh,kata orang nogori "ngabihkan boreh jo!".Kalau program ginilah yang nak dihidangkan kat rakyat,SUBHANALLAH...rasanya amat aibnya kalau dalam program ni ada ramai Pak Haji yang turut serta.Inilah martabat kaum wanita,mereka sekadar menjadi bahan daya penarik dan inikah yang diperjuangkan oleh puak mereka ,kononnya merekalah yang membela kaum wanita...tapi sebaliknya korang fikir lah sendiri...baca lagi kat sini

PESTA MAKSIAT RAI PENGANTIN


PARIT: Ibarat pesta maksiat apabila ratusan remaja lelaki dan perempuan menjadikan persembahan kugiran sempena majlis perkahwinan di sebuah kampung, di sini sebagai pentas untuk menari dalam keadaan mengghairahkan sambil berpeluk dan bercumbuan.

Tuesday, 27 March 2012

ORANG ASLI NAFI KERAJAAN KELANTAN RAMPAS TANAH


KUALA LUMPUR, 27 Mac:Masyarakat Orang Asli Kelantan hari ini melahirkan rasa kecewa dan terkilan dengan pihak tertentu yang menuduh kerajaan negeri pimpinan PAS telah merampas tanah mereka sedangkan ianya sama-sekali tidak berlaku.

Sekumpulan 10 orang mereka yang hadir ke Parlimen hari ini menafikan tuduhan tersebut malah menganggapnya sebagai fitnah didalangi pihak berkepentingan.

Sunday, 25 March 2012

NENEK 2 ALAM

KUALA LUMPUR: Sebagai wanita bergelar nenek, dia sepatutnya menunjukkan teladan baik kepada anak dan cucu, namun apa dilakukan Latifa, 46, sangat mendukacitakan anak perempuannya.
Wanita asmara depan anak

Friday, 23 March 2012

LAHABAU!!! PUNYA MANUSIA


Kakitangan perubatan lakukan seks oral dengan pesakit
WARTAWAN SINAR HARIAN
23 Mac 2012
PAKA – Seorang kakitangan perubatan di salah sebuah klinik dekat sini, dipercayai melakukan seks oral terhadap pesakitnya.

Thursday, 22 March 2012

NEGERI KELANTAN SEINDAH NAMAMU-OKI SETIANA DEWI

NEGERI KELANTAN SEINDAH NAMAMU
(Puisi Oki Untuk Rakyat Kelantan)
Tanah Serendah Sekebun Bunga
Negeri tadahan Wahyu
Cik Siti Wan Kembang
Cukup indah Namamu
Seindah negerimu

Duhai
Wajah nan Indah
Persis Jeddah
Yang pernah Ku Lewati
Taat Menjunjung Al-Qur'an
Teguh Mengalas Syariat
Yang Tidak Pernah Goyah

Tersentuh Hati Kudusku
Lantaran Aku Disini
Biar Tidak Pernah Ku Duga
Bertemu Seorang Ulama'
Yang Di Cintai Rakyatnya
Lalu...

Kuntum Rindu Yang Lama Tersimpan
Terubat Jua Akhirnya
Biar Sekumit Cuma

Beruntung Rakyatnya 
Menumpang Teduh Seorang Ulama'
Yang Lembut..Tapi Tegas beribadat
Yang Pengasih...Namun Tidak Goyah
Pada Percikkan Kealpalan Dunia

Pasti Aku Merinduimu Lagi
Entah Kapan Bisa  Di Ubati
Setitis Doa Bisa Ku Titip Buatmu
Moga Sejahtera Selamanya

Memacu
Membangun Bersama Islam
Moga Bertemu Kembali

OKI SETIANA DEWI  




BEGITU,BEGINI..MANA SATU YANG BETUL NI


Nazatul tumpang van lelaki tak dikenali ke Bangkok

21 Mac 2012
NAZATUL
BANGKOK - Siasatan awal Polis Imigresen Thai menunjukkan remaja perempuan Malaysia berusia 15 tahun, Nazatul Fardiana Mohd Izwan, yang hilang bersama lima rakan Rohingyanya, menumpang kenderaan seorang lelaki yang tidak dikenali di Malaysia dekat sempadan Thai-Malaysia, sebelum memasuki negara jiran itu secara haram.

Tuesday, 20 March 2012

SELIPAR ADA KALIMAH ALLAH

10 hari aku tak dapat berblog sebab kabel telefon dah kena kebas lagi,Allhamdulillah pagi ni ada kontraktor datang sambung, petang ni dah dapat guna semula.Hari nak cerita satu kisah tentang islam dihina,nama kalimah Allah tertera kat selipar,orang Kelantan panggil "selipar Jepun".Baru-baru ni isteri aku balik kampong(Tumpat) jadi sekembali dari bercuti dia ada la beli selipar Jepun tersebut,dah beberapa kali aku lihat lambang kat selipar tersebut,sekali pandang tak ada apa-apa yang pelik,ada gambar seakan-akan naga.Namun tergerak aku nak teliti dengan lebih detail apa sebenarnya yang tak kena.

Monday, 19 March 2012

CARI MODAL UNTUK MEMBUAT DOSA


Pelajar tawar seks cari modal gugur janin
WARTAWAN SINAR HARIAN
18 Mac 2012
Tawar seks demi gugur janin
KULIM - “Untuk mendapatkan pil menggugurkan kehamilan, saya terpaksa melakukan hubungan seks dengan beberapa kenalan lain bagi mendapatkan modal,“ itu kata seorang pelajar tingkatan lima di sini yang terpaksa menawarkan khidmat seks.

Thursday, 8 March 2012

BANTU KESAN DI MANA ADIK NURUL NADIRAH

 KUALA LUMPUR, 8 Mac: Orang ramai dirayu membantu mengesan di mana Adik Nurul Nadirah Abdullah, 5, yang hilang pada 1 Mac lalu di bawah Blok A, Pangsapuri Sri Delima, Bandar Seri Alam, Masai, Johor.

IMAN HINA MAHKAMAH KENA JEL 1 TAHUN...

PUTRAJAYA - Tindakan biadap seorang imam membaling selipar ke arah panel tiga hakim Mahkamah Persekutuan di sini bulan lalu, menerima padah apabila dia dihukum penjara setahun hari ini.

TIADA YANG ANEH MELAINKAN BENAR BELAKA

Tiada yang aneh,tiada yang pelik bila baca berita ini,cuma terasa lucu ada la.Sudah beroperasi sejak 3 tahun lalu tanpa daftar dengan kementerian pulak(berkenaan)

Wednesday, 7 March 2012

KUAT DAN HEBAT ORANG ISLAM KERANA AQIDAHNYA MANTAP

Black Metal merosakkan Aqidah anak remaja islam
Bukanlah sesuatu yang diragukan oleh setiap orang yang berakal bahwa berdirinya sebuah bangunan tidak dapat berdiri dengan kukuh tanpa tapak yang kukuh . Demikian pula agama ini, betapa sulit menemukan -atau bahkan tidak ada- susuk seorang muslim yang mengagungkan syi’ar-syi’ar Islam dan menunaikan berbagai aturannya dengan konsisten kecuali mereka adalah susuk orang-orang yang beraqidah yang lurus.

DA'I BACHTIAR-BENIH-BENIH TERORISME MASIH ADA

Da'i Bachtiar: Waspada, Benih Terorisme Tetap Ada
SEMARANG -- Meski saat ini aksi terorisme terkesan mulai meredup, namun bukan berarti benih-benih terorisme telah hilang dari masyarakat. Benih terorisme diyakini masih tetap ada dan pasti akan memunculkan kembali aksi terorisme.

BILA TAK PUAS HATI BALAI POLIS PUN DISERANG


GEORGETOWN - Polis Pulau Pinang meminta penduduk di sekitar Teluk Bahang bertenang dan memberi masa kepada pihak polis menyelesaikan siasatan kes serangan balai polis di situ oleh kira-kira 100 orang kampung yang kurang senang dengan sikap seorang anggota polis ketika menjalankan tugas membanteras mat rempit.

Tuesday, 6 March 2012

KULI DIMINTA BERUNDUR SECARA TERHORMAT



GUA MUSANG - Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah yang disifatkan `barah’ dalam Umno kerana banyak mengeluarkan kenyataan yang bertentangan dengan prinsip perjuangan parti itu dinasihatkan berundur secara terhormat.

BAGI SALAM TEMBAK LEHER


BETULKAN...Haris (kanan) dibantu anaknya Norly yang  membetulkan balutan di leher akibat kecederaan.
BETULKAN...Haris (kanan) dibantu anaknya Norly yang membetulkan balutan di leher akibat kecederaan.
KOTA BHARU: “Saya nekad bergelut dengan mereka untuk menyelamatkan diri dan anak-anak,” kata Haris Yusof, 62, menceritakan detik cemas apabila rumahnya diserang tiga lelaki sebelum dia dan isterinya terkena tembakan dalam kejadian di rumah mereka di Kok Lanas, pagi semalam.

Monday, 5 March 2012

ASTAGHFIRULLAH-SELAMATKANLAH REMAJA INI..

"ANA TERUJA DI KELANTAN"



Ana teruja berbulan madu di Kelantan
KOTA BHARU - Penyanyi Ana Raffali yang menamatkan zaman bujangnya baru-baru ini, gembira apabila hasratnya untuk berbulan madu bersama suaminya, Ahmad Aznaim Abdullah di negeri Cik Siti Wan Kembang menjadi kenyataan.

SUSUK-NAK MATI AZAB,LEPAS MATI LAGI AZAB

KUALA TERENGGANU: Melihat rakan karib mati dalam keadaan ngeri apabila wajah berubah hodoh dengan kulit seolah-olah hangus akibat memakai susuk, seorang wanita insaf dan nekad membuang susuk dipakainya lebih 20 tahun.

Sunday, 4 March 2012

BR1M PUNYA CERITA....

"Hallo! ni rumah(nama aku,xyah sebut la),royat dia gi ambik duit batuan(bantuan) 500.00 di Sekolah Menengah Kubang Telaga, Gunung(dalam daerah Bachok) pada 6 haribulan pukul 2.30 petang,pahtu undi UMNO deh.Ceh memang kurang sopan dan angkuh pemanggil ni main suruh undi Umno pulak,ingat ini duit bapak dia ke,ini perangai orang UMNO gamaknya,dah la tak bersalam cakap kasar pulak.

KRISIS PAS KEDAH SUDAH SELESAI


Salahuddin: Krisis Pas Kedah 'sudah diselesai'
ROSLINDA HASHIM, ROSNANI SAAD & G MANIMARAN
3 Mac 2012
misi
[TERKINI 4.30 PAGI] ALOR SETAR - Pertemuan khas misi damai yang diadakan kediaman rasmi Menteri Besar Kedah di sini, berlangsung lebih lima jam sehingga 3 pagi tadi, telah mencapai satu penyelesaian yang diputuskan "secara sebulat suara", kata Naib Presidennya, Salahuddin Ayub awal pagi ini.

Saturday, 3 March 2012

PUISI POLIGAMI


 Puisi Poligami sang suami
Istriku, 
jika engkau bumi, akulah matahari
aku menyinari kamu
kamu mengharapkan aku
ingatlah bahtera yang kita kayuh, begitu penuh riak gelombang
aku tetap menyinari bumi, hingga kadang bumi pun silau 

TUSUK KEPALA ISTERI DENGAN "SCREW DRIVER"


TAMIL NADU - Pergaduhan suami isteri di Madurai, India, berakhir dengan tragedi menyakitkan apabila si suami yang begitu marah bertindak menusuk sebatang pemutar sru bersaiz sederhana ke kepala isterinya.

Friday, 2 March 2012

WANITA PUNYA LUBANG BUAYA

"Wanita lubang buaya" begitulah jodol sebuah lagu dangdut yang termasuk dalam senarai  10 lagu dangdut berlirik lucah.

KAU TERMISKIN TEMPAT YANG KE BERAPA EK??...


Pemandangan yang dapat kita lihat dimana-mana sahaja..bukan hanya di India ..
Dalam kehidupan kita Allah ciptakan pasangan,ada lelaki ada perempuan,ada kaya ada yang miskin hidup menderita.Hari ini kita baca dalam akhbar seorang lagi bertambah dalam senarai orang terkaya kat negara kita,dulu ada 10 orang sekarang dah jadi 11....so tahniahlah di ucapkan.

Thursday, 1 March 2012

MUFTI PAHANG-MENGUNDI ITU WAJIB


Mengundi itu wajib - Mufti Pahang




KUANTAN - Tanggungjawab untuk mengundi pada pilihan raya umum adalah sesuatu yang wajib, kata Mufti Pahang, Datuk Abdul Rahman Osman (gambar).

Search This Blog

Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...