Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Tuesday, 24 December 2013

IBU JADI MANGSA SEKSUAL ANAK SENDIRI


KOTA BHARU - Seorang guru wanita mengalami igauan ngeri sepanjang hidupnya apabila menjadi mangsa pukul dan gangguan seksual anak sendiri yang berusia 19 tahun.

Saturday, 16 November 2013

PARA PEMIMPIN ISLAM DI MALAWI BERJUANG MEMERANGI PORNOGRAFI

 
LILONGWE (Arrahmah.com)  - Para pemimpin Muslim di Malawi telah meningkatkan upaya untuk memerangi meningkatnya kadar kecanduan pornografi di kalangan pemuda Muslim di negara Afrika selatan, sebuah inisiatif yang telah mendapatkan dukungan dan simpati dari para aktivis hak pemuda di seluruh negeri.

Tuesday, 12 November 2013

RENDAHNYA NILAI DIRI MUDA-MUDI SEKARANG

REPUBLIKA.CO.ID, Berita tentang tertangkapnya tiga pasang muda-mudi berusia belasan tahun dalam kondisi tanpa busana di salah satu warnet di Semarang, Jawa Tengah, menambah panjang kasus perbuatan asusila remaja di negeri ini.

Thursday, 7 November 2013

APABILA ZINA LEBIH MUDAH DARI KAHWIN

Antara peruntuh nilai-nilai baik dalam kehidupan manusia hari ini adalah apabila dimudahkan yang haram dan disukarkan yang halal. Sedangkan Islam menyuruh kita membentuk suasana atau iklim kehidupan yang menyukarkan yang haram dan memudah yang halal. Itulah tanggungjawab pemerintah dan umat iaitu menegah yang makruf dan mencegah yang munkar.

VIDEO LUCAH-PELAKON DAN PENGARAHNYA ADALAH PELAJAR





Video mesum, aktor dan sutradaranya pelajar

Friday, 1 November 2013

HARAPKAN PAGAR LEMBU MAKAN KERBAU

Kedai emas pula jadi mangsa

KUALA LUMPUR - Tindakan pelik seorang pengawal keselamatan tidak memakai uniform seperti kebiasaan, rupa-rupanya helah untuk  merompak kedai emas tempatnya bekerja.

Sunday, 29 September 2013

TELEKOM YANG BENGAP LAGI DUNGU

Aku memang geram habis dengan Telekom ni,buat kerja SEPERTI melepaskan batuk di tangga.Bayangkan dalam sebulan kadang-kadang hanya purata 10 hingga 15 hari aku dapat guna internet,masalah ini sejak dari bulan jun 2013 hingga berlarutan sampailah sekarang,untuk pengetahuan pihak TM hampir setiap bulan ada saja repot yang aku buat(telepon bunyi bising dan internet putus-putus), tapi tahukah di kau wahai TM masalah ini gagal di atasi dan berkali-kali dah kabel di ganti.Mungkin kabel yang di ganti itu tidak rosak sebabnya masalah aku masih berlarutan sehingga kin.Aku terpaksa bayar satu perkhidmatan yang meloyakan(sebab aku tak dapat guna)

Untuk pengetahuan pihak TM pada 5 haribulan september satu lagi bala menimpa bila berlaku kecurian kabel yang membabitkan 15 pengguna termasuk aku.Satu repot telah di buat(maaf no repot hilang).Selepas 2 minggu tiada sebarang maklumat dari pihak TM sehinggalah aku terima satu SMS,mengikut katanya semuanya akan selesai pada 15 sept. 2013,tapi janji tinggal janji.Pada 23 sept. 2013 barulah dapat guna,tapi masalah lama masih berulang-ulang,tak sampai pun satu hari telepon bunyi bising dan internet kadang-kadang dapat,buat lagi satu repot pada 24 sept.2013(no repot:1-7037348250).Aku telepon  teknisi Tm katanya kabel rosak.Hairan juga aku selalunya kael rosak.

Satu SMS dari TM aku terima katanya kes ini settle pada hari sabtu 28 sept.2013,tapi janji di capati lagi,aku kena kelentong lagi.Kau bayangkan dan cuba kita dalam bulan september 2013 berapi hari yang dapat aku guna.....TOLONG SETTLE KES INI SECEPAT MUNGKIN SEBELUM AKU AMBIL TINDAKAN...  

Friday, 27 September 2013

RON95 NAIK LAGI?

Minyak
KUALA LUMPUR - Orang ramai boleh menjangka kenaikan selanjutnya pada harga petrol RON95 dalam masa terdekat sebagai sebahagian daripada usaha kerajaan untuk mengurangkan subsidi bahan api negara.

Thursday, 26 September 2013

USTAZ AZIZAN KEMBALI KE RAHMATULLAH


Seluruh warga Majlis Perundingan Pertubuhan Islam Malaysia (Mapim) dan Teras Pengupayaan Melayu (Teras) merakamkan takziah kepada ahli keluarga Tan Sri Ustaz Azizan Abdul Razak di atas kembalinya beliau ke rahmatullah.

10 TAHUN BERSEKEDUDUKAN DENGAN LELAKI BUKAN ISLAM

Bersekedudukan hampir 10 tahun

Tuesday, 24 September 2013

KEMALUAN KENA POTONG

Bogota: Seorang lelaki dari selatan Colombia terpaksa membenarkan kemaluannya dipotong selepas dia didakwa menelan dos Viagra secara berlebihan bagi mengambil hati teman wanitanya.

Monday, 9 September 2013

WANITA BERTUDUNG SUKAR DAPAT KERJA

Kuala Lumpur: Amat mengecewakan apabila wanita Melayu yang memakai tudung menjadi mangsa diskriminasi untuk diterima bekerja oleh segelintir majikan swasta di negara ini yang mendaulatkan Islam sebagai agama rasmi.

Wednesday, 28 August 2013

BARU KENAL SUDAH AJAK MASUK BILIK

BATU PAHAT – Niat pasangan kekasih untuk memadu asmara tidak kesampaian selepas ditahan Jabatan Agama Islam Johor (Jaij) dalam serbuan di sebuah rumah tumpangan dekat sini, semalam.

Monday, 26 August 2013

ANTARA HAK ASASI DAN HAK ALLAH

SAYA ingatkan isu ratu cantik Melayu sudah berakhir. Rupa-rupa masih lagi dipertikaikan oleh segelintir wanita yang memimpin NGO wanita menggunakan nama Islam. Tidak perlu saya sebutkan nama penuhnya. Semua orang tahu.

Saturday, 24 August 2013

ASSAD LAKNATULLAH BERTANGGUNG JAWAB ATAS KEKEJAMAN INI

Inggris : Rezim Assad bertanggung jawab atas serangan senjata kimia di Ghautah

SENARAI NAMA 35 MANGSA KORBAN GENTING HIGHLANDS

     1.  Ng Ah Hen (lelaki), 70
     2.  San Chin Shin (lelaki), 22
     3.  Bhuiyan Rafique Ali (lelaki), warga Kanada bangsa Bangladesh
     4.  Kwan Chin Yii (perempuan), 21
     5.  Choo Peng Kwan (lelaki), 66
     6.  Ahmat Busairi (lelaki) warga Indonesia
     7.  Lee Lain Eng (wanita), 66
     8.  Prem Bahadur Budha Magar (lelaki), warga Nepal
     9.  Lee Chew Wah (wanita)
    10. Kim Dongo (lelaki), warga Korea
    11. Loh Kim Lam (lelaki), 78
    12. Chan Ah Hua (lelaki), 62
    13. Udamjist Singh A/L Jit Singh (lelaki), 41
    14. Law Tian Meng (lelaki), 35
    15. Yap Heng (lelaki), 61
    16. Nagendra Rai (lelaki), warga Nepal
    17. Shukhvir Singh (lelaki), warga India
    18. Lee Fook Wah (lelaki), 62
    19. Soon Ken Tea @ Soo Chin Chee (wanita), 65
    20. Chan Lye Huat (lelaki), 54
    21. Tan Chor Boon (lelaki), 55
    22. Tan Kok Moon (lelaki), 47
    23. Low See Kee (perempuan), 19
    24. Tengku Khairul Anuar Tengku Alias (lelaki), 26
    25. Leow Siew Min (lelaki), 56
    26. Arthur Masih (lelaki), warga India
    27. Chan Fook Choy (lelaki), 61
    28. Yap Mui (wanita), 59
    29. Kamothip Piamthananurak (wanita), warga Thailand
    30. Low Kwai Hing (lelaki) (kewarganegaraan tidak dikenal pasti)
    31. Mohamad Rasib Jantan (lelaki), 60
    32. Kritravee Piamthananurak (wanita), warga Thailand
    33. Lim Kok Hoe (pemandu bas) (lelaki), 43
    34. Sub Moy @ Sak Moy (wanita), 65
    35. Sek Swi Chan (wanita), 53    
    
    (NOTA: mangsa rakyat Malaysia tidak dinyatakan kewarganegaraan)
    
Bagaimanapun, Dr Mohd Shah berkata dua mayat masih belum dapat dikenal pasti, iaitu mayat seorang lelaki dan seorang wanita. -  Bernama

Thursday, 22 August 2013

MAMAT INI AKAN BEBAS JUA AKHIRNYA.....

MESIR (Arrahmah.com) – Pemerintah baru Mesir yang dikuasai junta militer akan membebaskan mantan presiden diktator Husni Mubarak dan akan menjadi tahanan rumah.

SIAPA KATA PENGEMIS TIADA MASA DEPAN-SEGALANYA ALLAH MENENTUKAN

Dulu pengemis jalanan....Tegar kini artis terkenal
 Tegar

Wednesday, 21 August 2013

ERDOGAN-KEKACAUAN DI MESIR ANGKARA ISRAEL

Erdogan: Israel berada di balik kudeta militer di mesir
Perdana Menteri Turki Rajab Tayeb Erdogan menyatakan pada Selasa (20/8/2013) bahwa ia memiliki dokumen-dokumen yang membuktikan pengelibatan Israel di belakang kudeta militer di Mesir.

Thursday, 15 August 2013

PENJAWAT AWAN PUKUL ISTERI DALAM LIF SERAH DIRI


Video suami pukul isteri dalam lif 
SHAH ALAM - Lelaki yang jadi buruan polis selepas membelasah isterinya dalam lif di Pulau Pinang menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Daerah Kuantan, jam 4.45 petang tadi.

Monday, 29 July 2013

PEGAWAI POLIS CABUL DAN PAKSA ORAL SEKS DI PENJARA


KOTA BHARU – Seorang pegawai polis berpangkat Cif Inspektor dijatuhi hukuman penjara 14 tahun dan 10 sebatan oleh Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas dua tuduhan iaitu

Friday, 26 July 2013

AGAR-AGAR LAICI

Hari ni ambo nak kongsi  resepi yang menjadi kegemaran ambo,beledo laici atau dalam bahasa KL agar-agar laici.

BELEDA

BUAYA BESAR TERKANGKANG DI TEPI SUNGAI

Foto
Dua nelayan terkejut menemui bangkai buaya yang tersangkut di tepi sungai ketika mahu memancing udang.

Search This Blog

Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...