Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Tuesday, 31 January 2012

PAS-KAMI BUKAN PARTI SUKA PECAT ORANG



KUALA LUMPUR - Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub menolak pandangan media bahawa Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak akan menjadi sasaran susulan pemecatan Datuk Dr Hasan Ali awal bulan ini, berhubung tindakan penggantungan lima penuntut Kolej Universiti Insaniah (Kuin).

Monday, 30 January 2012

BILA AL-QUR'AN DAH JADI MACAM SAMPAH

JERANTUT – Tidak bertanggungjawab dan tidak sensitif. Itu yang berlaku apabila penduduk di sekitar Kawasan Perindustrian Ringan Jerantut di sini dikejutkan dengan penemuan naskhah al-Quran, muqaddam dan kitab agama dibuang bersama dengan sampah.

TARIAN SUKU BOGEL



GEORGETOWN – Menari sehingga separuh bogel, itulah kegiatan yang dipercayai dilakukan sebuah pusat hiburan di sebuah Jalan Upper Penang.Kegiatan tidak bermoral itu didedahkan oleh penulis blog MyNewsHub dalam laman blognya.

Sunday, 29 January 2012

MEH PAKAT TENGOK..

26 MOTOSIKAL,1 TEKSI HANGUS



PETALING JAYA: Angkara balas dendam dan pergaduhan antara dua kumpulan, sebanyak 26 motosikal dan sebuah teksi musnah dibakar di kawasan tempat letak kereta di Apartmen Desa Mentari, di sini, semalam, dipercayai berpunca daripada lontaran botol berisi petrol.

TANGAN SAKTI

KUALA LUMPUR: Dengan kepakaran dimiliki, dua penjenayah menyapu bersih wang tunai berjumlah RM388,000 dalam mesin juruwang automatik (ATM) di sebuah stesen minyak di Taman Connaught, Cheras, di sini, tanpa meninggalkan kesan rompakan.

Friday, 27 January 2012

BILA RAKYAT BERDEMO..

Apa yang kita lihat pada gambar adalah kesesakkan lalulintas, itulah yang pasti.Beginilah keadaan yang dapat kita lihat kesan daripada pekerja atau buruh yang  membuat demonstrasi kerana ada rasa tidak puas hati akan sesuatu.

KOLEJ SWASTA DIDAKWA ROMPAK WANG PTPTN

KUALA LUMPUR - Sebuah kolej swasta di Negeri Sembilan didakwa ‘merompak’ wang pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) pelajar-pelajarnya secara senyap apabila melakukan penyelewengan melalui kaedah ‘debit’ daripada akaun pelajar secara paksa.

"ANAK" DEDAH ISI PERJANJIAN...



KUALA LUMPUR - Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak) hari ini mendedahkan isi perjanjian yang dibuat antara Felda Global Ventures Holdings (FGVH) bersama Felda Holdings untuk ditandatangani oleh Menteri Besar di setiap negeri yang antara lainnya bertujuan untuk pajakan tanah peneroka.

Thursday, 26 January 2012

50 AHLI "KTS" DISOAL SIASAT JAIP


IPOH: Lima puluh ahli Kelab Taat Suami (KTS) disoal siasat Jabatan Agama Islam Perak (JAIPk) ketika mahu melancarkan kempen ‘Rasulullah Tokoh Seks Suci Islam’ di sebuah banglo mewah di sini, semalam.

Wednesday, 25 January 2012

SATU DITAHAN BERIKUTAN SERANGAN CERAMAH "ABU"

SHAH ALAM - Polis Selangor telah menahan seorang lelaki berusia lewat 20-an bagi membantu siasatan insiden serangan ketika ceramah Asal Bukan Umno (ABU) di Dewan Orang Ramai Majlis Bandaraya Shah Alam, Jalan Kebun di sini, Sabtu  lalu.

KEPALO BERKOCAI DEK KERANO MERCON


KOTA KINABALU: Seorang lelaki maut apabila kepalanya berkecai ketika cuba memeriksa satu daripada tiga bunga api disangkakan tidak berfungsi, tetapi meletup secara tiba-tiba dalam kejadian di Taman Seputeh, Luyang, di sini, awal pagi kelmarin.

Tuesday, 24 January 2012

LELAKI BOGEL DITEMBAK,KANAK-KANAK JADI TEBUSAN BEBAS


KUALA LUMPUR - Seorang kanak-kanak perempuan berusia 10 tahun dari Kampung Baru di sini, yang dijadikan tebusan oleh lelaki bogel lebih lima jam dengan memasuki rumahnya, berjaya diselamatkan kira-kira jam 4.09 petang tadi.

Monday, 23 January 2012

MAYAT PELAJAR LEMAS DITEMUIL DI PANTAI SERI TELONG BACHOK

BACHOK - Mayat seorang pelajar berusia 14 tahun yang dipercayai lemas ketika mandi di Pantai Seri Telong di sini ditemui kira-kira tiga jam setengah selepas kejadian itu, malam tadi.

URAT PUTUS LENGAN TERBELAH


PUTRAJAYA: “Nak tunggu ada nyawa melayang agaknya, baru nak turun buat kerja,” kata seorang kakitangan kerajaan, Idrus Ismail, 38, yang tidak berpuas hati dengan pihak penyelenggara di kawasan kediamannya di Kuarters Kerajaan Fasa C, Presint 8, di sini.

Sunday, 22 January 2012

KALAU BEGINILAH SIKAPMU MEMANG MEMALUKAN....

Kalau inilah yang kita harapkan untuk menjadi pemimpin dan boleh menjaga agama, aku rasa amat malang.Melayu seketika dulu amat disegani dan dihormati,tapi sekarang mengapa menjadi kebencian orang,kenapa dan mengapa,kita nilai sendiri dari video dibawah.

ZIZAN RAJA LAWAK LAMAR KAKA


SUNDAY SADLESS # 2

Saturday, 21 January 2012

PENJELASAN ISU KUIN

Mohammad sanusi MD.NOR


Masalah yang berlaku di kuin sekarang ini berpunca daripada rasa tidak puas hati pelajar terhadap beberapa masalah yang pada pandangan mereka tidak berjaya diselesaikan oleh pentadbiran kuin dengan baik. Jika kita mengkaji secara lebih mendalam,

PENGANJUR PERLU HORMATI ISLAM-MUFTI SELANGOR


SHAH ALAM: “Pihak penganjur sepatutnya menghormati syariat Islam yang mewajibkan umatnya menutup aurat dalam apa jua aktiviti riadah.

IBU DAN BAPA ANGKAT YANG TERANGKAP

Inilah padahnya anak-anak gadis hari ini lebih mempercayai orang luar dari saudara kandung sendiri,bila gaduh sikit,lari.

Friday, 20 January 2012

SOSEH-S0SEH,KENA TIDUR BERSAMA BARU DAPAT 'JOB'

MENGUCAP panjang SS mendengar kisah seorang teman yang baru-baru ini datang mengadu mengenai seorang perihal seorang produser drama yang berkelakuan keji.

Thursday, 19 January 2012

SELUDUP SABU DALAM KEMALUAN,CEWEK MALAYSIA DITAHAN DI INDONESIA

Ling Ting Ting telah ditahan penguasa indonesia atas kesalan memiliki sabu(175gram),dia ditahan sebaik tiba dengan penerbangan Air Asia AK 1330,dia telah memasukkan 3 botol plastik bersaiz kecil kedalam kemaluannya.

BELUM SIAP SUDAH TERBAKAR


KUALA LUMPUR: Ratusan pemilik kenderaan yang ingin ke tempat kerja terperangkap dalam kesesakan di laluan sekitar KL Sentral, di sini, apabila sebuah bangunan pejabat setinggi 31 tingkat yang masih dalam pembinaan terbakar, awal pagi semalam.

UCAP TERIMAKASIH SELEPAS SAMUN



KUALA LUMPUR: Dua penyamun mengucapkan terima kasih kepada pemilik sebuah kedai runcit selepas menyamun premis itu di sebuah pangsapuri di Jalan Klang Lama, di sini, petang kelmarin

Wednesday, 18 January 2012

"JIHAD CYBER"

Perang antara hacker arab dan israel kini sedang memuncak sehingga menarik perhatian seorang ulama terkenal Kuwait,Tareq Al-Mohammed  Al-Suwaidan dan menyeru supaya hackers arab bersatu menyerang zionis laknatullah.

APAKAH PROTON MASIH RELEVAN

Mahathir: Proton tidak akan hilang status
KUALA LUMPUR - Proton Holdings Bhd akan terus kekal sebagai syarikat pengeluar kereta nasional kerana ia dibeli oleh satu syarikat Malaysia, kata bekas Perdana Menteri dan Penasihat Proton, Tun Dr Mahathir Mohamad.

"AH JIN" TUMPAS


GEORGETOWN: Selama ini hidupnya bergantung kepada kegiatan pemerasan dengan lagak samsengnya apabila menjadi ketua kepada satu geng kongsi gelap terkenal di Pulau Pinang.

Tuesday, 17 January 2012

KERANA ARAK WANITA BOGEL DIATAS BUMBUNG KERETA

Inilah padahnya bila mabuk,hilang pertimbangan hilang maruah, hilang segala-galanya.Ini kisah yang berlaku di Pattaya,seorang pekerja bar hilang pertimbangan bila terlalu banyak minum.

NASIB SEORANG GURU-dah la didera suami,dibuang kerja pula

Dah la didera suami dibuang kerja pulak,begitulah nasib yang menimpa seorang guru,kesian bila memikirkannya.Pernah minta tukar tapi apakan daya,akhirnya membawa diri ke semenanjung bersama seorang bayi....

DRB-HICOM TELAN "PROTON"

KUALA LUMPUR - Spekulasi mengenai siapakah pembida bertuah untuk memiliki kepentingan Proton Holdings Bhd. (Proton) kini terjawab apabila Khazanah Nasional Bhd. (Khazanah) semalam mengumumkan memilih DRB-HICOM Bhd. sebagai syarikat yang bakal menguasai Proton.

LIMAU DAN APA HUBUNGAN DENGAN TAHUN BARU CINA


Tahun Baru Cina merupakan perayaan terpenting orang Cina bagi menyambut tahun baru dalam kalendar qamari Cina. Kalendar qamari Cina terbahagi kepada kitaran 12 tahun dan dinamakan sempena nama haiwan.

Monday, 16 January 2012

"PROSES PEMBOTOLAN JIN DAN ORANG MINYAK"


GOMBAK – Tiga pakar ilmu Islam bergabung. Pengalaman dan ilmu digunakan sepenuhnya. Biarpun terpaksa berhempas pulas lebih dua jam, misi memerangkap orang minyak berakhir dengan jaya.

COSTA CONCORDIA KARAM DI LAUTAN

ROME: Operasi menyelamat penumpang kapal mewah Itali yang terbalik di Laut Mediterranean berlanjutan selepas sepasang suami isteri yang berbulan madu ditemui hidup, semalam.

Sunday, 15 January 2012

BILA ARTIS SEKSI SIAPA YANG PEDULI..

Artis,siapa yang tak kenal dan memang kehidupannya penuh dengan glamour.Artis selalu dipuja,dari cara berpakaian dan bermacam-macam benda yang artis buat selalu jadi perhatian,

ZUL KERAMAT BUAT HAL LAGI


KEBERANIANNYA tampil berbogel dalam filem Mantra setahun lalu mendapat kecaman hebat pelbagai pihak. Teruk dia dihentam tetapi tidak sedikitpun ia menjadi kudis buat empunya diri kerana dia yakin apa yang dipersembahkan itu atas dasar profesional.

SPRM PERLU SAKSI KES PEGAWAI PERHUTANAN SEMBUNYI RM700,000

IPOH - Individu yang mempunyai maklumat berhubung kes seorang pegawai kanan Jabatan Perhutanan Perak yang dipercayai menyembunyikan sejumlah wang tunai yang banyak selain pelaburan saham membabitkan jutaan ringgit diminta tampil bagi membantu siasatan.

Saturday, 14 January 2012

HATTAN SAH BERCERAI..

KUALA PILAH: “Dah tak ada jodoh, nak buat macam mana?” Itu komen ringkas penyanyi yang popular dengan lagu Rendang Tak Berbuah, Hattan, selepas sah bercerai talak satu dengan Farah Asyikin Othman, 34, yang baru dinikahinya kira-kira dua bulan lalu.

SENTUHAN TERAKHIR PASAR KOTA JEMBAL

Kerja-kerja penyiapan Pasar Kota Jembal kini di diperingkat akhir,kata orang kelantan "ngutip".Pasar ini bakal menjadi mercu-tanda Kedai Lalat atau nama barunya Kota Jembal yang akan dibuka pada bila-bila
masa,kerana kini proses terakhir penyiapan berjalan lancar.Aku berpeluang memasuki tapak kedai tersebut,jadi aku akan kongsikan gambarnya dengan korang semua.

Friday, 13 January 2012

BR1M:PEMBAYARAN DI BUAT MULAI 15JAN...

KUALA LUMPUR - Pembayaran Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) akan dilakukan selama dua bulan bermula 15 Januari ini di dalam bentuk baucar tunai, kata Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah.Dalam satu kenyataan hari ini,

JANDA SERUMAH DENGAN KUDA


EDINBURGH: Seorang wanita bertegas enggan berpindah atau mengubah cara hidupnya walaupun tindakannya hidup bersama seekor kuda kecil dibantah jiran.

Thursday, 12 January 2012

2LONG CAR SEE A JAR

Bertudung ni syarat ke syariat,jangan pandai-pandai nak rosakkan imej orang yang bertudung dan jangan mempersendakannya.Tengoklah betapa hampasnya(kira macam najis juga la) manusia hari ni,ambil gambar dan muat naik dalam laman sosial....saja suka-suka ke atau buat-buat dajal.

SUBHANALLAH,INILAH PADAHNYA BILA HIDUP BERPAKSIKAN NAFSU


JOHOR BAHRU: Biarpun sudah bersuami dan memiliki dua anak, seorang suri rumah tetap tewas kepada godaan nafsu songsang apabila menjalin hubungan sulit dengan wanita berperwatakan lelaki atau pengkid.

Wednesday, 11 January 2012

BETUL KE HASAN ALI AKAN DEDAHKAN SEGALANYA...

SHAH ALAM - Pas yang memecat Datuk Dr Hasan Ali, Ahad lalu dipercayai bimbang kemungkinan bekas Pesuruhjaya Negeri Selangor akan mendedahkan rahsia-rahsia parti termasuk desas-desus bahawa wujud perundingan membentuk kerajaan perpaduan tiga tahun lalu, kata penasihat pusat kajian Ilham Centre.

NINJA BERSAMA BAPA DAN 3 LELAKI DITUDUH MENCULIK


JOHOR BAHARU: Seorang lelaki bernama Ninja bersama bapanya serta tiga lelaki lain dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini hari ini atas tuduhan menculik dan membunuh seorang ahli perniagaan warga Singapura, di bandar raya ini, November tahun lalu.

Tuesday, 10 January 2012

MANGSA LETUPAN PERHIMPUNAN 901 DIKENAL PASTI

SEBAHAGIAN MOTOSIKAL YANG TERKENA LETUPAN(GAMABAR SUMBER DARI BLOG)
KUALA LUMPUR - Identiti lima mangsa yang cedera dalam letupan ketika penyokong ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berhimpun berhampiran Kompleks Mahkamah di Jalan Duta, di sini hari ini, telah dikenal pasti.

Monday, 9 January 2012

TERSASUL SEBUT ANWAR,PEMBERITA TV3 MINTA MAAF

SHAH ALAM - Sementara nama Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi sebutan banyak pihak menjelang hari penentuan kes liwat beliau esok, pembaca berita TV3, Nur Jamalina Jamali atau Jay  memohon maaf kerana tersilap menyebut nama Ketua Pembangkang itu, seolah-olah merujuknya sebagai perdana menteri, ketika menyampaikan berita Buletin Utama, malam tadi."Saya ingin memohon maaf tersasul ketika Buletin Utama sebentar tadi.

BAYI MAUT DIGILIS LORI


CHUKAI: “Pagi sebelum kejadian, dia sangat berselera makan nasi goreng dan sempat bergurau dengan mengambil nasi daripada pinggan abangnya dan letak dalam pinggan saya.
“Selesai makan, dia terus naik ke atas motosikal menunggu bapanya tanpa berkata apa-apa,” kata Zuriah Ismail, 36, ibu Muhammad Shakir Zufayri Mohd Asri, setahun 11 bulan, yang maut dalam kemalangan ngeri, pagi kelmarin.

Sunday, 8 January 2012

"URUT OVERHAUL" PULAK DAH...


KOTA BHARU: Gabungan urutan ‘overhaul’, membuang syaitan di dalam badan, mandi bunga dan minum air penawar kini menjadi pilihan wanita yang mahukan payudara pejal, punggung montok, hidung mancung serta dagu runcing.

CELIK DI MATA TAPI BUTA DIHATI

Aku memohon maaf kalau tajuk entry aku kali ini agak kasar dan menyakiti hati korang semua.Masa kian berubah begitu juga dengan manusia,kalau dulu ustaz mengajar agama dengan cara yang lembut sebab manusia pada masa itu lembut sifatnya dan mudah menerima setiap tegahan dan kemungkaran,tapi sebaliknya pada hari ini hati manusia bertambah keras dan jahat perilakunya,hati berkarat dan susah untuk dicuci.Hanya dengan kekerasan juga tidak mampu untuk melembutkan hati manusia seperti ini.

SUNDAY SADLESS #1


Pengenalan:-
"Sunday Sadless" atau Ahad tanpa duka adalah idea aku setelah melihat kejayaan "Wed Wordless",bukan nak meniru tapi apa salahnya kita mencipta produk kita sendiri.Sunday sadless ini berkisar pada hari Ahad yang tanpa ada perasaan sedih,duka atau sebagainya,rakan-rakan bloggers yang berminat boleh buat entry ni pada hari Ahad,masukkan video atau imej yang rasa-rasa korang boleh menghiburkan orang(pembaca) yang dalam kedukaan.Korang boleh masukkan kata-kata pendek untuk keterangan,atau mengikut ke kreatifan korang,selamat mencuba kalau berminat....

Saturday, 7 January 2012

PERTAHANKAN MADRASAH AL-ISLAHIAH JIKA BETUL NIAT MURNI

SIMPANG EMPAT - Pas Perlis mencabar Pengerusi Sekretariat Ulama Muda Umno Malaysia, Fathul Bahri Mat Jahaya membantah perobohan bangunan Madrasah Al-Islahiyah, Behor Mali di sini oleh Kerajaan Negeri sekiranya ulama muda itu benar-benar ikhlas dalam menegakkan agama.

Friday, 6 January 2012

KERAJAAN KELANTAN DAH BENARKAN PEREMPUAN NYANYI PULAK... ..

Pulakdah,dulu kata tak boleh sekarang boleh pulak, apa cerita ni.Dengar cerita si budak perempuan yang pandai main gitar tu nak datang nyanyi,siapa tu.....ala yang pakai tudung tu,errrr siapa nama dia ek...YUNA,bukan lah.Apa ingat Yuna sorang ke pandai main gitar,yang sebenarnya adik kita yang kiut tu,Najwa Latiff namanya.Nak tahu cerita sebenar baca sampai habis....

ANTARA LAIN KEGUNAAN LAPTOP

Thursday, 5 January 2012

ADAB MENGGUNAKAN TELEFON DALAM ISLAM

Telefon sudah menjadi keperluan dalam kehidupan pada hari ini,mahal atau murah bergantung kepada seseorang,pokok pangkalnya ianya boleh digunakan untuk tujuan berhubung.Kemajuan dalam bidang teknologi telekomunikasi boleh kita lihat dibandar-bandar besar hinggalah ke desa.

Wednesday, 4 January 2012

SIANG MALAM JUAL AYAM



KUALA LUMPUR: Siang menjalankan perniagaan nasi ayam dan malam pula menyediakan perkhidmatan ‘ayam’ kepada pelanggan mereka.

IBU-TUDUHAN NUR AMALINA LIAR ADALAH FITNAH

JOHOR BAHRU - Hati ibu mana yang tidak terkilan jika anak yang ditatang bagai minyak yang penuh tujuh tahun yang lalu, kini ditohmah dengan pelbagai tuduhan kononnya liar dan tidak berakhlak.

Tuesday, 3 January 2012

SUBHANAALLAH,BOLEH KE MACAMNI....

KUALA LUMPUR: Warga asing antara yang memanfaatkan Pusat Perlindungan Bayi Tidak Diingini (Baby Hatch) oleh Pertubuhan Kebajikan dan Pengurusan Anak Yatim (Orphan Care) apabila 10 bayi tidak diingini di kalangan golongan itu dihantar ke pusat berkenaan.

Monday, 2 January 2012

AKHIRNYA HANTU KAK LIMAH DIBOTOLKAN

Misteri gangguan makhluk halus menyerupai hantu Kak Limah menyelubungi kehidupan satu keluarga di Kampung Temiang, Marang Terengganu sejak lebih seminggu lalu terungkai apabila seorang ustaz yang menggunakan kaedah perubatan secara Islam tampil membantu.

BILA HANTU RUNSING

Paranormal...
Kalau zaman dahulu manusia cukup takut dengan hantu,dengar nama pun dah kecut.Hantu yang aku paling takut masa aku kecil-kecil dulu ialah orang kelantan panggil "hantu mok kopek".Hantu ni berbuah dada besar,sebab senang nak sorok budak-budak kat celah tu.Kata mak aku jangan suka main masa waktu senja.

Sunday, 1 January 2012

HAI OBAT,HAI OBAT, MARI BELI OBAT....

KUALA LUMPUR - Kehilangan bekalan ubat-ubatan bernilai RM1 juta di Hospital Kuala Lumpur (HKL) sejak kebelakangan ini rupa-rupanya angkara orang dalam.

DEMI SESUAP NASI



TIGA tahun lalu, kelibat Tok Beah masih boleh dilihat orang yang lalu lalang. Setiap pagi dan petang, di halaman rumah yang ditumpanginya sambil mencangkung dengan parang digenggamnya, Tok Beah memotong rumput, sesekali mencabut dengan tangan bagi mengisi hari sepinya.

Search This Blog

Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...