Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Saturday, 31 December 2011

TAHUN BARU ITU DATANG LAGI

Tahun baru itu datang lagi walaupun tak diundang
Tahun baru itu menjelma lagi walaupun tak dipanggil
Sampai bila ia akan berakhir tak seorang pun yang tahu,
kerana itu  persoalan yang tak bisa dijawab
Ianya tersirat dan telah tersurat
Namun ia akan berakhir bila dunia ini dipanggil 

TENGOK ITIK PUN KELUAR MAZI


Friday, 30 December 2011

WOW,PANJANGNYA...

Wow! panjangnya...oops silap, bukan panjang tapi tingginya awek ni.Elisany Silva remaja yang baru berusia 14 tahun tapi tingginya mengalahkan kaum lelaki.Berketinggian 6 kaki 9 inci bukan menyenangkan pada remaja ini,malah amat menyulitkan.

BERDEGIL MANDI DI PANTAI IRAMA

BACHOK: Fenomena air pasang besar yang melanda Pantai Irama di sini menarik perhatian ratusan pengunjung sama ada penduduk dari kawasan berdekatan atau orang ramai yang ingin melihat kesan kejadian dengan lebih dekat sehingga mengabaikan keselamatan diri. 

Thursday, 29 December 2011

AMBEK KAU !!!

Ambik kau dan baru padan muka,yuran sekolah sesi 2012 adalah percuma mengikut kata belanjawan,tapi beli buku tulis anak yang nak sekolah bagi tahun empat mengapa sampai RM52.50 sen.Apalah nasib orang kelas bawahan hari-hari kena tindas macam kutu kita dibuatnya.Tak pernah-pernah mahal sampai macam ni sekali.

LUBUK PENAGIH DI SEMBUR DENGAN TAHI BABI


LONDON: Sebuah majlis perbandaran berkata, mereka berjaya menghalang remaja berpeleseran dan mengambil dadah dengan menyembur kawasan belukar dengan najis babi.

Wednesday, 28 December 2011

ANCAMAN JENAYAH CYBER YANG MEMBIMBANGKAN

MENYEDARI dunia Internet adalah suatu alam terbuka untuk mereka yang mahu merebut peluang menjadi kaya, seorang lelaki warganegara Switzerland tidak mahu ketinggalan mengambil kesempatan itu. Tambah menyeronokkan hati peguam berusia 40-an itu adalah apabila berkenalan dengan seorang lelaki dari Malaysia melalui sebuah laman sosial. Dia teruja kerana menganggap pencariannya bakal membuahkan hasil lumayan.

"GELI GIRL"


AIDA BERKONGSI PENGALAMAN ...
GEORGETOWN: Mula menjaja tubuh untuk mendapatkan wang ketika masih bergelar siswi, nyata kerja terkutuk itu sukar ditinggalkan biarpun diri kini sudah menjadi graduan dan memiliki pekerjaan tetap.

Tuesday, 27 December 2011

"KU JUAL HARTA DEMI MU AWANG HITAM"

KUALA LUMPUR: Tidak semua wanita yang menjalin hubungan dengan warga Afrika atau lebih dikenali sebagai ‘Awang Hitam’ diberikan kemewahan, sebaliknya ada antara mereka yang papa gara-gara dikikis golongan licik berkenaan.

Monday, 26 December 2011

LINA KEMBALI HANGAT SETELAH LAMA SUAM

Bukan aku nak hangatkan keadaan,bukan untuk mengaibkan diri seseorang dan bukan juga mengangkat martabat golongan ini,tetapi sekadar untuk dijadikan renungan dan iktibar,inilah realiti artis kat negara kita,siapa yang ingin bersuara atau menegur,tapi pada kes-kes tertentu banyak pula yang menyalak.

1 CERITA PADA 2 KEADAAN

Peristiwa yang sama(kisah treler yang terbalik muatan bertaburan) namun tersirat pada 2 keadaan atau suasana,kenapa dan mengapa?,ianya tak sama.Perhatikan gambar dibawah ini...

Sunday, 25 December 2011

PELIHARA IKAN BOLEH ELAK ILMU PUKAU....

SOALAN:
Ustaz, terlalu banyak kejadian kecurian di rumah atau premis perniagaan, pencuri memasuki bangunan tersebut dengan menggunakan apa dipanggil ilmu pukau. Betulkah ada ilmu pukau?

MEMULIH AKIDAH AHLI "PUNK" DI ACHEH

DENGAN mengenakan pakaian seragam polis, 65 pemuda punk itu berjalan dalam tiga barisan lurus. Mereka bergerak menuju ke dataran Kompleks Sekolah Polisi Negara (SPN) Seulawah di Aceh Besar, Sumatera, Indonesia. Melangkah penuh disiplin, mereka kemudian duduk bagi mengikuti sesi kaunseling membina jati diri yang dikelolakan oleh Majlis Permusyawaratan Ulama (MPU).

Saturday, 24 December 2011

KISAH AWANG HITAM DAN MELAYU YANG TAK PERNAH SERIK


KUALA LUMPUR: Awalnya, mereka disogok kemewahan termasuk kereta, wang RM1,000 seminggu dan tinggal di kondominium mewah, namun di penghujungnya mereka dilayan seperti hamba seks, aksi lucah dirakam, diugut, dipukul, dikurung serta hampir terjebak kegiatan jenayah.

Friday, 23 December 2011

2 KANAK-KANAK HILANG BERJAYA DITEMUI


GEORGE TOWN: Polis akhirnya berjaya menahan seorang wanita yang dipercayai mengurung dan mendera dua kanak-kanak yang dilaporkan hilang minggu lepas dan ditemui semula hari ini.

KENAPA WANITA INI SANGGUP TIDUR TERBALIK SELAMA 3 BULAN

COVENTRY-Seorang wanita mengidap penyakit aneh dan selalu keguguran.Keinginannya untuk mendapatkan zuriat akhirnya membuahkan hasil.Dia telah menemui seorang doktor,doktor itu menasihatkan dia tidur secara terbalik selama 3 bulan(posisi kepala kebawah).

Thursday, 22 December 2011

RAMALAN GILA,KIAMAT BERLAKU PADA 2012

Reuters GAMBAR fail menunjukkan lokasi peninggalan tamadun Mayan di Chiapas, Mexico.
BANDAR RAYA MEXICO - Agensi Pelancongan Mexico menjangkakan dapat menarik kehadiran 52 juta pelawat menjelang tahun 2012 ke rantau yang dikaitkan dengan tamadun Mayan seperti Chiapas, Yucatan dan Tabasco.

POTONG KULIT "ANU" TAK HABIS


JITRA: Biarpun sudah hampir sebulan berkhatan, dua beradik masih menderita kesakitan kerana doktor dikatakan tersilap teknik dan tidak memotong hujung kulit zakar mereka sepenuhnya.

Wednesday, 21 December 2011

"SAYA HIDU BAU HANGIT"


TAMPARULI: “Saya terhidu bau hangit seperti getah terbakar ketika bas menuruni bukit beberapa detik sebelum kemalangan,” kata Mohd Nazirul Mubin, 21, penumpang bas yang terselamat dalam nahas ngeri mengorbankan enam pelancong warga Brunei, di sini, semalam.

Tuesday, 20 December 2011

GUNA DAKWAT KEKAL DI PRU-13


PUTRAJAYA - Dakwat kekal silver nitrate akan digunakan pada pilihan raya umum ke-13 kelak, kata Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Tan Sri Abdul Aziz Yusof.

Monday, 19 December 2011

WARGA IRAN DITAHAN DI PATTAYA KERANA KES PEMERDAGANGAN MANUSIA

Polis Pelancong Pattaya menahan seorang ahli geng penyeludupan manusia pada Malam Ahad lalu yang dituduh memancing wanita Eropah timur ke Pattaya untuk bekerja di rumah urut. Bagaimanapun, apabila mereka tiba di Pattaya, mereka diberitahu untuk bekerja sebagai pelacur dan jika mereka enggan, kononnya mereka akan diserang ataupun dirogol.

TUN MAHATHIR "SAYALAH YANG PERKENAL AUKU"


SHAH ALAM – Mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad menegaskan jika hari ini penuntut universiti lebih dewasa dan bertanggung jawab, batalkan sahaja Akta Universiti dan Kolej Universiti (Auku).

Sunday, 18 December 2011

BUNUH ANAK KETIKA DATANG MENZIARAH


“SAYA dah bunuh anak kita, datanglah dan ambil mereka.” Begitulah pengakuan Jean Francis Say, 62, terhadap isterinya, Adjoua, 44, melalui panggilan telefon selepas membunuh anak mereka, Regina, 8, dan Rolls, 10, di Southwark, London, England, pada 13 Februari lalu.

Saturday, 17 December 2011

BELI KERETA DENGAN DUIT SYILING

Aneh tapi benar dan bukan pelik jika ianya betul-betul berlaku.Seorang pemuda dari negeri China yang bernama Wang telah membawa duit syiling seberat 300 kilogram hasil dari jualan kuih dan mee.Aku tabik kat Mamat ni sebab mampu berjimat cermat kerana keinginannya untuk membeli kereta dari hasil titik peluhnya,biasanya pada hari ini orang tak lagi pandang pada duit syiling,bagi kat budak-budak pun taknak,dibaling pula tu.

PEREMPUAN BERTAMBAH GEMUK BILA KAHWIN,BETUL KE?

Perempuan atau lelaki akan bertambah berat badan bila kahwin,bila berat badan bertambah itu maknanya saiz badan bertambah montel ataupun gemuk.Ini bukan mitos kerana ianya ada kebenaran.satu penyelidikan telah dibuat oleh American Sociological Association,perkahwinan boleh menyebabkan kegemukan yang signifikan.

Friday, 16 December 2011

SATU MALAM KUBUR BERASAP....


NAMA Nurul Ain Nordin, 23, sebelum ini tiada siapa yang peduli apatah lagi ingin mencungkil siapakah gerangannya. Namun, apabila gambar mirip aksi separuh bogelnya itu tersebar di internet ramai pula pihak yang ingin mengetahui lebih lanjut tentang siapakah gerangannya Nurul Ain dan tidak kurang juga yang mengeji dan menyifatkan penampilan pelakon yang baru setahun jagung itu sebagai melampau.

PEROMPAK ALA COWBOY


PARIT BUNTAR: Sekumpulan penjenayah ganas berlagak ala ‘cowboy’ apabila melepaskan tembakan ke udara sebelum merompak sebuah kedai emas di sini.

Thursday, 15 December 2011

SAINTIS RUSIA TEMUI GAS METANA DI ARTIK

Saintis Russia telah menemui beratus-ratus plumes gas metana, kira-kira 1,000 meter dalam diameter, menggelegak permukaan Lautan Artik. Para saintis bimbang sebagai Rak Artik semakin hilang, tahap yang belum pernah berlaku gas yang dilepaskan sangat boleh mempercepatkan perubahan iklim global.

RAMBUT DALAM BOTOL


KUALA LUMPUR: “Hampir setahun saya mengabaikan tanggungjawab kepada suami dan lebih teruk saya turut mengabaikan tanggungjawab kepada anak yang ketika itu berusia setahun kerana lupa semua itu.

Wednesday, 14 December 2011

RUMAH LUAR BIASA

PEROMPAK TERSUNGKUR


AMPANG JAYA - Seorang ahli perniagaan bagaikan tidak percaya bahawa kelibat seorang lelaki lengkap bersenjata raifal Steyr yang berada dalam sebuah bank di Taman Muda di sini semalam merupakan aksi rompakan yang benar-benar berlaku.

Tuesday, 13 December 2011

2 SPESIES BAHARU SETIAP 2 HARI

BANGKOK:Sekumpulan saintis berjaya mengenal pasti spesies-spesies baharu setiap dua hari di rantau Mekong, jelas Dana Hidupan Liar Sedunia (WWF) dalam satu laporan yang memperincikan penemuan-penemuan luar biasa tahun 2010.

BILA HUKUM ISLAM TERUS DIHINA

Kebelakangan ini kita dikejutkan dengan kebiadaban pemimpin-pemimpin bukan Islam menghina amalan, undang-undang dan kedudukan Agama Islam yang dilindungi oleh Perlembagaan, secara bertubi-tubi. Seolah-olah ia dirancang begitu rapi, sama ada oleh parti politik, majlis peguam, NGO, individu tertentu dan sebagainya, yang tidak Islam. Pendek kata, mereka bergerak dalam segenap aspek, dalam satu pasukan menggunakan pelbagai label, pendekatan, sama ada secara lantang, licik dan halus. Paling ketara, kita lihat mereka saling sokong-menyokong. Tidak ada yang membantah.

Monday, 12 December 2011

GIAN PANGGIL BOMBA


JOHOR BAHRU: Akibat gian membuat panggilan palsu, seorang wanita berusia 30-an kini menjadi buruan berikutan beberapa kali membuat panggilan palsu berhubung kebakaran di sekitar bandar raya ini.

Sunday, 11 December 2011

KU SANGKA BETINA,RUPANYA PONDAN

Dua lelaki dari Russia mengamuk sakan,hasratnya ingin berseronok-seronok dengan awek(Thai) rupanya jantan(Transeksual).Dua lelaki itu ialah Nikita Varenenkov,22 dan Mickail Samokni,23 telah menyerang kedua pondan tersebut dan meminta duitnya kembali sebanyak 1000 bath.Kejadian tersebut dilaporkan dibalai polis Pattaya dan turut diiringi oleh kedua-dua pondan tersebut.

KANAK-KANAK CINA TAK TAKUT POTONG "BURUNG"


SHAH ALAM: Seorang kanak-kanak berbangsa Cina langsung tidak menampakkan rasa gerun, sebaliknya masih mampu menunjukkan isyarat bagus selepas selesai dikhatankan doktor.

Saturday, 10 December 2011

HINANYA VIDEO NI

Sebagai seorang islam aku tertanya-tanya dimanakah letaknya iman dan ketaatan orang islam yang menjadi pelakon dalam filem pendek ini.yang lebih dasyat beberapa(tak reti nak bagi kata ganti nama atau penjodoh bilangan.)  pelakon yang bukan islam secara terang -terang menghina islam,apa perasaan korang kalau orang kafir laknatullah ini terus menghina islam,kalau korang tak rasa apa-apa baik tukar agama la aku ingat...aku sebagai orang islam tak pernah kisah apa yang korang sembah,tapi jangan terus menghina agamaku....wahai melayu islam kembalilah kepada fitrah,selagi korang masih bernafas,jangan terus menghina aku dan seluruh orang kelantan.......jangan cabar kami.....

SUTAN SELANGOR MINTA JAIK DAN MAIS PANTAU ISU MURTAD



TANJONG KARANG: Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah, hari ini bertitah supaya pihak yang bertanggungjawab terutamanya Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) dan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) mengambil langkah-langkah strategik bagi menangani gerakan memurtadkan orang Islam.

CINTA 1 JUTA LELAKI AFRIKA



KUALA LUMPUR: Seorang wanita kerugian RM1 juta apabila ditipu lelaki warga Afrika yang mengaku sebagai jurutera syarikat cari gali minyak di pantai timur.Mangsa yang mahu dikenali sebagai Lim, 47, sebelum itu berkenalan dengan seorang lelaki yang memperkenalkan diri sebagai Kevin Axcel Brown atau Joe, 48, sejak September lalu melalui sebuah laman web cari jodoh.

Friday, 9 December 2011

WANITA DIMINTA JAUHI MENTIMUN DAN PISANG

Ada-ada saja,pelik bunyinya tapi benar.Seorang ulama dari eropah telah mencetus kemarahan dikalangan muslim dan berpendidikan tinggi.Ulama itu menggesa kepada golongan wanita supaya menjauhi mentimun dan pisang supaya terhindar dari "seksual imiginasi",walau bagaimanapun tidak pula dinyatakan nama ulama tersebut.

POLITIK TAHI

Menjijikan dan meloyakan,beginilah karenah politik di negara kita.Sejauh mana tahap kematangan orang-orang politik sekarang.Orang atasan atau orang yang dianggap cerdik selama ini sudah punah ranah tahap pemikiran mereka,hina dan penuh kekejian.

HOSPITAL KEKURANGAN UBAT,

Terpaksa meminta ubat luar
MELAKA - Jarang kedengaran tetapi ia benar-benar berlaku apabila Hospital Melaka (HM) menghadapi masalah kekurangan bekalan ubat-ubatan bagi keperluan pesakit sejak September lalu.
ORANG ramai menunggu giliran untuk mendapatkan bekalan ubat di kaunter farmasi Hospital Melaka semalam.

Thursday, 8 December 2011

ISU AWANG HITAM,KEMENTERIAN TERLEPAS PANDANG


KUALA LUMPUR: Tindakan berani sekumpulan Awang Hitam mengepung dan membantah tindakan anggota penguat kuasa dalam satu operasi di penempatan ‘Mini Afrika’ di Mantin, baru-baru ini, perlu diberi tumpuan serius oleh kerajaan.

Wednesday, 7 December 2011

JOGGING SAMBIL CURI "COLI DAN SELUAR DALAM"

SHAH ALAM – “Apa salah saya bang? Saya cuma jogging je kat sini", ujar seorang lelaki gila seks setelah dia berjaya diberkas penduduk selepas mencuri beberapa coli dan seluar dalam wanita di flat PKNS Seksyen 7, dekat sini, pagi tadi.

PARTI ISLAM MESIR ANCAM TUNJUK PERASAAN

KAHERAH - Pergerakan Ikhwanul Muslimin yang menang dalam pusingan pertama pilihan raya Mesir menerusi Parti Kebebasan dan Keadilan (FJP) mengancam untuk menunjuk perasaan di jalanan jika terdapat sebarang percubaan untuk memanipulasi undi.

Tuesday, 6 December 2011

BOB LOKMAN AKAN DIBICARA 14 FEB. DEPAN

KUALA LUMPUR, 6 Dis: Pengacara, pelakon, pelawak dan penulis lirik lagu terkenal, Bob Lokman akan dibicarakan di Mahkamah Syariah Kajang pada 14 Februari 2012 depan kerana didakwa menyampaikan ceramah tanpa tauliah.

MAUT DI DEPAN MATA


TANAH MERAH: Seorang wanita hanya mampu meraung memanggil nama anaknya yang hilang dihanyutkan arus deras di Lata Hujan, Ulu Kusial, di sini, selepas gagal menarik tangan kanak-kanak itu yang terkapai-kapai dalam air, kelmarin.

Monday, 5 December 2011

HABUAN MAT NEGRO


MANTIN: Seorang pelajar perempuan sebuah kolej swasta (gambar) dicekup dalam keadaan separuh bogel bersama teman lelaki warga Nigeria dalam bilik di tingkat lima sebuah apartmen yang disewa dan dikongsi mereka bersama sekumpulan lelaki warga Afrika, awal pagi semalam.

Sunday, 4 December 2011

"RITA TENGAH DARAH MANIS"

KUALA LUMPUR: “Rita tengah ‘darah manis’ dan mahu tenang melalui saat manis bergelar raja sehari,” kata anak sulung jutawan kosmetik, Erni Dekritawati Yuliana Buhari, 26, atau Rita yang melangsungkan perkahwinan dengan jejaka pilihan hati, Khamarulazlan Mohamad Hanafiah, 35, hari ini.

Saturday, 3 December 2011

GERHANA BULAN PENUH 10 DISEMBER 2011

Pada10 Disember 2011 ini, kita akan dapat menyaksikan fenomena Gerhana Bulan Penuh strong sekali lagi. Kali terakhir rakyat Malaysia dan di rantau Asia Tenggara menyaksikan fenomena gerhana seperti ini ialah pada bulan Jun 2011 lepas. Fenomena ini akan berlaku pada waktu puncak, iaitu sebaik sahaja matahari terbenam dan berlarutan sehingga ke lewat tengah malam.

PERHIMPUNAN AGONG UMNO-PERLU GUNA SUMPAH BAI'AH


KUALA LUMPUR: Umno disaran menggunakan kaedah sumpah bai'ah bagi membendung kemungkinan wujudnya pengkhianat di kalangan ahli parti itu pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) akan datang.

3 ANGGOTA POLIS SEWAKAN PISTOL PADA PENJENAYAH

Bayar komisen lepas rompak
KUALA LUMPUR: Tiga anggota polis antara empat yang ditahan kerana disyaki terbabit kegiatan menyewakan senjata api jenis revolver .38 kepada pihak tertentu yang kemudian digunakan untuk melakukan jenayah termasuk rompakan.

Friday, 2 December 2011

USTAZAH JADI-JADIAN


CATRIONA....belum tinggalkan dunia lakonan
KOTA BHARU: Digelar ‘ustazah jadi-jadian’ antara cercaan terbaru diterima pelakon berdarah kacukan Melayu-Scotland, Catriona Noorhayati Ross Bahrin Ross atau lebih dikenali sebagai Catriona Ross, 31, selepas dia memakai tudung dan banyak terbabit memberi ceramah serta motivasi berkaitan perubahan dirinya.

Thursday, 1 December 2011

CATRIONA ROSS-BILA HIDAYAH MENYAPA

Sering kali kita terkejut atau mungkin seolah-olah sukar untuk mempercayai perubahan pada seseorang.
Perubahan boleh berlaku atas dasar usaha individu atau hidayah dari Allah.Kita juga pernah menemui dikalangaan rakan taulan kita yang mulai berubah,berubah atas dasar kehendaknya,perubahan yang secara ketara dan ini boleh kita namakan perubahan secara tiru-tiruan.

ANGKARA MAT GIAN

Search This Blog

Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...