Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Friday 9 December 2011

WANITA DIMINTA JAUHI MENTIMUN DAN PISANG

Ada-ada saja,pelik bunyinya tapi benar.Seorang ulama dari eropah telah mencetus kemarahan dikalangan muslim dan berpendidikan tinggi.Ulama itu menggesa kepada golongan wanita supaya menjauhi mentimun dan pisang supaya terhindar dari "seksual imiginasi",walau bagaimanapun tidak pula dinyatakan nama ulama tersebut.

Ulama itu telah menulis artikel tersebut di sebuah majalah keagamaan El-Senousa,kata beliau lagi kalau wanita hendak makan juga hendaklah dipotong kecil-kecil sebelum disajikan,pisang dan mentimun termasuk dalam menu yang perlu dihindarkan.


Berita ini tersebar dengan meluas setelah sebuah website dari Mesir(BikyMasr.com) telah mengulas artikel tersebut.Hari ini muncul rasa malu dan benci dikalangan muslim berpendidikan sehingga menimbulkan ejekkan didalam forum online.


Banyak komen-komen dari orang muslim,mereka mengatakan pratik yang tak masuk akal lapor international bussiness times.BikyaMasr.com menyatakan ulama itu seorang Syeikh .Dalam sebuah wawancara ulama itu diminta mengupas persoalan bagaimana untuk menghidari  wanita berbelanja boros.


Seorang wartawan dari Lebanon(Helen Hajjij) telah menulis komen dalam laman sesawang "tweet" jika wanita di minta menjauhi pisang dan mentimun,haruskah juga lelaki harus menjauhi water melon"?.(REPUBLIKA.CO)


MACAM-MACAM YANG BERLAKU DIAKHIR ZAMAN...

No comments:

Search This Blog

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...