Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Saturday, 30 April 2011

KAU MEMANG SUKA MAIN BELAKANG...

Kau memang suka main belakang,kenapa dengan kau ni haaah!...apa yang kau dengki sangat dengan aku,kau

HUKUM DAN ADAB BERSUMPAH DIDALAM ISLAM



Rasulullah shallallahu 'alaihi wasallam pernah bersabda:
رَأَى عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ رَجُلاً يَسْرِقُ فَقَالَ لَهُ: أَسَرَقْتَ! قَالَ: كَلاَّ! وَاللَّهِ الَّذِي لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ! فَقَالَ عِيسَى: آمَنْتُ بِاللَّهِ وَكَذَّبْتُ عَيْنِي.
(Nabi) ‘Isa ibni Maryam (‘alaihi al-salam) melihat seorang lelaki mencuri, lalu dia berkata kepadanya: “Apakah kamu mencuri?” Lelaki itu menjawab: “Tidak! Demi Allah yang tiada Tuhan melainkan Dia!” Maka ‘Isa berkata: “Aku beriman kepada Allah dan aku mendustakan mataku.” (1)

WANITA MISTERI BERNAMA "MONA"


KUCHING: Wanita misteri bernama ‘Mona’ dipercayai punca tercetus suasana gempar apabila lebih 10 murid Sekolah Kebangsaan (SK) Rancangan Perumahan Rakyat (RPR) Jalan Astana, di sini, serta seorang guru wanita dan ibu hamil diserang histeria,

Friday, 29 April 2011

IBU TUNGGAL DAPAT 2 JUTA


KUWAIT Finance House (Malaysia) Bhd (KFHMB) memperkenalkan pinjaman tanpa faedah dan jangka masa pembayaran balik dengan peruntukkan RM2 juta bagi ibu tunggal

SEMAKIN DIUBATI SEMAKIN BERKUDIS

Semakin diubati semakin berkudis,apakah ubat yang diberikan tidak berkesan atau sipesakit tidak memakan ubatnya,sejauh mana kebenaran sama-sama la kita fikir.Gejala pembuangan bayi nampaknya tiada penghujungnya makin dibenteras semakin bertambah,semua golongan harus duduk semeja mencari jalan

Thursday, 28 April 2011

TIGER LADY YANG SEXY

Tiger-Enigma's Ex Wife, itulah gelaran bagi wanita misteri ini,atau nama glamour nya ialah Tiger Lady. Semakin hari manusia semakin pelik,elok-elok dah jadi manusia nak jadi macam haiwan pula.Tiger Lady

Wednesday, 27 April 2011

TOK GURU TARZAN


KUALA LUMPUR: Seorang pemimpin ajaran sesat mungkin layak digelar ‘tok guru tarzan’ kerana hanya memakai seluar pendek dan kemeja-T koyak rabak ketika menyampaikan ceramah kepada pengikutnya sebelum dia ditahan penguat

Tuesday, 26 April 2011

DIESEL SUBSIDI UNTUK NELAYAN DISELEWENG


KUALA LUMPUR: Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) Putrajaya mengesan 43,000 liter diesel dipercayai daripada penyelewengan subsidi Persatuan Nelayan Teluk Intan di Kawasan Perindustrian Bandar Bukit Puchong dekat sini awal pagi, Ahad.

KERANA SOLAT ISTERI KOMA....



AMPANG: Seorang isteri kini terlantar dalam keadaan koma dan bertarung nyawa di hospital akibat dibelasah serta ditikam suaminya yang naik hantu selepas wanita itu menyuruhnya

Monday, 25 April 2011

PENGACARA YANG MIANG

Pengacara yang miang...pengacara yang tak tahan dengan gangguan sexual dari tetamu jemputan.Mana boleh tahan kalau pakaian seksi begini,eeh...sentuh tetek pulak,ni dak  kira main kasar dan terover... puak deme pun tak tahan nengoknya,apa-apa pun tengok jangan tak tengok.

SYARAT UNTUK PIKAT RITA



KUALA LUMPUR: “Saya letak dua syarat penting jika ditakdirkan ada lelaki menyukai saya dan kalau ditakdirkan bertemu jodoh satu hari nanti. Dia mestilah benar-benar menyayangi saya sepenuh hati tanpa ada sebab lain.

Sunday, 24 April 2011

NIKMAT HANYA SEKETIKA...


IPOH: Dosa maksiat dengan ratusan ‘gadis penyedap’ sudah lama berlalu, namun episod derita baru bermula buat seorang suami selepas disahkan mandul akibat penyakit kelamin

Saturday, 23 April 2011

BUKAN CERITA KEDAI KOPI

Ini bukan cerita kedai kopi atau tentang gossip artis atau soseh-soseh,ini cerita tentang kita..cerita tentang anak-anak kita,cerita tentang kehidupan kita manusia.Adakalanya cerita kedai kopi itu lebih baik dari cerita

Friday, 22 April 2011

KEJAMNYA MANUSIA...


AMPANG: Seorang bayi lelaki berusia 19 bulan mati dalam keadaan menyedihkan dengan kesan lebam serta melecur di beberapa bahagian badan, dipercayai akibat disimbah air panas oleh teman lelaki ibunya di Taman Ampang Indah di sini, semalam.

MATI AKIBAT SEBAR AKSI PANAS JIRAN


SANDAKAN: Tindakan seorang lelaki merakam aksi hubungan seks jirannya dengan telefon bimbit dan menunjukkannya kepada anak pasangan terbabit serta jiran membawa padah apabila dia ditikam lapan kali hingga menemui ajal oleh tetangganya itu.

Thursday, 21 April 2011

KAJOL..SAYA RELA MATI


KOTA BHARU: “Saya lebih rela mati daripada berubah (menjadi lelaki sejati). Saya bukan sengaja mahu menjadi wanita tapi naluri wanita memang wujud dalam diri saya sejak zaman kanak-kanak lagi.

RUMAH DAN JENIS-JENISNYA

Semua orang ada rumah tak kira la apa jenisnya,tujuan buat rumah ni adalah untuk berlindung dari hujan dan panas,bukan untuk menunjuk-nunjuk.Selain rumah banglow,rumah teres dan rumah setingan ada lagi rumah yang kita ingat-ngat lupa atau buat-buat lupa.

Wednesday, 20 April 2011

BOLEH KE MACAMNI.....



MELAKA: Beberapa pengusaha pusat hiburan di negeri ini didapati bertindak melampau bagi menarik pengunjung di kalangan penuntut institut pengajian tinggi (IPT) apabila menyediakan program khusus untuk golongan itu dinamakan ‘parti pakaian seragam kolej.’

Tuesday, 19 April 2011

SEX TOY DEMONSTRATION

Seorang professor telah mengundang kemarahan pelajarnya dan akhirnya membuat bantahan secara aman.Professor John Michael Bailey dari university Northwestern telah menggunakan model sex toy ketika mengajar,sex toy tersebut dipanggil " ***k saw".

SIAPA SESAT...

Sesat....siapa yang sesat,siapa kita begitu berani kata orang lain sesat,banyak ke ilmu agama kita,tilik sedalam-dalamnya  keadaan kita dan adakah kita ini benar-benar sempurna.Persoalan sesat ni lama dah dipersoalkan tapi tak ada penghujung dan titik noktah dan yang lebih malang kita tak terasa yang kita sebenarnya sesat.Setiap ajaran yang menyimpang dari ajaran Rasulullah adalah sesat.Ramai dikalangan kita

Monday, 18 April 2011

HAJI ABDUL HADI TERIMA ANUGERAH



MARANG - Presiden Pas, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang menerima anugerah Tokoh Alim Rabbani dari Universiti Islam Yala, di Patani, Thailand, kelmarin.

ONLY IN INDIA

Uniknya negara India,pemandangan yang mungkin jarang kita temui kat negara kita,sekali pandang ada juga unsur kelucuan...be happy, yang penting kita tak ganggu orang lain,diaorang apa tahu tentang kesusahan
kita...ada kau kisah,aku dengan duniaku...lu apa peduli.Mari kita lihat telatah diaorang...

Sunday, 17 April 2011

PETUGAS PAS DISARAWAK MENINGGAL DUNIA

KUCHING, 16 April: Bermula dengan ceria di kalangan para petugas PAS pagi tadi, namun berakhir dengan kesedihan apabila gagal mencapai sasaran untuk melahirkan anak pertama mereka di Sarawak.

ISTERI LARI IKUT "AWANG HITAM"

JOHOR BAHRU: Bukan sekadar memikat dan melarikan isteri seorang pemandu lori yang hamil tiga bulan, seorang pelajar ‘Awang Hitam’ didakwa berlagak sebagai suami wanita

Friday, 15 April 2011

AKSI SUMBANG DEKAT MASJID



MASJID TANAH: Memalukan apabila ada pasangan bercinta menjadikan kawasan pantai Tanjung Bidara, di sini, sebagai ‘port’ untuk melakukan aksi ‘ringan-ringan’.

Thursday, 14 April 2011

MADE IN JAPAN

 MADE IN JAPAN,sememangnya ori tak mau local punya inilah famousnya negara jepun kalau kat Malaysia. Apa yang mengejutkan kita dijepun,,,tsunami? bukan tsunami tapi orang jepun memang suka buat perkara yang pelik dan aneh.Kalau kat Malaysia budak-budak sibuk dok modified motor tapi lain pula kat negara jepun.

Wednesday, 13 April 2011

BILA AKAL GAGAL BERFUNGSI MANUSIA AKAN HILANG PERTIMBANGAN



ALOR SETAR: Bagaikan aksi dalam filem apabila kakitangan awam yang murung gara-gara kecewa permintaan untuk mendapatkan wang serta berkahwin tidak diendahkan keluarganya, bertindak memanjat bumbung lalu membakar rumah ibunya di Kampung Alor Madi, Anak Bukit, di sini, malam kelmarin.

KISAH POSMAN LA PULAK...

Ini bukan kisah Superman atau keluangman tapi kisah Posman yang menjadi dalang penipuan kad kredit palsu,dulu kecoh pasal imegresenman pastu kastamman, satu demi satu kisah

Tuesday, 12 April 2011

TAKZIAH DARIKU SEKELUARGA

Satu lagi berita yang mengejutkan kita bagaimana sebuah heli telah jatuh terhempas dan pilotnya cedera parah,dan semalam keluar kat tv mangsa telah meninggal dunia.Takziah dariku sekeluarga buat keluarga mangsa,bersabarlah menghadapi ujian dari Allah kerana

LIVE IS GREAT

"Live is great,muda hanya sekali",pepatah orang-orang muda hidup mesti ceria,semua kena cuba,tua nanti tobatlah kita.Itu pepatah "hampeh" pepatah orang jahilliah tak boleh pakai untuk orang islam.Tahukah anda bila saat ajal kita,pastikah kita akan dapat merasai

Monday, 11 April 2011

DUA BERADIK DILARIKAN PENYANGGAK


ALOR SETAR: Dua beradik perempuan berumur 13 dan 12 tahun bukan saja melalui detik mencemaskan apabila dilarikan seorang lelaki lebih 17 jam, malah seorang daripada mangsa dipercayai dirogol sebelum diselamatkan bapa

Sunday, 10 April 2011

TAKAFUL KIFALAH BAKAL SELESAI TUNGGAKAN MANFAAT RM4J

KOTA BHARU- Syarikat Takaful Kifalah Sdn Bhd akan menjelaskan tunggakan manfaat hampir sejumlah RM4 juta kepada penerimanya bagi membolehkannya dinikmati wasi atau keluarga peserta terlibat. 
Timbalan Speaker Dewan Undangan Negeri Kelantan, Mohd Zaki Ibrahim berkata, tunggakan berkenaan akan diselesaikan selewat-lewatnya pertengahan Jun nanti.

MAK AKU CAKAP KALAU NAK BISING PERGI MAIN KAT LUAR....

Tersebut lah kisah yang pernah diriwayatkan oleh sahabat kepada hamba.Kisahnya lebih kurang macam ni,satu hari semua menteri dipanggil masuk kebilik mesyuarat,perkara yang dibincangkan adalah pasal ramai pesakit mental kat Malaysia dan apa yang harus dilakukan.Bangun seorang Menteri wanita memberi

TANGISAN BAYI DIKUBUR

Ini bukan filem seram melayu,tapi biasanya sipelakonnya adalah berbangsa melayu.Ala..kisah biasa dalam penghidupan pasangan remaja melayu..

Saturday, 9 April 2011

MUMIA DI PERU


Ramai yang mengetahui pyramid hanya terdapat di Eygpt,tetapi itu anggapan yang salah.Pyramid juga ditemui di Lima,Peru.Sebuah pyramid yang besar di zaman kuno telah dijumpai ditengah bandar tersebut.Sesuatu yang

Friday, 8 April 2011

SUAMI GILIS ISTERI




KUANTAN: “Peristiwa paling tidak dapat saya lupakan ialah melihat sendiri tayar kereta dipandu suami menggilis lutut kanan saya.
“Kejadian berlaku selepas dia melafaz cerai serta menolak saya hingga jatuh terlentang di atas

Thursday, 7 April 2011

PELAWOK KOHONG

Pelawok kohong,"pelawok" bermaksud pembohong atau penipu,manakala "kohong" itu ialah untuk menunjukkan terlampau,terlampau pembohong,bukan flowerhorn.Mari belajar cakap kelantan,"mari belajar kecek kelate".Negeri Kelantan,tanah serendah sekebun bunga atau nama jolokan Serambi Mekah,tapi ramai

Wednesday, 6 April 2011

PONING DEN DIBUEKNYO


APO LA .NAIK PONING DEN ONDOK TERMUNTOH DIBUEKNYO(maaflah kalau salah),kawe doh pening,mace-mace hal ado,lepah sekaro-sekaro..pahtu bilo maso nok caro ko rakyat nyo weh..bo..bo la

Tuesday, 5 April 2011

BILA MAMA PAKAI CELANA...

Bila mama pakai celana,tapi papa wat dek jer,sebab papa dayus,sebab papa gagal menjadi seorang pemimpin dan ketua keluarga.Tugas seorang pemimpin tak kira lah ianya suami,imam,penghulu dan sampai diperingkat yang lebih tinggi ialah PM,pastikan orang dibawah pimpinan kita berjalan dengan betul,......kecuali

Monday, 4 April 2011

ANUNYA MELEKAT...


Semasa aku remaja aku suka berkawan dan bersembang dengan warga tua,pengayuh beca atau orang yang sudi bercakap dan berkongsi ilmu dengan aku.Banyak kelebihan bila kita selalu berdampingan dengan

Sunday, 3 April 2011

OHHH..KASTAM



PUTRAJAYA: Seramai 62 pegawai kastam pelbagai pangkat berusia antara 24 hingga 56 tahun ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sejak operasi besar- besaran bersepadu dikenali Ops 3b di lima pelabuhan seluruh negara, Isnin lalu.
Pengarah Siasatan SPRM, Datuk Mustafar Ali berkata, daripada jumlah itu 53 adalah lelaki manakala sembilan lagi wanita.

PASAR KEDAI LALAT SEMAKIN SEMPIT

Pasar Kedai Lalat semakin sempit.....ini cerita betul bukan fitnah dan semua orang tahu.Mengapa dan kenapa,inilah akibatnya bila sokong Tok Guru padan muka korang.Dulu ramai yang dapat berniaga kat dalam pasar tapi kini lihat lah...bertabur kat tepi jalan,kesian,,kesian....


Saturday, 2 April 2011

MENGAPA BAYI ANDA MENANGIS

Mari kita berkongsi sedikit info untuk mereka yang bakal bergelar ibu-ibu atau bapa-bapa atau mungkin baru dapat baby,tahniah diucapkan.Bagi mereka yang baru dapat baby mungkin kurang pengalaman tentang karenah baby anda...so...kita kongsi info ini.

Friday, 1 April 2011

AWAS MUDAH.MY PALSU

Baru sebentar aku terima email dari Mudah.My yang mengatakan ada laman web palsu ala-ala mudah.my yang mengunakkan nama laman webnya  http://www.mudah.my.mudahmy.net.
Beginilah bunyi emailnya......

BELI BUNGA DAPAT GRO



Promosi hebat,dengan setiap pembelian bunga RM20 anada layak untuk mendapat GRO...hebat gila pakej

Search This Blog

Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...