Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Sunday, 3 April 2011

PASAR KEDAI LALAT SEMAKIN SEMPIT

Pasar Kedai Lalat semakin sempit.....ini cerita betul bukan fitnah dan semua orang tahu.Mengapa dan kenapa,inilah akibatnya bila sokong Tok Guru padan muka korang.Dulu ramai yang dapat berniaga kat dalam pasar tapi kini lihat lah...bertabur kat tepi jalan,kesian,,kesian....





Lihat gambar diatas dan sememangnya aku tak tipu korang,aku bukan kaki kelentong atau suka buat fitnah...eee... menyesal aku,menyesal aku sokong TGNA inilah padahnya.Peniaga taklah bertambah sangat,peniaga yang dulu-dulu jugak,susahlah macamni,susah aku nak terangkan pada korang.Diluah takut busuk nak telan rasa tak sanggup sebab belum gosok gigi lagi....akurlah dengan keadaan.
                                          Ini keadaan kat dalam pasar-ikan,ikan murah-murah...

                        Nak beli anak pun boleh..bukan anak orang tapi anak pokok..bermacam-macam..

                                                 Hai! kenal saya tak? tak kenal takpa...

Mari baca kasi habis ini entry la..apa daa..bikin rosak ana punya perasaan.Yang sebener-benernya Pasar Kedai Lalat bakal berubaha beb..wa cakap lu kerajaan negeri dibawah Majlis Perbandaran telah membina tapak kedai baru,baru dalam proses pembinaan dan nantikan kalau ada info aku akan beritahu nanti.
                                                 Tengok baik-baik apa ada didalamnya....

Merujuk pada gambar diatas adalah saya ingin menjelaskan pada suadara sekalian tak kira apa bangsa dan anutan,biru ke,hijau ke atau sebaliknya,objek disebalik pagar zink itulah tapak baru Pasar Kedai Lalat,inilah pemberian dibawah pimpinan TGNA...takbiiir!!!!!!!.hidup islam.




 Ini olang Cina maa..dia hilup macam olang milayu ,manyak baik punya maa..talak galuh-galuh punya nyangan losak hubungan kami,kita macam adik beradik ..banyak baik..
Mari abe beli selipar,hok murah ado...hok murah molek pun ado,semo ado,royat jah nok hak lagu mano,tok gitu teh..... 

No comments:

Search This Blog

Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...