Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Monday, 31 December 2012

60 PELANGGAN DI LAYAN SEHARI,SIAPA HEBAT DAN SIAPA YANG LEMAH?


60 pelanggan dilayan sehari
KUALA LUMPUR - Seramai 10 pelacur mampu melayan 60 pelanggan dalam sehari sekaligus mendedahkan betapa larisnya sindiket pelacuran yang premisnya diserbu di Laman Rimbunan Kepong, di sini, malam kelmarin.

Sunday, 30 December 2012

AQIL STORY-ISLAMIC ANIMATION


SIFATNYA agak pemalu tetapi auranya terserlah sebaik sahaja diajak berbicara kerana ada sahaja celotehnya. Malah, pemilik nama Khatijah Abd. Rashid boleh mengukir senyum bangga kerana statusnya kini menjadi pemilik syarikat animasi Khalifa Production Sdn. Bhd. yang semakin dikenali.

SAHSIAH GURU PENDIDIKAN ISLAM

said Bin Jubair meriwayatkan daripada Ibnu Abbas bahawa beliau berkata: 
“Orang yang mengajar orang lain akan kebaikan, seluruh makhluk Allah 
termasuk ikan di laut memohon keampunan Allah untuknya.” 

Saturday, 29 December 2012

RENUNGAN BUAT PENCINTA SYURGA,BERTUNANG BUKAN UNTUK BERGAUL BEBAS

KHITBAH merupakan istilah dalam bahasa Arab yang bermaksud ‘peminangan’. Proses peminangan boleh dikira sebagai satu langkah awal sebelum bermulanya kehidupan berumah tangga yang dihalalkan melalui akad nikah.

Friday, 28 December 2012

SAYYARI-DUNIA TELAH MENGAKUI KEKUATAN IRAN


REPUBLIKA.CO.ID, TEHERAN --  Angkatan Laut Republik Islam Iran (IRIN) akan terus melanjutkan kehadirannya di perairan internasional. Hal itu diungkapkan Komandan Angkatan Laut Laksamana, Habibollah Sayyari di Teheran, Kamis (27/12) waktu setempat.

Thursday, 27 December 2012

ULAMA ISLAM KYRGYZSTAN MENGELUARKAN FATWA MENGHARAMKAN SAMBUTAN TAHUN BARU


KYRGYZTAN (Arrahmah.com) - Para ulama Islam di Kyrgyzstan mengeluarkan fatwa pelarangan perayaan Tahun Baru di negara tersebut.

Tuesday, 25 December 2012

DI SEBALIK AMANAT PRESIDEN PAS SEORANG BERILMU

“Dan apabila diminta kamu bangun maka bangunlah, supaya Allah meninggikan darjat orang-orang yang beriman di antara kamu, dan orang-orang yang diberi ilmu pengetahuan agama (dari kalangan kamu) – beberapa darjat. Dan (ingatlah), Allah Maha Mendalam Pengetahuan-Nya tentang apa yang kamu lakukan.”

BEBAN DOSA LAMPAU



PUCHONG: “Kami bersekedudukan hampir 10 tahun sejak 1998 dan hanya bernikah selepas mempunyai empat anak dan masa itu saya sedang mengandung anak kelima pada awal 2007 lalu.

Monday, 24 December 2012

GINJAL SATUKAN MUSLIM DAN HINDU DI INDIA

Ginjal Persatukan Muslim dan Hindu di India

REPUBLIKA.CO.ID, AHMADABA -- Terlepas dari ketegangan antara umat beragama di India,

Sunday, 23 December 2012

USTAZ BA'ASYIR:BANYAK ORMAS ISLAM MENGUTAMAKAN KEPENTINGAN KELOMPOK DARI DAULAH ISLAMIAH


NUSA KAMBANGAN (Arrahmah.com) - Betapa banyak Ormas Islam di Indonesia bahkan sudah berdiri cukup lama hingga puluhan tahun. Akan tetapi, yang memiliki komitmen menegakkan syariat Islam dan Daulah Islamiyah sangat sedikit hanya beberapa ormas saja.

Saturday, 22 December 2012

MANUSIA KO GAPPO LAGU NI...



Bakar hingga perut terburai

PERIKSA...anggota Unit Forensik polis memeriksa mayat mangsa.

JOHOR BAHRU: “Ia perbuatan manusia yang lebih keji daripada haiwan,” kata Mohd Akbar Mohd Shah, 41, yang menemui mayat kanak-kanak perempuan dalam keadaan 80 peratus terbakar dan perutnya terburai, semalam.

Friday, 21 December 2012

FUI:HARAM SUSILO BAMBANG RAYAKAN HARI NATAL BERSAMA


JAKARTA (Arrahmah.com) - Sebagai pemeluk agama Islam, haram hukumnya Presiden Susilo Bambang Yudhoyono ikut merayakan  Natal bersama.

Thursday, 20 December 2012

AS HANTAR "TEAM XE(BLACKWATER" KE SYRIA UNTUK MEMBUNUH PEMIMPIN MUJAHIDIN


DAMASKUS (Arrahmah.com) - Kavkaz Centermelaporkan mengutip sumber-sumber di Suriah, pihak oposisi anti-Assad, mereka mengatakan bahwa AS telah mengerahkan tim Xe (dulu Blackwater-red) di utara dan timur Suriah termasuk di pinggiran selatan Damaskus, mencoba untuk membunuh para pemimpin Mujahidin Jabhah an-Nushrah dan mereka yang bekerja sama dengan kelompok an-Nushrah.

Tuesday, 18 December 2012

BERTEMU PM MALAYSIA,SBY DIMINTA BICARAKAN SOAL KERUKUNAN ANTARABANGSA

Bertemu PM Malaysia, SBY Diminta Bicarakan Kerukunan Antarbangsa
REPUBLIKA.CO.ID, JAKARTA -- Presiden Susilo Bambang Yudhoyono (SBY) diminta mengingatkan Pemerintah Malaysia agar tidak semena-mena kepada bangsa Indonesia.

Monday, 17 December 2012

DATUK HUSSAMUDDIN YAACUB-TAK PERLU LAYAN KENYATAAN IBRAHIM ALI

 Datuk Hussamuddin Yaacub
SHAH ALAM - Sinar Harian tidak akan melayan kenyataan Presiden Perkasa, Datuk Ibrahim Ali yang mendakwa akhbar ini sebagai memecah-belahkan hubungan kaum, kata Pengarah Urusan Kumpulan Media Karangkraf, Datuk Hussamuddin Yaacub.

Sunday, 16 December 2012

TRAUMA PERANG MENGHANTUI ANAK-ANAK MUSLIM PATTANI



Dihantui oleh ketakutan perang selama delapan tahun terakhir, generasi baru dari anak-anak yatim Muslim Thailand selatan, menunjukkan tingkat stres dan trauma yang tinggi setelah kehilangan orang terkasih dalam serangkaian serangan brutal oleh tentara musyrik Thailand di wilayah yang bergolak.

Friday, 14 December 2012

UJI BAKAT TERLAMPAU


KUALA LUMPUR: “Dia menyuruh saya melakonkan watak dicabul sebelum dia benar-benar mencabul saya,” kata seorang gadis berusia 21 tahun yang membuat laporan polis selepas mendakwa dicabul seorang pelakon tambahan ketika menjalani sesi uji bakat dikendalikan lelaki itu.

Thursday, 13 December 2012

SUBHANALLAH,LELAKI INI BERONANI KETIKA MENONTON KONSERT DANG-DUT

Mungkin lucu dan aneh atau bahkan tidak percaya ketika anda membaca judul onani saat pentas Dangdut Koplo. Tapi ini cerita dari kejadian nyata yang saya alami sendiri kira-kira pertengahan tahun 2002.Waktu itu

Tuesday, 11 December 2012

MANTAN MENTERI MALAYSIA:HABIBIE PENGKIANAT INDONESIA


Menteri Malaysia: Habibie Pengkhianat Indonesia!
REPUBLIKA.CO.ID, KUALA LUMPUR -- Pemerintah Malaysia untuk kesekian kalinya melecahkan bangsa Indonesia. Setelah tidak pernah serius menyelesaikan kasus tenaga kerja Indonesia (TKI), kali ini mereka menghina presiden Republik Indonesia ketiga, BJ Habibie.

Monday, 10 December 2012

MENUMPANG HIDUP DISURAU


KUALA LUMPUR: Dalam keadaan si isteri sarat mengandung dan hanya menunggu hari untuk melahirkan cahaya mata pertama, sepasang suami isteri yang bagai hidup merempat tinggal menumpang di sebuah surau sejak dua bulan lalu, kini semakin tertekan memikirkan masa depan mereka.

Sunday, 9 December 2012

PEMUDA MATI LEMAS TERJATUH SUNGAI TAWANG


BACHOK - Seorang pemuda ditemui lemas selepas terjatuh ke dalam Sungai Tawang berhampiran rumahnya di sini, hari ini.Mayat Khairul Azmi Zulkifli, 26, ditemui kira-kira 200 meter daripada tempat dia terjatuh pada 12.10 tengah hari.

Friday, 7 December 2012

SYUHADA' FIL JANNAH

Dalam kekalutan suasana politik dalam negara yang bertambah kacau,sekacau jiwa pemimpin yang berjiwa kacau dan dalam kemelut perjuangan tentera fisabilillah melawan zionis laknatullah di Gaza,Palestin,maka terpanggil aku untuk menulis.Baru-baru ini aku ada mendengar radio IKIM,maka bertanya seorang pak cik tentang bagaimana orang yang berserban yang mengaku memperjuangkan islam sedangkan fahamannya amat
menyesatkan orang-ramai dan bagaimana yang berlaku di Pakistan dan negara Asia barat yang sedang bergolak.Tambah pak cik tu lagi,bolehkah dianggap sebagai pejuang islam bilamana berlaku bom di dalam masjid yang membunuh umat islam yang sedang solat dan pelakunya mengaku pejuang islam.

Wednesday, 5 December 2012

FILEM MELAYU TAPI KIBLATNYA BARAT

Dalam semenjak 2 menjak ni pengeluaran filem melayu memang cukup hebat,pengarahnya ada yang melayu dan bukan melayu,yang pasti meletup "Pejabat Kotak" atau dalam bahasa penjajah Box office.Filemnya Box Office bukan kerana mutu filem tersebut,......akan tetapi kerana fulusnya(pungutan banyak la woi) filemnya memang teruk dan tak tahu apa mesej yang nak disampaikan,kadang-kadang baik tengok filem tamil.

CUCU BERANI MATI

Cucu berani mati

Monday, 3 December 2012

TEROWONG DILEBUHRAYA JEPUN RUNTUH



TOKYO - Beberapa anggota penyelamat menemui lima mayat yang rentung selepas bumbung sebuah Terowong Sasago di lebuh raya Chuo, tengah Jepun runtuh semalam.

Sunday, 2 December 2012

TENTERA ISRAEL RAMAI YANG MATI BUNUH DIRI DARI MATI KERANA BERPERANG


NAJIB YAKIN UMNO MENANG 2/3 JIKA TIADA SABOTAJ


KUALA LUMPUR - Datuk Seri Najib Tun Razak yakin Barisan Nasional (BN) akan memperoleh kemenangan kerusi dua pertiga di Parlimen jika ahli-ahli Umno tidak mengamalkan sabotaj dan menerima calon - 'winnable candidate' - yang dipilih oleh parti bertanding Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Saturday, 1 December 2012

PALEKBANG YANG PENUH MISTERI

Misteri penemuan terowong sepanjang 100 batu di palekbang(Tumpat) heboh diperkatakan dalam sehari dua ini,terowong tersebut dikatakan peninggalan tentera jepun,namum masih diperingkat kajian.Kawasan tersebut dikawal ketat oleh pihak polis dan tentera.Pihak bomba telah menyedut air dari terowong tersebut.

Friday, 30 November 2012

IKAN HIDUP MASUK KE PARU-PARU


Satu kejadian yang mengerikan apabila ikan hidup masuk ke bahagian paru-paru seorang kanak-kanak di India. Doktor diminta untuk mengambil ikan hidup yang terdapat di bahagian paru-paru kanak-kanak lelaki berusia 12 tahun di India.Baca seterusnya..

Thursday, 29 November 2012

ISRAEL BIADAP,BUNUH 50 KANAK-KANAK PALESTINE

Biadab, Israel Bunuh 50 Anak Palestina
REPUBLIKA.CO.ID,  Zionis Israel benar-bener biadab. Serangan militer yang mereka lakukan atas Gaza, Palestina ternyata menarget warga sipil.

Wednesday, 28 November 2012

BILA PEROMPAK MENANGIS....

KUALA KRAI: Seorang penjenayah sempat menyuruh seorang tebusannya bertanya kepada polis berapa lama dia dipenjarakan jika ditangkap dan turut menangis teresak-esak selepas menyamun salun di Jalan Besar Guchil, di sini, semalam.

Tuesday, 27 November 2012

AKSI REMAJA SEMAKIN PANAS


Aksi panas remaja keterlaluan
SUNGAI PETANI – Tindakan melampau sesetengah remaja melakukan aksi panas di sebuah pusat membeli-belah di pusat bandar Sungai Petani bukan sahaja dianggap keterlaluan, malah kelihatan bersahaja walaupun ditegur di hadapan khalayak.

Sunday, 25 November 2012

RIBUAN ROKET HEZBULLAH SIAP SEDIA MENGHANCURKAN ISRAEL

Ribuan Roket Hizbullah Siap Lumat Israel

REPUBLIKA.CO.ID,BEIRUT --- Faksi Syiah di Lebanon Hezbullah mengingatkan Israel jangan pernah berpikir untuk menyerang Lebanon setelah kalah di Gaza.

SUBHANALLAH,KUASA ALLAH JANGAN DI JANGKA

TERUK... kereta dan rumah penduduk yang ditenggelami air.
Subhanallah,janganlah kita mengagak setiap kejadian Allah,bala atau musibah tidak mengenal rupa bentuk muka bumi,tak semestinya jika sesebuah negara itu bukan terletak diatas garisan yang sering berlaku gempa bumi atau tempat itu tak pernah di naiki air ,maka ianya bukan penyebab atau keganjilan bagi Allah untuk melakukannya,ambil iktibar dari kejadian ini....

Saturday, 24 November 2012

HAMAS:TIADA PENGHENTIAN ALIRAN SENJATA


Hamas: Tidak Ada Penghentian Aliran Senjata
REPUBLIKA.CO.ID, KAIRO -- Israel menyatakan poin gencatan senjata antara Hamas dan Israel mencakup pengertian penghentian aliran persenjataan ke Gaza. Israel kemudian mengajak negara promotor gencatan bekerja sama dengan Israel menghentikan aliran persenjataan Hamas semasa damai.

Friday, 23 November 2012

KEHANCURAN ISRAEL PETANDA KIAMAT


Allah Azza wa Jalla berfirman:
وَقَضَيْنَا إِلَى بَنِي إِسْرَائِيلَ فِي الْكِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الأَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيرًا  فَإِذَا جَاء وَعْدُ أُولاهُمَا بَعَثْنَا عَلَيْكُمْ عِبَادًا لَّنَا أُوْلِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجَاسُواْ خِلاَلَ الدِّيَارِ وَكَانَ وَعْدًا مَّفْعُولاً  ثُمَّ رَدَدْنَا لَكُمُ الْكَرَّةَ عَلَيْهِمْ وَأَمْدَدْنَاكُم بِأَمْوَالٍ وَبَنِينَ وَجَعَلْنَاكُمْ أَكْثَرَ نَفِيرًا  إِنْ أَحْسَنتُمْ أَحْسَنتُمْ لِأَنفُسِكُمْ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا فَإِذَا جَاء وَعْدُ الآخِرَةِ لِيَسُوؤُواْ وُجُوهَكُمْ وَلِيَدْخُلُواْ الْمَسْجِدَ كَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَلِيُتَبِّرُواْ مَا عَلَوْاْ تَتْبِيرًا  عَسَى رَبُّكُمْ أَن يَرْحَمَكُمْ وَإِنْ عُدتُّمْ عُدْنَا وَجَعَلْنَا جَهَنَّمَ لِلْكَافِرِينَ حَصِيرًا 
Dan Telah kami tetapkan terhadap Bani Israil dalam Kitab itu: “Sesungguhnya kamu akan membuat kerusakan di muka bumi Ini dua kali dan pasti kamu akan menyombongkan diri dengan kesombongan yang besar”. Maka apabila datang saat hukuman bagi (kejahatan) pertama dari kedua (kejahatan) itu, kami datangkan kepadamu hamba-hamba kami yang mempunyai kekuatan yang besar, lalu mereka merajalela di kampung-kampung, dan Itulah ketetapan yang pasti terlaksana. Kemudian kami berikan kepadamu giliran untuk mengalahkan mereka kembali dan kami membantumu dengan harta kekayaan dan anak-anak dan kami jadikan kamu kelompok yang lebih besar. Jika kamu berbuat baik (berarti) kamu berbuat baik bagi dirimu sendiri dan jika kamu berbuat jahat, maka (kejahatan) itu bagi dirimu sendiri, dan apabila datang saat hukuman bagi (kejahatan) yang kedua, (Kami datangkan orang-orang lain) untuk menyuramkan muka-muka kamu dan mereka masuk ke dalam masjid, sebagaimana musuh-musuhmu memasukinya pada kali pertama dan untuk membinasakan sehabis-habisnya apa saja yang mereka kuasai. Mudah-mudahan Tuhanmu akan melimpahkan rahmat(Nya) kepadamu; dan sekiranya kamu kembali kepada (kedurhakaan) niscaya kami kembali (mengazabmu) dan kami jadikan Neraka Jahannam penjara bagi orang-orang yang tidak beriman.” ( QS al-Israa’ 17:4-8)

Wednesday, 21 November 2012

KHAYAL DIULIT KASIH

Tambat hati guna foto duit

SELUDUP KOKAIN DALAM SANTAN KELAPA



NOOR Rashid Ibrahim (kanan) dan Pengarah Kastam Selangor, Datuk Azis Yacub (tiga dari kiri) menunjukkan sebahagian daripada 384 tin santan kelapa yang mengandungi dadah kokain di Ibu Pejabat Polis Bukit Aman, Kuala Lumpur, semalam. - BERNAMA
KUALA LUMPUR 19 Nov. - Cubaan sindiket dadah antarabangsa yang didalangi oleh warga Nigeria menyeludup dadah jenis kokain bernilai kira-kira RM22 juta dalam 384 tin santan kelapa ke Mozambique melalui pelabuhan negara ini gagal apabila ia dikesan pihak berkuasa baru-baru ini.


Sunday, 18 November 2012

ALHAMDULILLAH AKHIRNYA HAMBURG AKUI ISLAM SEBAGAI AGAMA RASMI


REPUBLIKA.CO.ID, HAMBURG -- Pemerintah Hamburg baru-baru ini mengakui Islam sebagai agama resmi di negara bahagian Jerman itu. Wali kota Hamburg, Olaf Scholz, dan perwakilan dari tiga organisasi Muslim terbesar --Syura, DITIB dan VIKZ-- menandatangani surat keputusan bersama pada Selasa (14/11).

Friday, 16 November 2012

USTAZ NAIK ANGIN

Buat perangai lepas popular
KAJANG: Dia digelar ustaz selepas diangkat menerusi sebuah rancangan realiti TV berkonsepkan agama yang popular di Malaysia dan di peringkat antarabangsa.

Wednesday, 14 November 2012

MURTAD TIDAK TERMASUK DALAM KEBEBASAN BERAGAMA

ARTIS INDONESIA MURTAD
3 ARTIS INDINESIA DIDAKWA MURTAD
KUALA LUMPUR: Persatuan Ulama’ Malaysia (PUM) bersama pelbagai badan ulama’ di peringkat antarabangsa sentiasa mengalukan pendirian tegas OIC bagi mewakili semua negara anggotanya di PBB dan pelbagai forum antarabangsa berhubung kebebasan agama.

Monday, 12 November 2012

YAHUDI DI HOLLYWOOD

Dengan berbekalkan hanya USD15 ribu, Oren Peli yang telah berhijrah dari Israel ke US sejak berumur 19 tahun berjaya menghasilkan filem Paranormal Activity (2007).Atas nasihat dan bimbingan seorang pengarah Yahudi tersohor di Hollywood iaitu Steven Spielberg, Oren Peli dinasihatkan agar menukar pengakhiran filem tersebut agar bersifat lebih Hollywood. Hasilnya filem tersebut berjaya meraih hampir USD200 juta di seluruh dunia dan kini sudah memasuki siri ke-4! 
Yahudi Hollywood

Steven Spielberg

Sunday, 11 November 2012

TIGA POLISI TERDUGA PEMERKOSA TKW DITANGKAP


Tiga Polisi Terduga Pemerkosa TKW Ditangkap
REPUBLIKA.CO.ID, JAKARTA -- Ketiga oknum Polisi Diraja Malaysia yang dilaporkan telah memerkosa Tenaga Kerja Indonesia (TKI) wanita asal Indonesia telah ditangkap dan ditahan. Ketiga pria tersebut, yakni ML (33 tahun), SR (21 tahun), dan RAD (25 tahun).

Thursday, 8 November 2012

BILAL DIPUKUL KETIKA SOLAT SUNAT

Manusia dah semakin jahat,orang sedang solat pun dipukulnya,apalah masalahnya dah tak tahu soal dosa pahala dan kerana jahil dan jahatnya hati manusia hari ini sanggup melakukan perkara sekeji itu...

DI SINI...Mad Daud menunjukkan kedudukan Abdullah selepas diserang suspek.
DI SINI...Mad Daud menunjukkan kedudukan Abdullah selepas diserang suspek.

Tuesday, 6 November 2012

Sunday, 4 November 2012

ASTAGHFIRULLAH,BERANI SUNGGUH MEREKA NI MENGHINA ALLAH...

Astagfirullah.. Situs Murtad Hina Allah SWT


REPUBLIKA.CO.ID, PUTRAJAYA -- Laman kelompok orang-orang murtad menyerang Malaysia dan Singapura lewat situs jejaring Facebook. Dengan memakai nama ‘Murtads in Malaysia and Singapore’, mereka menghina Allah SWT dengan menyamakan-NYA seperti internet.

PENANGAN BOMOH AJI



DI SEBALIK raut wajahnya yang tenang bagaikan seorang lelaki yang tinggi ilmu agama, siapa sangka dia sebenarnya bijak memperdayakan wanita demi memenuhi kepuasan seksualnya sendiri.

Saturday, 3 November 2012

RM207B:NIZAR AKAN BAWA KE PARLIMEN



KUALA LUMPUR: Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin terus mempersoalkan ke mana wang pampasan sebanyak RM207 bilion hak milik waris buruh paksa landasan keretapi Siam-Burma dibelanjakan serta disalurkan.

ERDOGAN KUNJUNGI GAZA

Giliran Erdogan Kunjungi Gaza
REPUBLIKA.CO.ID, BERLIN -- Perdana Menteri Turki, Recep Tayyip Erdogan akan mengunjungi Gaza. Erdogan akan bertemu dengan pemimpin faksi-faksi di Palestina.

Friday, 2 November 2012

INILAH DUNIA...

KUALA LUMPUR: Gara-gara merompak RM100 milik seorang lelaki warga Nepal tahun lepas, seorang juruteknik dihukum penjara 10 tahun dan lima sebatan oleh Mahkamah Sesyen di sini, hari ini.

Thursday, 1 November 2012

TV DADAH

 RAMPAS...Mohamad (kiri) melihat televisyen tempat dadah disembunyikan suspek. Gambar kecil, heroin yang dirampas.

KLANG: Helah seorang ‘keldai dadah’ menyorok dadah di dalam televisyen terbongkar apabila rumahnya diserbu dalam operasi sepasukan anggota Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik, Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Klang Selatan di sebuah pangsapuri di Bayu Perdana, di sini, Ahad lalu.

Search This Blog

Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...