Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Wednesday 21 November 2012

KHAYAL DIULIT KASIH

Tambat hati guna foto duit
IPOH: Gambar longgokan wang dan kereta mewah yang dipaparkan dalam laman sosial facebook (fb) sudah cukup menjadi ‘modal’ bagi seorang lelaki bagi mencairkan hati wanita kononnya untuk menjalin hubungan cinta sebelum menipu mangsa lebih RM60,000.
LAPOR...Kuar menunjukkan laporan polis yang dibuatnya.
LAPORAN POLIS YANG DIBUAT OLEH MANGSA
Mangsa kasanova fb itu yang hanya mahu dikenali sebagai I Kuar, 24, berkata, lelaki berusia lewat 20-an terbabit dikenalinya awal tahun ini dan hanya berhubungan melalui Internet serta telefon tanpa berjumpa.
“Dia mendakwa menjalankan perniagaan dan banyak mendapat tawaran tender kerajaan. Perbualannya dalam fb menambat hati saya dan kami bertukar nombor telefon.

“Sejak itu kami saling menghantar SMS bagi bertanya khabar sehingga pada tengah malam 14 Mac lalu dia menghubungi saya dalam keadaan tergesa-gesa dan mendakwa ditimpa musibah,” katanya yang ditemui di Biro Aduan Barisan Nasional (BN) di sini, semalam.



Menurutnya, suspek mendakwa seorang pekerjanya melarikan wang syarikat RM8,000 yang sepatutnya digunakan untuk menjalankan projek perniagaan.


SELAGI SIKAP MANUSIA ITU TIDAK PERNAH BERSYUKUR DENGAN APA YG ADA, MAKA DISITULAH ADA RUANG YG AKAN DI ISI ,KEHENDAK YANG MELEBIHI  DENGAN NAFSU YG BESAR,PADAHAL NAFSU ITU TIDAK SILAP,KERANA KITA YANG SILAP MENJADIKAN NAFSU SEBAGAI RAJA DAN TUHAN...

No comments:

Search This Blog

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...