Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Wednesday, 5 December 2012

FILEM MELAYU TAPI KIBLATNYA BARAT

Dalam semenjak 2 menjak ni pengeluaran filem melayu memang cukup hebat,pengarahnya ada yang melayu dan bukan melayu,yang pasti meletup "Pejabat Kotak" atau dalam bahasa penjajah Box office.Filemnya Box Office bukan kerana mutu filem tersebut,......akan tetapi kerana fulusnya(pungutan banyak la woi) filemnya memang teruk dan tak tahu apa mesej yang nak disampaikan,kadang-kadang baik tengok filem tamil.
Menjadi penerbit dan pengarah ni kena fikir soal niat juga,kalau niat nak cari duit memang dapat duit dan kalau nak cari nama tak payah sebab kita semua ni dah ada nama.Dalam tak ada apa-apa nak buat aku pun muat turun la satu movie kat internet,jdolnya Ajiboy,tengok trailer kat tv rasanya best juga filem ni,filem pasal
karenah kanak-kanak dan targetnya mungkin untuk kanak-kanak.Kebiasaanya aku roll dulu sebelum tayang kat anak-anak,bukan apa takut ada yang pelik-pelik.

Maka dari mulanya memang lucu tapi ada juga lucahnya,apa benda pula macamni tanya aku dalam hati.Masa babak suspen kat dalam kolam(kononya ada jerung) maka berlari-larilah mereka.Dalam keadaan yang basah kuyup maka berlarilah seorang awek menuju ke arah 2 orang balak dengan bergetar kencang objek di dada dan targetnya memang begitu supaya nampak menarik.
Tak payah la nak tonjol la benda-benda macamni,kalau besar sangat kamu punya simpan elok-elok.Masa babak perempuan mandi kat roller skate di tonjolnya pula objek yang sama,malah lebih tak bersopan di fokunya objek yang lebih lucah lagi,apa benda ni beb?....




Belajarlah menghormati kaum hawa,yang kaum hawa tu janganlah nak xpose kat mana-mana bahagian tubuh,kita ni orang islam ada hukum dan syariat.Kita menonjolkan sebuah filem yang pelakonya orang melayu beragama islam,jangan nanti kita ini dilabelkan,,,,," ooo, begini rupanya ajaran islam,sama macam orang bukan islam ,buka sana,buka sini.Kita ini se olah-olah sudah menjadi agen memburukkan agama sendiri,menjadikan kaum melayu(islam) sebagai bahan tatapan.Kalau dibarat ada adegan buka-buka,di Malaysia juga ada.




cara berpakaian yang bukan mencerminkan sebagai orang islam

Tapi bila islam di hina oleh bukan islam kita bising,tapi kita yang meletakkan orang islam lebih hina dan sehina-hinanya.Wahai pemimpin dan ulama yang ada kat Malaysia,melatahlah bila melihat perbuatan sebegini,tidak kah anda merasa bersalah bila berkerja dan menjadi menteri keagamaan bila melihat kemungkaran,wahai pengarah,penerbit dan pelakon yang seagama dengan ku janganlah menjual agama dan bangsa demi kerana duit......Mohon maaf sekadar menegur dari jauh......

No comments:

Search This Blog

Loading...

Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...