Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Friday, 7 December 2012

SYUHADA' FIL JANNAH

Dalam kekalutan suasana politik dalam negara yang bertambah kacau,sekacau jiwa pemimpin yang berjiwa kacau dan dalam kemelut perjuangan tentera fisabilillah melawan zionis laknatullah di Gaza,Palestin,maka terpanggil aku untuk menulis.Baru-baru ini aku ada mendengar radio IKIM,maka bertanya seorang pak cik tentang bagaimana orang yang berserban yang mengaku memperjuangkan islam sedangkan fahamannya amat
menyesatkan orang-ramai dan bagaimana yang berlaku di Pakistan dan negara Asia barat yang sedang bergolak.Tambah pak cik tu lagi,bolehkah dianggap sebagai pejuang islam bilamana berlaku bom di dalam masjid yang membunuh umat islam yang sedang solat dan pelakunya mengaku pejuang islam.

Manusia selaku khalifah di muka bumi adalah sebaik-baik makhluk ciptaan Allah,maka Allah memberi kita otak supaya menjadi neraca(bukan dacing) untuk kita berfikir mana yang baik atau buruk,maka dapatlah kita berfikir takkan ada pejuang islam yang sanggup membunuh orang islam yang sedang solat didalam masjid,anak-anak kecil dan orang tua.Tahukah pakcik yang bertanya inilah gerakan jahat kuasa kuffar zionis untuk memburukan islam dan kita menerimanya berita tersebut tanpa usul dan tahukan dari sumber manakah berita itu kita dapat,CNN itulah sumbernya(semuanya dari barat)kenapa bukan dari Al-Jazira atau kita menyelinap masuk bertemu dengan pejuang islam,sebagaiman dalam keratan akhbar Harian Metro hari ini,kita baca dulu....

BERANI MATI....anggota Komando Qassam.


GAZA: Barisan pejuang bergelar Komando Qassam kini menjadi pasukan paling digeruni Israel berikutan tidak pernah tewas ketika bertempur biarpun hanya berbekalkan senjata api model lama.

Kehebatan pasukan Komando Qassam yang turut digelar tentera malaikat itu kian tersebar apabila mereka yang dianggotai golongan muda, terpelajar dan ulama mampu menumpaskan ratusan tentera Zionis serta menembak jatuh pesawat pejuang mereka.
Hasrat penulis dan jurugambar menemui pasukan elit itu tercapai apabila wakil Pertubuhan Penyayang Islam Malaysia (Muslim Care) melalui orang hubungan di sini, berjaya mengatur pertemuan dengan sekumpulan anggota Komando Qassam. 
Mereka diketuai seorang komander yang hanya mahu dikenali sebagai Sheikh dan pertemuan diadakan di satu lokasi sulit dalam ladang zaitun pada jam 12 tengah malam.



Untuk ke sana, kami dibawa menaiki kenderaan khas sebelum diarah berjalan sejauh 500 meter ke sebuah pondok dalam ladang itu. Di situ, Sheikh bersama kira-kira 20 anggotanya menyambut kami dengan mesra sebelum dibawa duduk mengelilingi unggun api kecil.


Bagaimanakah perasaan kita bila bertemu dengan mereka,adakah kita juga menganggap mereka ini sebagai teroris,alangkah biadapnya kita bila berlaku demikian.Mereka semua berjuang membebaskan negeri mereka sedangkan kita berjuang untuk membenarkan apa yang salah,adakah kita pernah membantu mereka(sekadar berdoa)kalau kita tidak mampu ke sana,sekurang-kurangnya biarlah ada sifat iklas terhadap perjuangannya.

Kita jangan mudah menilik seseorang berdasarkan hati dan pemikiran,carilah kebenaran melalui akal yang sihat.Kalau kita melihat orang yang bersergan itu jahat dan yang memakai kot itu baik,kerana pakaian bukan menjadi asas kebaikkan seseorang,tapi kalau melihat seorang haji berseluar pendek dan orang yang mengaku tidak pernah berdosa sedangkan di kepalanya telanjang tidak bertudung malah menayangkan aurat,apakah penilaian anda.Ada yang berkata"oh orang tu berjubah tapi berzina tapi aku tak pernah berzina walaupun tak bertudung".Menutup aurat itu kewajiban dan berzina itu kerana terlalu menurut nafsu,mungkin dia bertaubat sedangkan kita redha dengan tidak menutup aurat dan bercakap pula yang dia itu baik,nak jadi baik macam mana kalau dah dedah aurat.

Kepada pak cik tu aku haraplah sangat selidik dulu siapa yang sebenarnya yang membuat kejahatan yang memakai kot atau kopiah,siapa yang terlibat dengan menghina hudu,siapa yang terlibat dengan rasuah? golongan yang memakai kot atau berserban....

Bahaya manusia akhir zaman yang mudah termakan fitnah,mengambil minuman yang di buang ke longkan sedang ada air yang lebih baik,mereka menyangka air di longkan itu terlebih baik

No comments:

Search This Blog

Loading...

Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...