Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Thursday, 29 December 2011

AMBEK KAU !!!

Ambik kau dan baru padan muka,yuran sekolah sesi 2012 adalah percuma mengikut kata belanjawan,tapi beli buku tulis anak yang nak sekolah bagi tahun empat mengapa sampai RM52.50 sen.Apalah nasib orang kelas bawahan hari-hari kena tindas macam kutu kita dibuatnya.Tak pernah-pernah mahal sampai macam ni sekali.
Ramailah mak bapak yang terkejut dan terlompong,bawak duit sekeping RM50.00 ingatkan lepas la 3 orang anak,tapi lain pula sebaliknya.Ramailah mak bapak yang pulang dengan hampa sebab tak cukup duit dan aku juga hanya mampu beli buku anak yang naik darjah empat sahaja.Kalau dulu masa anak sulung aku darjah empat harga buku tulis hanya RM16.50 sen,tapi hari ini kenapa sampai RM52.50 sen.Heran juga aku budak yang naik naik tingkatan dua harga buku tulis hanya RM26.50 sen,makin tinggi persekolahan makin murah pula jadinya.
Buku untuk meminjam buku di perpustakaan sekolah ni pun setiap tahun mesti kena beli,tak boleh kah  dibeli hanya sekali sahaja tapi boleh guna pada setiap tahun persekolahan(1-6) ,bukannya setiap tahun habis digunakan...
10 buah(80 muka surat)





Kerana adanya empat buah buku MiPAD inilah menyebabkan harga keseluruhan buka menjadi bertambah.Buku aktiviti ini selalunya tak habis digunakan pada setiap tahun,hanya 50 peratus sahaja yang bertulis,selebihnya anak aku yang berumur dua tahun yang tolong siapkan.Apa-apa pun mentimun ni selalu kena,tergolek dan digelek...agak-agak korang cukupkah duit RM100 yang korang terima,itu tak termasuk lain-lain bayaran lagi,bayaran padang permainan(walaupun tak ada padang),bayar kertas dan macam-macam bayaran yang tak terfikir dengan akal kita....

No comments:

Search This Blog

Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...