Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Monday 26 December 2011

LINA KEMBALI HANGAT SETELAH LAMA SUAM

Bukan aku nak hangatkan keadaan,bukan untuk mengaibkan diri seseorang dan bukan juga mengangkat martabat golongan ini,tetapi sekadar untuk dijadikan renungan dan iktibar,inilah realiti artis kat negara kita,siapa yang ingin bersuara atau menegur,tapi pada kes-kes tertentu banyak pula yang menyalak.

KUALA LUMPUR: “Dengan rendah diri, saya hanya melengkapkan tugasan saya menghiburkan tetamu, bukan menjual diri dengan adegan menggiurkan,” kata penyanyi dangdut, Nor Azlina Abd Rahman, 39, atau Leina Hangat, mengulas penyebaran gambarnya berpelukan bersama tetamu dengan aksi mengghairahkan di Internet, kelmarin.

Menurut Leina, gambar berkenaan diambil peminat ketika dia membuat persembahan dalam satu majlis makan malam tahunan anjuran sebuah syarikat.
Katanya, dia ditugaskan menghiburkan tetamu yang kebanyakannya bukan Islam.
“Memang saya berpakaian seksi, tetapi itu adalah keselesaan saya. Saya masih tahu batasnya dan saya tahu apa yang boleh buat, apa yang tidak boleh,” katanya.
Leina turut menolak fitnah pihak tertentu yang mendakwanya menggeselkan punggung dan berpelukan erat sambil melagakan buah dadanya di atas badan seorang tetamu lelaki.

“Saya tidak begitu bodoh untuk melakukan perkara tidak elok, tambahan pula di khalayak ramai. Mungkin ada orang salah tafsir persembahan saya malam itu.“Kenapa hanya melihat keburukan saya, sedangkan itu tanggungjawab saya sebagai penghibur? Kenapa perlu menjatuhkan saya, sedangkan itu sumber pencarian saya? Saya hanya mahu jadi penghibur profesional,” katanya.

Leina berkata, penyebaran gambar terbabit kemungkinan dilakukan peminat yang cemburu dengan layanannya terhadap tetamu lain.“Saya merendah diri, tolong jangan hentam saya. Mungkin orang yang menyebarkan gambar ini tidak biasa dengan keadaan seorang penghibur tetapi mereka perlu tahu, saya hanya mahu tetamu gembira,” katanya.

Sepanjang belasan tahun membabitkan diri dalam industri seni, kata penyanyi itu, dia berusaha memberikan persembahan terbaik tanpa menggugat hati sesiapa, termasuk peminatnya.Tegasnya, pada malam itu dia hanya menyanyi dan bergelek, malah tidak pernah melakukan aksi memberahikan.lagi gambar klik sini

Lu fikir lah sendiri kalau itulah kata-kata dan alasan yang diberikan dia telah berani mencabar hukum-hukum Allah,berpelukan dengan lelaki muhrim,berpakaian menjolok mata,secara terang dia telah menghina islam dihadapan orang bukan islam...tetapi beginilah keadaan segelintir artis beragama islam kat Malaysia bukan dia ni sorang jer.

No comments:

Search This Blog

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...