Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Friday, 20 January 2012

SOSEH-S0SEH,KENA TIDUR BERSAMA BARU DAPAT 'JOB'

MENGUCAP panjang SS mendengar kisah seorang teman yang baru-baru ini datang mengadu mengenai seorang perihal seorang produser drama yang berkelakuan keji.
SS bukan hendak memburukkan sesiapa tapi cerita yang disampaikan memang mengerikan kerana pada SS sikap sebegini hanya akan menghancurkan industri penerbitan drama. 

Kononnya seorang penyanyi baru kelahiran program realiti yang kacak orangnya ini datang bertemu si penerbit tadi untuk mendapatkan watak dalam sebuah drama.
Namun ketika bertemu, lain pula yang diminta. 
Selalunya kalau seseorang pelakon ingin ‘screen test’ depan produser, dia perlu mempamerkan bakat yang ada, tapi kali ini berbeza pula apabila bintang muda tadi disuruh untuk menerima pelawaan peliknya. 
Khabarnya bintang baru yang sekarang sudah tenggelam namanya itu diminta untuk tidur semalam dulu bersama produser tadi jika inginkan watak berkenaan.

Yang lebih mengerikan lagi, produser separuh umur itu adalah seorang lelaki
yang sudah berkeluarga dan punya profil tinggi dalam industri. Mana tidak SS
mengucap apabila mengenangkan wajah si penerbit tadi yang nampak luarannya memang seorang lelaki sejati tapi rupa-rupanya ‘nafsu songsang’.

SS memang tak fahamlah sikap sesetengah pemain industri yang sanggup
memperdagangkan tubuh badan semata-mata untuk mendapatkan kerja. Maklumlah jelas bintang muda tadi, walaupun dirinya menolak secara baik, produser gatal tadi ada menyebut beberapa nama pelakon lain yang pernah tidur dengannya semata-mata ingin mengejar populariti.

Sebaik saja bintang muda ini menolak pelawaannya, terus dia dimarah dan ditolak ke tepi sebelum sempat menguji bakat. Memang simpati rasanya bila memikirkan masalah seperti ini.

SS gembira dengan tindakan bintang muda tadi yang sanggup mengenepikan soal popular atau kerja bagi menjaga maruah dirinya.

Bintang muda yang sebelum ini pernah juga muncul dalam beberapa drama sebelum
ini memang kecewa tapi setidak-tidaknya jelasnya, dia tidak sekali memper
dagangkan dirinya untuk meraih nama seperti sesetengah artis lain.(HM)


SS: Pernah tengok ‘casting’ yang sangat mendebarkan tapi puji komitmen artis yang terbabit.

No comments:

Search This Blog

Loading...

Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...