Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Sunday 10 November 2013

POSMEN DI TETAK 2 LELAKI

Posmen ditetak dua lelaki
KOTA BHARU - Seorang posmen, cedera di kaki kanan, putus lengan kanan dan cedera di bahagian muka selepas ditetak dua lelaki dalam kejadian di Kampung Demit, Kubang Kerian, di sini, malam kelmarin.

Kejadian yang berlaku ketika jam 12.15 malam hanya disedari isteri mangsa, Nurul Diana Md Nor, 27, selepas mendengar suaminya Mohd Al-Hafiz Mustapha, 29, mengerang kesakitan di luar rumah.

Ketua Polis Daerah Kota Bharu, Asisten Komisioner Azham Othman berkata, selepas mendengar suaminya menjerit dari dalam biliknya, dia terus meluru keluar dan mendapati ada dua lelaki yang tidak dikenali sedang melarikan diri selepas menyerang dan menetak suaminya.

“Kedua-dua lelaki tersebut masing-masing membawa sebilah parang dan melihatkan keadaan itu, isteri mangsa, menjerit meminta pertolongan sebelum kedua-dua suspek masuk ke dalam kereta yang dipandu oleh seorang lagi suspek yang sedia menunggu dan terus memecut laju bagi meloloskan diri.

“Melalui siasatan yang dilakukan, kita dapat mengenal pasti kenderaan yang digunakan suspek yang merupakan kereta jenis Proton Wira Aeroback berwarna gelap namun gagal mengenal pasti nombor pendaftaran kenderaan itu,” katanya.

Azham berkata, melihatkan kecederaan suaminya, isterinya merapati mangsa yang cedera parah selepas mengalami kecederaan di beberapa bahagian badan dan meminta bantuan jiran untuk dibawa ke Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian untuk mendapatkan rawatan susulan.

“Berdasarkan siasatan yang kita lakukan, kecederaan mangsa tiada kaitan dengan kejadian samun.

“Menurut Nurdiana, suaminya diserang dan ditetak oleh suspek yang dipercayai dikenali mangsa dan kemungkinan besar ada pertelingkahan antara suami dan suspek berkenaan berhubung masalah perkongsian perniagaan," katanya.

Beliau berkata, buat masa ini, mangsa menerima rawatan kecemasan di HUSM.

“Dari pemeriksaan yang dilakukan doktor, mangsa mengalami luka dalam di sepanjang hadapan kaki kanan, belakang lengan kiri, serta sepanjang pipi kanan.

“Mangsa juga mengalami putus siku (tulang dan daging bahagian siku terputus terus) di samping putus tendon (urat di kaki) menyebabkannya dia tidak boleh berjalan dalam anggaran masa sehingga lebih enam minggu,” katanya.

Azham berkata, buat masa ini mangsa dalam keadaan tidak stabil kerana kehilangan banyak darah di samping turut mengalami tekanan darah rendah dan pihak polis akan cuba mendapatkan maklumat lanjut berkaitan punca kejadian dan butir-butir suspek selepas mangsa stabil.

“Kes ini disiasat di bawah seksyen 326 Kanun Keseksaan (KK) yang menyebabkan kecederaan parah dengan menggunakan senjata berbahaya,” katanya.

 

No comments:

Search This Blog

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...