Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Friday, 5 August 2011

2012 BERAKHIRNYA DUNIA

Ahli astrologi dan visionaries telah meramalkan  dunia akan berakhir pada tahun 2012.Kita  sebagai orang islam dilarang untuk mempercayai kerana boleh merosakkan akidah seseorang.Persoalan tentang kiamat tak siapa yang dapat mengetahuinya hatta nabi kita Mohammad s.a.w ,cuma yang jelas dan nyata kita wajib mempercayai adanya hari kiamat
kerana termasuk dalam rukun iman.Gambaran tentang keadaan kiamat juga diceritakan dalam al-qur'an dan hadis-hadis.Nabi Mohammad juga pernah ditanya bilakah kejadian kiamat.


“Mereka menanyakan kepada engkau tentang sa’ah (hari kiamat): “Bilakah datangnya?”…(surah al-A’raf: Ayat 187)
Lalu Allah SWT telah memerintahkan Nabi Muhammad SAW supaya menjawabnya:
“…sesungguhnya pengetahuan tentang sa’ah (hari kiamat) itu adalah di sisi Tuhanku…”(Surah al-A’raf: Ayat 187)
Tapi ramalan itu sebenarnya mungkin mengenai kejatuhan nilai matawang Amerika akan jatuh teruk pada 2012.Ramalan kiamat mungkin tidak mengejutkan ramai orang dan kita lihat adakah ia menjadi kenyataan atau sebuah ramalan yang tidak tepat.Adakah itu semua hanya cakap-cakap orang atau tersalah cakap tapi yang mereka takut sebenarnya adalah kejatuhan matawang Amerika.Bila matawang Amerika jatuh bukan negaranya sahaja yang merasai bahkan ke negara-negara lain termasuk negara kita Malaysia,maka tugas kita haruslah sentiasa bersiap sedia dengan berjimat cermat.


Asay Wakabashi seorang penganalisa dari Jepun juga meramalkan matawang Amerika akan jatuh teruk bermula pada bulan February 2012 pada kadar 74yen bagi satu dolar US.Pada saat ini para pelabur merasakan kebimbangan  penurunan nilai defisit yang kritikal dipasaran.Katanya lagi keadaan tersebut mungkin boleh dirasai pada bulan oktober 2011.Peningkatan jumlah bon kerajaan AS mengikut catatan dua tahun terakhir yang beredar sebanyak 62% ,mencapai 8,5 trilion dolar.-


-sebahagian artikel diambil dari

No comments:

Search This Blog

Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...