Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Monday, 15 August 2011

LAPARNYA,MACAM TAK MAKAN SE TAHUN

Bangang,memang bangang,setiap tahun bila tibanya bulan Ramadhan mereka ni mula buat hal,apa lagi tak puasa lah,puasa malas,macam lah berpuasa tu boleh bawa mati.Kecik-kecik dah ponteng puasa dan sampai ke tualah dibawa perangai ni,bila bulan Ramadhan dah nak tiba mula lah mereka ni menghitung kat mana nak
beli makanan,kat kedai melayu pun ada,takpun kat kedai makan orang bukan islam.Ada peniaga bangsa melayu yang bangang seawal pagi dah mula berniaga,dah bdapat beratus-ratus ringgit wang haram,bila di tegur okey jer 2,3 hari lepas tu berniaga balik,tak reti aku nak berurusan dengan manusia jenis bangang macam ni,ikut nafsu aku mahu aku bakar jer kedai dia,tapi takkan sampai macam tu sekali.

Mereka yang tak berpuasa ni apa ke jadahnya,kalau uzur tak apa la pulak,ni lain la cerita pulak,umur masih muda,gagah,pagi-pagi buta dah mentangkedarah mee goreng dengan air kotak.Wahai manusia yang tak mahu puasa,kalau setakat makan sebungkus mee goreng dengan sebotol air mineral,baik tak payah ler,kalau kau nak makan jugak aku cabar kau masak nasi satu kawah,gulai lembu satu ekor dan minum air satu baldi besar baru la berbaloi,amacam nat sambut ke cabaran aku ni,kalau dah lapar sangat buat macam yang aku suruh, itu baru betul.






Tak pun makan macam ni..baru berbaloi...

No comments:

Search This Blog

Loading...

Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...