Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Friday, 18 November 2011

KECIL ATAU BESAR TAK JADI MASALAH,JANJI PUAS...

Kepuasan adalah sesuatu yang tak dapat digambarkan dengan perkataan,kerana ia lahir dari hati,tapi yang pasti ia mampu dizahirkan pada pandangan orang.Bila tersenyum itu menandakan kepuasan dihati nurani,mengapa harus di persoalkan besar atau kecil saiznya,bersyukur dengan apa yang kita ada,bersyukur dengan apa yang kita dapat...itulah syurga kepuasan.
Ramai yang merunggut tak puas,malah ada yang marah-marah,sabar.....sabar itu pelita hati.Korang bila baca entry ni jangan pula salah faham,yang aku nak cerita ni bukan pasal seks,tapi pasal hobi....hobi memancing.Bagi yang minat memancing katanya dapat atau tak itu soal lain,janji puas bila joran kita disentak....

Kepuasan tak dapat digambarkan oleh kaki pancing macam abang-abang kita ni...
giant trevally 
 tarpon(megalops)
 tigerfish(hidrocynus alestiidae)
 golden dorado(salminus maxillosus)
permit(trachinotus falcatus)
 milkfish(chanos chanos) 
taimen(hucho taimen) 
 golden trout
golden mahseer 
tapi kalau yang ni semua orang kenal....Arapaima(pirarucu)

No comments:

Search This Blog

Loading...

Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...