Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Thursday, 24 November 2011

MASUK IKUT TINGKAP, KELUAR IKUT PINTU

Pelik bunyinya tapi itulah kebenaran,sebab ini adalah kisah benar.Kisah ini berlaku malam semalam,kisah yang sungguh mengerunkan dan begitu tragis.Pada hari semua manusia dalam kebimbangan kecuali yang tak ada anak,tak kira la anak tu apa jantinanya.Tapi kata bapak aku semasa dia hidup(sebab sekarang dah meninggal),menjaga lembu sekandang lebih mudah dari menjaga anak seekor,maaf lah kalau bahasanya terlalu kesat dan menyakitkan hati....tapi terimalah dengan hati yang terbuka.

Nak disalahkan sepenuhnya terhadap anak-anak pun rasanya tak boleh juga sebabnya mak bapaknya  pun bolehlah diberi penjodoh bilangan seekor,kenapa dan mengapa......baca sampai habis entry ini.Ini kisah yang boleh kita jadikan ikhtibar dan renungan buat diri aku dan korang semua.Kalau dulu kejadian atau gejala sosial dikaitkan dengan orang kawasan bandar sahaja,tapi kini  ianya  turut menular dikampong-kampong atau kawasan luar bandar,dimanakan silapnya.Benarlah kata orang yahudi,nak tukarkan agama bagi penganut islam memanglah payah,tapi tak perlu tukar agama,berikan sesuatu kesukaan pada anak-anak orang islam.Kesukaan yang bagaimana agaknya.Biarkan mereka bercampur gaul antara lelaki dan perempuan,seks,arak dan dadah itulah sumber yang akan menghancurkan anak-anak orang islam pada hari ini.

Pergaulan bebas telah lama berlaku dinegara kita,semenjak datangnya penjajah,mereka datang bukan hanya menjajh negara tapi menjajah jiwa dan minda orang-orang islam.Peninggalan penjajah dapat dilihat sehingga sekarang,seperti kilang arak dan banyak lagi kalau nak disebut.Percampuran antara lelaki dan perempuan,contohnya di sekolah atau dimana-mana,ianya berlaku secara bebas.Seks sudah menjadi rutin kehidupan anak-anak muda islam pada masa sekarang,mereka hanya pura-pura bercinta tapi pada dasarnya
yang di idamkan hanyalah tubuh badan.Umur seusia 10 atau belasan tahun sudah kenal dan sudah berkali-kali melakukan seks.Mereka terpengaruh dengan filem atau media-media yang ddatangkan dari barat,lebih parah lagi dengan adanya internet.

Berbalik tentang kisah yang aku ingin ceritakan.Malam semalam,lebih kurang jam 9 malam,sedang aku lepak-lepak kat rumah kawan(tepi jalan),tiba-tiba aku terpandang ada kelibat manusia dibelakang rumah kedai(berhadapan dengan rumah kawan aku),aku perhatikan dan memang ada kelibat 2 orang makhluk,1 lelaki dan 1 perempuan,mereka sedang berpeluk-pelukan didalam gelap.Aku telefon beberapa orang kawan
aku,bila mereka sampai kami pun buat operasi.Kami kepung kawasan tersebut,tapi budak lelaki itu berjaya memboloskan diri dengan motosikal,tapi yang aku tak sangka ialah budak perempuan itu,sanggup ia meredah air dibelakang kedai tersebut.Hujan dalam sehari dua ini menyebabkan banyak air yang bertakung.Aku cuba mengesan budak perempuan tersebut tapi ia hilang dalam kegelapan,tapi aku minta bantuan seorang pemandu traktor menuai padi(budak kedah),alangkah terkejut bila aku dapati ia sanggup berada didalam air sedalam paras leher.

Setelah itu kami menyuruh ia pulang kerumah,tapi sangkaan aku silap,budak lelaki yang melarikan diri itu datang balik mengambil budak perempuan tersebut dan menghala kebelakang tempat kami berada.Menurut sumber berita yang aku dapat pada pagi ini budak perempuan itu tidak pulang kerumah pada malam kejadian.Kejadian ini bukan sekalu dua,kadang-kadang berlaku didepan rumah budak perempuan itu,pernah sekali aku sergah tapi beberapi kemudian dia buat balik.Payah aku nak bertindak kal umak bapak budak perempuan tu tak boleh menerima apa yang aku katakan,malah dia marah-marah pula.Aku bersepakat dengan kawan-kawan aku jika berlaku lagi kami akan adukan kepada Pencegah Maksiat...inilah realiti kehidupan sekarang,Anak balik malam masuk ikut tingkap tapi masa nak keluar jumpa jantan dia keluar ikut pintu hadapan,tapi apa nak buat mak bapak tak tanya kemana anaknya nak pergi,pergi dengan sapa?nak jumpa buat apa? dan ????? lagi ....


No comments:

Search This Blog

Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...