Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Thursday 11 February 2010

CUTI SEKOLAH

Assalaimualaikum semua...cuti sekolah dah nak bermula tapi bukan cuti penggal tapi cuti tahun baru cina dan ramai yang merancang untuk balik kampong...elok la tu ye cuti macam ni balik kampong ziarah ibu-bapa,sanak sudara rakan taulan.Ibu-bapa bukan nak duit ringgit kita tapi nak menatap anak-anak dia dapat bersua muka sekali-sekala hilang kerinduan mereka terhadap kita.Bagi yang berbangsa Cina aku ucapkan

Selamat Tahun Baru Cina bersama kita kekalkan keamanan negara kita  jauhi persengketaan.Bagi yangbercadang nak balik kampong pandu kenderaan dengan berhemah jangan mengikut perasaan dan jangan jadikan jalan raya tempat untuk berlumba bagi yang beragama islam mulakan langkah anda dengan Bismillah baca doa naik kenderaan semoga terhindar dari sebarang kejadian yang tak di ingini.....selamat bercuti..




                                                                
                        XONG XI FA CHAI



                                                                 

1 comment:

rin~eirie de' sEcond said...

gong xi fa cai to all chinese...
bestnya dpt blk kg...
sy xbalik kg pun,huhu...sedih2.

Search This Blog

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...