Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Saturday, 9 July 2011

FESTIVAL MELOMPAT BAYI

Gila,memang gila, tak pernah dibuat orang dan tak pernah aku jumpa setakat ini,pelik tapi benar.Satu upacara tahunan yang disambut setiap tahun di Spanyol sejak dari tahun 1620an lagi."Baby Jumping Colacho Festival" begitulah nama upacara tersebut.Bagaimana agaknya upacara ini dilakukan cuba tengok kat bawah ni....

Cuba anda bayangkan bagaimana agaknya bila tubuh si tua tu "pelepak" jatuh kat atas baby tu,hancur bocai,patah-riuh dibuatnya......




Hai macam-macam hal yang berlaku kat dunia ni...

No comments:

Search This Blog

Loading...

Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...