Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Saturday, 2 July 2011

RHOMA IRAMA BAKAL JADI WAKIL GABENOR(WAGUB)

Raja dangdut Rhoma Irama bakal menjadi wakil gabenor begitulah maklumat  yang diterima,mungkin itulah profesi terbaru beliau.Wali Kota Tangerang,Wahidin Halim  bakal bergandingan dengan Rhoma Irama dalam proses pemilihan gabenor Banten 2011.
"Saya mendapat maklumat bahawa Wahidin Halim mungkin bakal menjadi gabenor Banten berganding dengan Rhoma Irama"kata sekritares Dewan Pimpinan Daerah Golkar Provinsi Banten,Tb Iman Ariyadi di Cilegon,Banten,isnin.

Ariyadi  mengatakan,mengikut maklumat  Rhoma Irama akan diganding Wali Kota Tangerang yang ketika ini menjawat jawatan Ketua Dewan Pimpinan Parti Demokrat Provinsi Banten,orang yang boleh dipercayai.

"Maklumat ini saya dapat dari orang yang boleh dipercayai dan bukan untuk dibuat suka-suka,saya serius kata WH.Sementara itu bila di tanya siapakah  calon yang akan digandingkan dengan Ratu Atut Chosiyah merupakan
kader Golkar,Ariyadi megatakan ia masih dalam pencarian.

"Kalau untuk Ibu Atut calon wakilnya siapa, kami dari Golkar Banten masih terus mencari, kerana setelah tidak mendapatkan respon dari Rano Karno, Golkar masih mencari siapa yang yang layak," katanya menjelaskan.

Meski demikian kata Iman, pihaknya sangat yakin kandidat Golkar yang saat ini menjabat sebagai Gabenor Banten tersebut akan memenangi Piliharaya pemilihan gabenor Banten 2011, siapapun pesaingnya.

"Populariti dan berpengalaman di pemerintahan menjadi modal besar Ibu Atut, dan kami sangat meyakini kalau Ibu Atut sudah dikenal oleh masyarakat," katanya.



DARI REPUBLIKA.CO.

No comments:

Search This Blog

Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...