Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Monday, 11 July 2011

PAPA DAH NAK KELUARLAH MAMA

Disuatu petang yang damai dan kelihatan begitu indah pemandangannya,pemandangan sepasang suami,isteri bersama anak-anaknya yang berpakaian serba baru.Seorang suami kepada isteri dan bapa kepada anak-anaknya telah bersepakat untuk keluar makan sambil membeli-belah di bandar.Bapak tadi terkejut bila isterinya amat cantik dengan pakaian dan solekan dan sememangnya begitulah sikap orang perempuan bila bersama suami

dirumah sentiasa mengabaikan soal kencantikkan,mereka mengambil sikap remeh-temeh,tapi bila saat dan ketika hendak pergi kemajlis perkahwinan contohnya,memang mengalahkan model-model di pentas.Isteri adalah perhiasan bagi suami,jadi bersolek hanya untuk tatapan suami sahaja,haram bagi wanita keluar rumah dengan berpakaian yang menjolok mata dan pakai wangi-wangian juga adalah haram.

Dipendekkan cerita hatta melihat kecantikkan isterinya terpasang niatnya untuk membuat "homework" bersama isterinya,maka berkatalah sisuami itu kepada isterinya "yang masuk bilik kejap abang dah tak tahan rasanya..seram sejuk semacam,macam nak deman" mendengar ucapan dari si suami maka si isteri yang sedia maklum dan amat memahami kehendak batin suaminya.Maka berjuanglah keduanya hingga ke penghujung...bila tiba saat climax maka berkata lah sang suami pada isteri tercinta "abah dah nak keluar dah ni" maka sahut si isteri seraya berkata "mama pun dan nak keluar rasanya" tapi tiba-tiba ada suara ketiga turut menjampuk....."kami pun nak keluar juga lah abah" kah1kah!....kantoi...kantoi,rupa-rupanya anak-anak mereka berada dekat dinding bilik sedang mendengar apa yang dibuat oleh ibu-bapanya,tapi budak-budak tak tahu apa-apa lagi.Sangka anak-anaknya yang kedua ibu bapa mereka nak kebandar dan tak membawa mereka sekali..maka sebab itulah mereka cepat-cepat mencelah....kami pun nak keluar juga la abah,,,,,,,

No comments:

Search This Blog

Loading...

Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...