Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Tuesday, 3 May 2011

OOO SAMA LA DEN

Ooo sama la den,Osama bin Laden kalau dalam sebutan yang betul.Sapa tak kenal dengan dia ni dan negara mana yang tak benci dia ni,tapi hari ini ramai dunia yang meraikan kematian beliau,termasuklah pemimpin kat
negara kita,kata nya dengan kematian beliau dunia menjadi aman.Siapa kata dunia akan menjadi aman,apa besar sangat kah dosa Osama kalau nak dibandingkan dengan Amerika dan Yahudi Laknatullah yang lagi hebat kezalimannya keatas orang islam di bumi Palestine,semua orang tahu tapi kenapa cuba menutupi kejahatannya,seolah-olah tiada apa yang berlaku.

Siapa Osama bin Laden ni agaknya sampai semua negara takut kepadanya,pantang jumpa orang yang mempunyai rupa seakan-akan Osama maka di gempurnya,Hebat sangat ke dia ni atau jahat sangat ke dia kalau nak dibandingkan dengan Amerika dan sekutunya.Kita di Malaysia apa kurangnya,pemimpin kita pun turut bercakap tentang keamanan.....dunia akan aman dengan kematian Osama.Persoalannya adakah Osama ini wujud atau propaganda musuh-musuh islam atau dia benar wujud,betul ke dia dah mati,timbul persoalan mengapa harus kita mempercayainya dengan sewenang-wenangnya.

Seingat aku dah banyak kali berita tentang kematian osama ni...alih-alih hari ni dah keluar pulak berita tentang kematiannya,biar betul.Mungkin sikit hari lagi dunia akan dikejutkan,mana tak nya tiba-tiba Osama hidup lagi dan siap buat sidang akbar...mau tak gila dibuatnya.Mungkin hanya sekadar berita untuk melegakan hati musuh-musuh islam.Ramai yang mengatakan Osama adalah perisik White House,sejauh mana kebenarannya sukar untuk dipastikan,hanya Allah yang maha mengetahui.Beginilah dua akhir zaman penuh tipu daya dan fitnah.Siapa Osama itu tak penting tapi siapa yang akan membela nasib orang islam itu yang penting.

P/S:"O sama la din" kita tertipu dengan propaganda dan agenda barat rupanya....

No comments:

Search This Blog

Loading...

Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...