Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Monday, 2 May 2011

LEKAT PERUT

Lekat perut? kenapa boleh lekat perut,itu kena tanya bapa dia,sebab bapak la mama lekat perut...eeee bahaya ni boleh bawa maut.Sapa kata lekat perut boleh bawa maut,ini
khabar gumbira buat bapak-bapak dan ibu-ibu,kena pula baru jer kahwin dah lekat perut."Istilah lekat perut" ni orang Kelantan guna bila perempuan dah mengandung atau termegandung...ini istilah kat Kelantan,tak tau la kat tempat lain.


Bila isteri lekat perut, suami la orang pertama yang paling gembira,mana taknya lama dok bertarung dan berjuang
dah dapat hasilnya.Sebut la apa saja "dinda "nak makan "kanda" akan dapatkan jangan yang haram sudah.
Perempuan bila lekat perut mula lah mengidam sesuatu.Ada satu cerita,cerita yang betul dan sahih,ada la
perempuan kat kampong aku ni mengidam nak makan benda yang pelik..memang pelik..dia nak makan buah
pinang dicicah dengan minyak gas(gasolin),sekali dengar agak pelik,tapi apa nak buat dah dia nak makan suami dia bagi la,tapi Alhamdulillah tak ada apa-apa masalah kat perempuan semuanya okey.


Begitulah uniknya bila orang mengidam.Ada satu cerita yang saya pernah dengar,ada yang mengidam nak makan Pig,Subhanallah sampai begitu sekali godaan iblis kat orang mengandung ni dan perlu pemerhatian dari suami.
Antara idaman yang pelik ialah:
1-Nak sentuh hidung harimau
2-Nak gigit bontot
3-Nak cium seluak kecik suami
4-Nak cium ketiak suami
5-Nak makan getah skrap
6-Nak makan sup selipar
7-Nak kahwin lain
8-Nak makan daging rusa putih
9-Dan bermacam-macam idaman.....


Kadang-kadang sukar untuk mempercayai ragam perempuan yang mengidam ni,ada yang suka makan sabun mandi sampai ketagih,tak bahaya ke ni....tapi jangan jadi macam kat bawah ni ..kes naya...

Agak-agak la, ada tak yang mengidam nak makan benda kat bawah ni...lupakan saja




P/S:Sebagai suami yang beragama islam kita seharusnya menjaga isteri kita,tambahan bila isteri kita mengandung,jaga kesihatannya dan isteri kena selalu baca Al-qur'an dan banyakkan solat
        yang sunat,contohnya solat hajat semoga mendapat zuriat yang terbaik dan cinta kepada islam.




No comments:

Search This Blog

Loading...

Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...