Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Saturday, 21 May 2011

FROM RUSSIA TO MALAY

Unik dan memeningkan,baca artikel dibawah dan cuba fahami tapi kalau pening jangan marah kat aku...pandai-pandai lah cari ubat.



Sebuah senarai makanan yang berbahaya bagi kesihatan.
Produk yang tidak dapat makan dalam keadaan apapun

1. , kunyah gula-gula gula-gula dalam bungkusan terang, "lollipop" - mengandungi sejumlah besar gula, bahan kimia tambahan, pewarna, pengganti, dan sebagainya.
2. Chips, baik jagung dan kentang - sangat berbahaya bagi tubuh. Cip - ini tak lain adalah campuran karbohidrat dan lemak di kulit pengganti pewarna dan rasa.Ini juga merangkumi kentang goreng. Selama minyak pemanas berpanjangan menjadi sebuah pernis.
. 3 Sweet minuman - campuran gula, bahan kimia dan gas - dengan cepat menyebar ke seluruh tubuh dari zat berbahaya. Fikirkan baik-baik sebelum menghantar seperti cecair di perut. Selain itu, minuman ringan berkarbonat berbahaya, dan konsentrasi gula yang tinggi - setara dengan 4-5 sudu teh dilarutkan dalam segelas air. Jadi tidak menghairankan bahawa memuaskan dahaga soda ini, anda sudah selesai selama lima minit lagi mau minum. Banyak dari mereka mengandungi aspartam (E951), pemanis sintetik. Aspartam mengandungi Fenilalanin (C9H11NO2) yang merupakan bahagian integral, digunakan dalam industri makanan, terutama dalam pembuatan gula-gula getah dan minuman berkarbonat. Fenilalanin, yang terkandung dalam perubahan aspartam ambang batas, menghabiskan serotonin, yang membantu ketika menggunakannya dalam dos yang tinggi, pembangunan manik depresi, serangan panik, kemarahan dan keganasan.
Ketika dipanaskan sehingga 30 aspartam C terurai dengan pembentukan karsinogen formalin sangat beracun dan metana. Formaldehid - suatu zat dengan bau menyengat, sebuah kelas A karsinogen Ie formaldehid pada klasifikasi merujuk pada kelompok yang sama zat-zat yang arsenik dengan asid prussic - racun mematikan!
Minum minuman dengan aspartam tidak memuaskan dahaga anda. Air liur buruk pemanis menghilangkan sisa untuk mulut, jadi setelah minuman dengan aspartam di mulut merupakan perasaan tidak menyenangkan dari cloying, yang ingin membuat sebahagian baru minuman. Sebagai hasil dari minuman dengan minuman aspartam adalah untuk membangkitkan nafsu, dan bukan untuk menenangkan dirinya. Oleh kerana itu, untuk menghilangkan rasa haus, membasuh cola dengan air.
Sodium benzoate (E211) digunakan sebagai pengawet. Dia mempunyai kesan penghambatan yang kuat pada enzim-enzim yang bertanggung jawab untuk reaksi redoks, serta enzim yang memecah lemak dan pati, yang menyebabkan gangguan metabolisme, dan sangat akan obesiti.
4. Chocolate Bar. Ini adalah sejumlah besar kalori dalam kombinasi dengan aditif kimia, produk kejuruteraan genetik, pewarna dan rasa.
5. sosej, sosej dan hidangan daging yang lain. Jangan makan produk merokok, rebus dan sosej yang baik. Ini adalah ilusi - ada kertas direbus dengan garam dan pewarna dan berfikir bahawa tubuh kita akan protein. Semua produk ini mengandungi lemak tersembunyi yang disebut-jadi (kulit babi, lemak, lemak visceral), semua ini adalah rasa tersembunyi dan pengganti rasa. dan lebih banyak pengeluar Lebih pindah ke bahan baku diubah secara genetik. Jadi sosej, sosej, sosej sebesar 80% dari soya transgenik (! Terdiri). Dan satu potongan sosis asap banyak mengandungi sebatian fenolik, sebagai seseorang menghirup dalam setahun! Fenol sangat beracun.
Berbahaya tidak hanya sosej, dengan sendirinya, daging berlemak bukan merupakan produk yang berguna bagi tubuh. Lemak membawa kolesterol tubuh yang menyumbat pembuluh darah dari mempercepatkan penuaan dan meningkatkan risiko sistem kardio-vaskular.
Modern resep sosis kelihatan seperti ini:
Sosis di shell polimer : 45% - 25% emulsi - protein soya. 15% - unggas. 7% - daging saja. 5% - tepung, pati. 3% - perasa.
Sosis: 35% - 30 emulsi% - protein soya. 15% - daging saja. 10% - burung
Daging : 5% - tepung / pati. 5% - perasa.
Dimasak sosej: 30% - unggas. 25% - 25 emulsi% - protein soya. 10% - daging saja. 8% - tepung / pati. 2% - perasa.
Shpikachki, pangsit: Demikian pula, sosej, hanya bukan daging unggas fepmentipovannaya kulit babi, nytpyanoe dan lemak subkutan kurang lancar.
6. Mayonnaise. anda tidak boleh makan mayonis, terutama dalam bungkusan plastik. Cuka memisahkan dari plastik, zat karsinogenik yang paling! Mayonis mengandungi sejumlah besar bahan pengawet dan stabilisator. Sebuah lemak merata menutupi dinding dalam pembuluh anda.
Diantara produk yang berbahaya tidak hanya mayonis, namun pelbagai ketchup dan sos dan suapan dalam pelbagai diserahkan kepada kedai kami. Isi pewarna, pengganti rasa dan makanan kejuruteraan genetik di dalamnya, sayangnya, tidak kurang.

Junk food untuk anak

Organisma ini anak kecil masih sangat lemah, setiap tindakan ceroboh boleh membuat ketidakseimbangan dalam sistem ini sangat rapuh. Sistem pencernaan bayi terdedah kepada segala macam ancaman, kerana anak hanya belajar untuk memiliki makanan dewasa.

Segala sesuatu yang kita tahu tentang apa yang berguna dan perlu untuk makan anak. Tapi kita sering lupa bahawa beberapa makanan dapat berbahaya bagi kesehatan, terutama untuk anak kesihatan. Apa produk ini?
Tentu saja, di tempat pertama dicintai oleh semua gula-gula - gula-gula, kek dan biskut. Produk-produk ini tidak baik tidak membawa dengan mereka tubuh tidak menerima vitamin atau mineral. Selain itu, manis mengalahkan nafsu makan untuk makanan sihat lagi, yang juga tidak menambah sebarang faedah. Oleh kerana itu, anak harus diberi gula-gula sangat jarang, dalam jumlah kecil.
Hal ini juga penting untuk diingat bahawa manis merosakkan gigi dan boleh mempengaruhi perkembangan muzik gigi anak.
Buah dan sayuran pengawetan juga harus dielakkan. Banyak sihat bagi bayi buah-buahan segar dan sayuran. daging kalengan dan ikan boleh mengandungi bahan kimia tambahan yang berbeza yang memberikan penampilan selera dan rasa. Tapi suplemen ini sangat berbahaya bagi kesihatan anda. Tidak mungkin untuk membuat produk tersebut untuk anak-anak!
gemerlap air Manis - yang membahayakan tidak boleh diperbaiki untuk tubuh diapit oleh anak muda! Doktor tidak bosan mengulang-ulang betapa berbahayanya produk ini. Memang, selain gula dalam soda banyak mengandungi pewarna kimia dan wewangian yang hanya "membunuh" sistem pencernaan manusia. Lebih baik tidak memberi peluang anak anda untuk menyukai minuman manis.
Makanan dari makanan segera - itu hampir pati dari semua bahaya. Oleh itu, saya mungkin berkata, makan banyak lemak tepu dan karbohidrat, aditif sintetik dan pengganti. Doktor anak sangat mengesyorkan bahawa orang tua tidak mengajarkan anak-anak untuk makanan segera.
Keripik, kerupuk dan makanan ringan lain juga dikenali untuk "mereka" nakal.Dalam pengeluaran produk ini juga menggunakan banyak lemak dan bahan kimia.Oleh kerana itu, untuk menjaga kesihatan anak untuk memberinya makanan tersebut harus dielakkan.
Bahkan makanan akrab seperti dimasak dan merokok sosej, daging dan pakar ikan kerana kekayaan rempah-rempah yang berbeza dan bahan sangat berbahaya bagi anak tubuh.
Kita juga harus menyebutkan cendawan - anak-anak kecil tidak boleh memakannya. Selain itu, cendawan sukar untuk dicerna oleh tubuh manusia, demikian juga persekitaran moden membuat produk ini bahkan lebih berbahaya.Setelah semua, cendawan menyerap dari lingkungan semua zat berbahaya yang ada di dalamnya.
Sayangnya, produk berbahaya anak membiasakan diri kita - orang tua . ini kami janji anak anda manis sebagai hadiah. Bahawa kita adalah bayi dalam makanan-cepat selama bercuti. Dan kita sendiri makan semua produk yang berbahaya dari yang baik ingin melindungi anak-anak mereka.
Untuk memastikan anak tubuh semua nutrisi penting dan tidak membahayakan kesihatan kanak-kanak rapuh, kita harus ingat bahawa anak itu lebih kepada , dipanggang atau dikukus makanan direbus. Semakin sedikit dalam diet bayi akan dipanggang - lebih baik. Harus mempersiapkan untuk makanan bayi terbuat dari alam, produk-produk berkualiti, tanpa pengawet berbeza, pemanis dan rasa enhancer.
http://strana-sovetov.com/
Artikel   diatas adalah benar belaka,cuma susah untuk difahami mungkin kekurangan kaki-tangan untuk  kerja terjemahan....apa-apa pun bacalah maklumat diatas  dan terimakasih  pada Goggle tranlate....................................................................................................

No comments:

Search This Blog

Loading...

Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...