Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Monday, 7 March 2011

SEX-FAHAMAN SALAH BAGI LELAKI(SUAMI) YANG HARUS DIHINDARI

Lelaki sering kali  mahukan sesuatu yang perfect, yang indah,  cantik dan memuaskan,itulah yang diharapkan daripada pasangan (isteri) mereka.Ia menjadi bertambah rumit bila si suami sering membandingkan pasangan mereka dengan
seseorang,jika suami mempunyai tabiat yang suka menonton filem lucah maka apa yang di inginkan oleh suami adalah sama seperti yang digambarkan kat filem tersebut.Perlu di ingatkan adakah itu
mengambarkan keadaan sebenar si pelaku,dia orang bikin filem untuk berniaga dan apa yang  paparkan hanya untuk menarik minat penonton  dan bukan gambaran sebenar si pelaku.

Memang sifat manusia mahukan kelebihan dan kecantikkan,sex adalah suatu yang indah bagi manusia suami isteri jika kena pada caranya dan sebaliknya.
Tapi kerana sempitnya fahaman dan tafsiran mengenai sex membuatkan isteri selalu menjadi hambar bila membuat hubungan sex.Isteri bukanlah alat atau gadget untuk menjadi pemuas nafsu bagi suami.
                                                                   Jangan jadi sperti ini
Ini adalah kesalahan yang biasa dilakukan oleh suami yang harus dihindari:


Ingin cepat puas.
Seperti kita dalam perjalanan kesuatu dertinasi,kita yakin yang kita akhirnya akan sampai ketempat yang hendak dituju,jadi semasa dalam perjalanan kita boleh melihat pemandangan dan persekitaran yang indah,mengapa harus kita pandu laju kerana kita kita akan sampai ketempat tersebut,pemanduan yang gopoh dan laju selalunya sukar dikawal bimbang tersasar dan akhirnya kita tak mencapai apa yang kita hajati.Memandu laju itu mungkin kepuasan pada pemandu sahaja tidak bagi penumpang,suatu igauan yang menakutkan.Baca dan cuba fahami apa persamaan nya dengan kes diatas.


Suka membayangkan dengan pasangan lain (sex Fantasies)
Mungkin kita meminati seseorang contohya artis atau mungkin isteri orang ,semasa membuat hubungan sex dengan isteri kita kita mula khayal dan berfantasi melakukan dengan orang yang kita minati tapi bila kita amati...bukan seperti pasangan yang kita gambarkan,lalu nafsu kita mati dan gagal ke penhujungnya,apa akan jadi pada pasangan kita.Api sedang marak membakar tiba-tiba disimbah dengan air begitulah perasaan isteri kita dan lama-kelamaan lain yang jadikan.
                                Mengapa harus membayangkan pada mereka yang bukan hak kita


Tidak romantik,gopoh.
Isteri perlu belaian si suami,bergurau senda,ucapkan bahasa romantik sebelum memulakan hubungan sex,cumbu rayu adalah penting kerana menjadi warm-up dan menambah kehangatan.Seperti juga sebuah kenderaan,selalu sebelum kita bertolak ketempat kerja kita menghidupkan enjin terlebih dahulu dan biarkan beberapa minit,begitu juga juga dalam hubungan sex,jika main bantal jer tak mencapai kepuasan bersama.Kita jangan mementingkan kepuasan bagi pihak kita sahaja,macamana isteri kita...sendiri mau ingat.

Terlalu exited dan buas(wild)
Tabiat atau perlakuan manusia ada ada bermacam-macam,begitu juga hubungan sex,ada yang suka lemah-lembut dan juga yang suka ganas,kasar dan gelojoh.Hubungan sex bagi orang islam adalah satu ibadat jika kena caranya dan boleh juga menjadi haram,islam mengajar kita pada sifat lemah-lembut dan beradab sopan ketika jimak bersama isteri,permulaan adalah proses cumbu rayu dan ucapkan ungkapan yang indah-indah.Seorang suami harus mempelajari dalam soal-soal begini,perlu tahu bila saat anzal bagi pasangannya.Peringkat kepuasan bagi wanita tak sama dengan lelaki,cari tempat-tempat sensitif bagi isteri seperti bahagian  belakang dan lubang telinga,dagu dan banyak lagi.

Sifat mementingkan kepuasan bagi pihak leleki sahaja membuatkan isteri menjadi tawar bila melakukan hubungan sex.Apalah guna kita sahaja yang merasa puas tapi tidak bagi pasangan kita..jangan biarkan berlarutan...moga mendapat munafaat dari pengalaman ku.

No comments:

Search This Blog

Loading...

Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...