Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Tuesday, 29 March 2011

KERETA BERSALUT EMAS


Kalau dulu kita pernah tengok kat kampong-kampong ada orang bila tersengih atau mungkin sengaja tersengih untuk menampakkan satu kilauan,sebab nak menunjuk bahawasanya dia pakai gigi bersalut emas.Ini
lain pula cerita,Pak cik kayo...Pak cik ayo,kalau dah berduit semua boleh bikin bukan setakat gigi kereta pun boleh.Ini kisah berlaku di Russia,sebuah kereta mewah berjenama Porsche bersadurkan emas bernilai 40 pound(pure gold),hiss..kayo betul pemilik kereta ni,apa-apa pun tengok dulu bro...








  Moral:Kalau dah kaya semua boleh buat,tapi jangan suka membazir kalau kita orang islam,walaupun kita
             mampu.. sebab ramai lagi yang susah dan miskin bantulah mereka dahulu...ringankan sedikit bebanan
             mereka,mereka pun nak rasa nikmat hidup macam orang kaya..sebab mereka kata PAK CIK PUN
             NOK KAYO...aku tanya "nak kaya sikit ke nak kaya banyak" dia jawab "kayo sikit jo" kalau nak
             kaya sikit pak cik beli kaya yang tin kecil,kalau nak kaya banyak beli yang tin besar..
             GUANO PULOK LAGU TU....AMBIK KAU NAK KAYA SANGAT,hidup lah dengan cara-
             bersederhana jangan melampau...
      

No comments:

Search This Blog

Loading...

Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...