Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Monday, 13 June 2011

MEE TIRUAN

Kebelakangan ini banyak yang palsu dan tiruan,kalau dulu ada telur dan beras tiruan,sekarang heboh pula mee tiruan iaitu mee yang ada campuran plastik.Pengambilan atau memakan mee ini boleh menyebabkan kanser kerana bahan kimia yang terkandung dalam mee tersebut.

sedap dan menyelerakan  tapi awas...

Mee tersebut telah berada di pasaran sejak  19 februari lalu di China.Kalau dilihat pada mata kasar kita amat susah untuk membezakan yang mana benar dan yang mana tiruan menurut kata China sina.com.Bagaimana pun bagi mereka yang matang agak mudah untuk membezakan iaitu dari segi berat dan baunya yang agak ofensif.

Bila dibakar mee biasa hanya terbakar sekejap kemudian apinya mati,tapi tidak bagi mee ini ia terbakar dengan agak lama dan apinya cerah.Seorang ibu berkata  bila memakan mee tersebut seperti ada yang tidak kena lalu pergi ke toko jualan mee tersebut dan menceritakan hal kepada penjual,namun penjual itu tidak mahu bertanggung jawab tentang hal itu.

Menurut kata seorang pegawal kerajaan mee tersebut tidak didaftarkan pengeluarannya dan menambah pelbagai bahan kimia untuk menarik para pengguna.Ekoran dari kejadian tersebut mee itu telah di periksa dan dibuat penyelidikan kata sina.-Dipetik dari Korean Times.co-
GAMBAR SEKADAR HIASAN

No comments:

Search This Blog

Loading...

Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...