Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Monday, 27 June 2011

GADIS RANGSANG ORANG(GRO)

GRO ,Gadis Rangsang Orang, itu selayaknya kita gelarkan kepada golongan ini.Panggilan atau gelaran "Pegawai Perhubungan Pelanggan" memang tidak layak sebab gelaran pegawai ni biasanya kita selalu dengar
pegawai polis,pegawai kerajaan dan swasta atau pegawai agama,orang yang buat kerja yang berfaedah dan bermunafaat,jadi  tak payah lah kita nak anugerahkan mereka ni dengan gelaran pegawai,takder makner nyer.
Gro .ni adalah orang menolong orang untuk membuat maksiat,membantu orang menuang arak dan seterusnya adi lah macam suami-isteri yang haram,mereka berzina.Orang buat benda haram kita gelar pegawai,buat malujer.Gro  adalah pelaris pada pusat-pusat maksiat seperti disko,rumah urut dan sebagainya.Gro juga jadi pelaris jualan akhbar dan rancangan yang memaparkan gejala sosial atau jenayah seperti "999" sebab masa tu boleh lah mengintip aurat minah-minah GRO ni,terselak dan terkangkang.

Semua manusia kenal GRO ni dari budak kecik dan yang muda dan dewasa apa lagi.Mereka menjadi terkenal kerana sering masuk tv dan tak payah bayar sesen pun,masuk pula pada waktu top iaitu berita dan kata orang kalau iklan disiarkan pada waktu berita mahal bayarannya,diaorang pun dah jadi macam iklan jugak la kiranya.

Kebanjiran GRO asing ni ditahap yang parah dan membimbangkan terutama dari negara China dan selebihnya dari negara kita, Vietnam dan thailand,kehadiran mereka ni kerana memenuhi tuntutan batin orang-orang yang "house(haus) kat Malaysia,jadi tak payah bising la kerana kalau kita belajar mata pelajaran ekonomi "bila permintaan tinggi maka harga bertambah mahal,nak-nak pula barang tu payah nak dapat atau kehabisan stok.Macamana mereka masuk?ada yang kata dengan visa pelajar dan ada yang kata banyak "pagar yang tembus dek kerana kertas",bukan kertas paper lama tapi....lu pikir la sendiri.

Jangan salahkan sebelah pihak sahaja,kerana kadang-kadang kita tertanya-tanya jugak dah berpuluh kali kena serbu tapi masig buka bisnes,malam ni serbu malam esok bisnes balik,apa ni...jangan main-main.Mereka
tak takut ke,atau.....ntahlah tak reti nak cakap,nak telan busuk nak ludah nanti berbau pulak....susah,susah.
Makin pelik penyakit Allah turunkan makin menganas manusia ni buat maksiat,henti-hentikanlah...atau kau ni memang jenis yang tak reti nak berhenti nak buat dosa...cit ngabihkan boreh jo kata sahabat den orang nogori.

JENAYAH MEMBAWA PADAH DAN BUKAN PADAH SAHAJA, TAPI DOSANYA TERPAKSA
KITA TANGGUNG KALAU  KITA GAGAL MENCEGAH ATAU MEMBENDUNGNYA DARI
TERUS BERLAKU....RONTIKANLAH...

No comments:

Search This Blog

Loading...

Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...