Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Friday 17 June 2011

BUDAK "MAIN DENGAN ULAR"

Macam-macam karenah budak-budak sekarang,biasanya manusia suka main dengan sesama manusia tapi ini lain pula cerita, nak tukar selera gamaknya,tak takut ke....nanti kena 'ngap'
baru tahu.Ular sawa adalah ular yang tak berbisa tapi merbahaya.Makhluk ini suka telan apa saja dari binatang hinggalah manusia.Seekor ular sawa seberat 140kg dan panjangnya 15 kaki.Ini kisah kehidupan anak kecil yang suka bermain dengan ular sawa,tak pasti pula kat mana tetapi di negara asia.Ular tersebut dijadikan sebagai teman seperti barang mainan atau kita sebut "pet dan toy" tapi awas dik, silap gaya boleh bawak maut kalau kalau kena ngap.












No comments:

Search This Blog

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...