Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Sunday, 19 June 2011

MAKHLUK ASING JUAL PERMATA DI KEDAI-LALAT

Kebanjiran makhluk asing satu masalah baru di Malaysia,kebanjiran mereka ini menimbulkan masalah sosial dan jenayah.Sebutlah apa bangsa semua ada,Indon,Nepal,Bangla,Myamar,Pakistan dan bertan-tan. Kebanjiran mereka ke Malaysia menimbulkan sikap kurang senang oleh penduduk tempatan,Bangla suka
merayap malam,Pakistan dengan sikap kurang ajarnya dan begitu juga Mat Afrika atau nama glamour Awang Hitam yang suka menganggu anak dan isteri orang....apa ke jadahnya.




Ini sebahagian foto yang sempat aku ambil

Minggu lepas aku ke pasar Kedai-Lalat dan alangkah terkejutnya bila ramai warga India dari negara India menjual  permata dan perhiasan perempuan,maka ramailah yang membelinya...aku tak kisah kalau nak berniaga tapi yang aku kisah mereka ni datang secara haram,mana kau tahu? aku tahu sebab aku tanya,belum sempat aku habis bertanya mereka dah tutup bungkusan,,,,sap-sap sup berdesup...hilang dah entah kemana.

Aku bertanya dalam hati, alangkah tak pekanya orang kat Kedai-Lalat ni orang asing masuk pun buat tak tahu.Ramai manusia yang datang kat pasar Kedai-Lalat termsuklah Rela,Polis dan yang kerja Imigresen tapi takkan boleh buat dek je,mana tugas korang kata nak jaga keselamatan negara tapi bila orang ceroboh buat tak tahu,apa nak tunggu ada orang buat repot dulu.....

Pada hari jumaat minggu kedua sekali lagi aku kepasar Kedai-Lalat,,,,,terkejut besar aku tapi bukan terkejut beruk sebab aku masih jadi manusia lagi.....ramainya warga India yang berniaga,kalau dulu perempuan sahaja tapi minggu ni yang lelaki pun ada,mengikut salah sorang dari peniaga tempatan yang berniaga,mereka ini ada orang yang hantar dengan van pada seawal pukul 7 .Aku sebagai warga negara Malaysia aku rasa tercabar kalau benda yang salah kat depan mata boleh korang buat dek....so aku menyeru jalankan tugas korang sebab aku orang yang tak di beri power,super power ke atau power root...

No comments:

Search This Blog

Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...