Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Wednesday 29 June 2011

JAKET MICHAEL JACKSON DI JUAL 1.8JUTA

Seorang peniaga emas dari Texas telah berjaya membeli jaket yang telah dipakai oleh Michael Jackson semasa pembikinan klip video thriller pada tahun 1983 dengan harga $1.8juta.Jaket tersebut telah dilelong dirumah lelongan Julien di Beverly Hills.Menurut peniaga emas tersebut dia akan mengadakan pameran bergerak untuk medapatkan wang yang akan disalurkan kepada hospital kanak-kanak di seluruh dunia.
Jaket yang berwarna merah dan berjalur  hitam ini  dibuat dari kulit anak lembu dan digunakan oleh Michael Jackson untuk menembak.Ini adalah antara dua jaket yang dilelong yang dimiliki oleh Michael Jackson utuk menembak.Jaket ini masih dalam keadaan baik dan terdapat tanda-tangan Michael Jackson pada bahunya. Jaket ini telah direka oleh Deborah Landis isteri kepada pengarah klip video thriller,John Landis.

"Ini adalah satu aset penting yang boleh dibuat barangan kenangan dalam sejarah rock n roll "kata Verret.Antara koleksi lain ialah jaket gitar yang ditandatangani  oleh kumpulan U2.Perancangan telah dibuat untuk diadakan pameran keseluruh dunia sebagai kerja amal.Sebahagian dari hasil lelongan tersebut akan di munafaatkan kepada haiwan peliharaannya iaitu dua ekor harimau benggal yang masih ada.

Michael Jackson yang meninggal dunia pada tahun lepas.Video thriller blockbuster sepanjang 14 minit yang mengisahkan Michael Jackson bertukar menjadi zombie adalah antara video yang terpengaruh yang pernah dibuat.SUMBER:Guardian.co.uk-

No comments:

Search This Blog

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...