Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Sunday, 19 June 2011

BUAH DADA MELIMPAH

Syok mata lelaki memandang tapi yang derita empunya badan.Ini cerita tentang buah,buah dada atau payudara,soal korang masih dara atau dah hilang dara tak timbul,sebab yang dah ada anak dua,tiga masih
juga di panggil payu dara.Apa istimewanya berbuah dada besar,yang istimewa rasanya menambah kegeraman mata lelaki yang memandang,tapi disebaliknya ada bayi yang mati dek lemas tertindih buah dada ibunya yang besar.

Kalau dibarat ramai selebriti yang mashur dek buah dada besarnya seperti Dolly Parton dan Pamela Anderson.

Tapi disebalik keseronokkan mata lelaki yang memandang sebenarnya mereka mengundang bahaya dan amat
menyakitkan.Antara yang terpaksa hadapi ialah sakit tulang belakang kerana terlalu berat menampung bebanan buah dada yang begitu berat,masalah kedua ialah risiko untuk mengidap kanser payudara impak dari
suntikan silikon.

Bertubuh tinggi lampai dan berpayu dara besar itulah yang sering di impikan oleh sesetengah wanita,bila berjalan semua lelaki memandang dengan mata yang hampir terkeluar dan terjulur.Pada zaman yang serba canggih apa yang di impikan akan menjadi kenyataan,bagi mereka yang nak besarkan payudara tidak lah begitu sukar kerana adanya teknologi masa kini yang canggih.Pembedahan membesarkan payu dara dan menyuntik silikon,itu diantara teknik yang menjadi kegemaran tapi awas telah ramai yang menderita terkena kanser.

 Namun begitu ada juga dikalangan artis Malaysia yang cuba untuk mendapatkan gelaran yang sama seperti mereka ini.Gelaran dan jolokan Pamela Anderson Malaysia,sebenarnya bukan orang lain yang memberi gelaran tersebut,tetapi mereka dengan megahnya meletakkan sendiri gelaran itu.Satu pertiwa lucu masa aku sedang menonton tv,ada seorang anak kawan aku memanggil ibunya supaya melihat ada seorang wanita kat kaca tv,kata anak kawan aku "bakpo kopek orang tu lipah"(kenapa buah dada orang tu melimpah)......bersyukurlah dengan apa yang ada,jangan kerana nak glamour diri yang merana.

No comments:

Search This Blog

Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...