Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Thursday 5 April 2012

POKOK BOLEH MENYANYI

Pelik tapi benar,yang selalu kita dengar manusia menyanyi,tapi ini lain cerita pula.Tinggi di atas kawasan pergunungan anda akan melihat sesuatu yang luar biasa.Disini hampir kesemua pokok  boleh menyanyi.

Dengan hanya berketinggian 3 meter,pokok ini akan menyanyi bila ada angin bertiup,tapi anda jangan salah sangka,bukan pokok diatas yang saya maksudkan,lihat gambar dibawah.
Amazing Singing Tree in England 1 Amazing Singing Tree in England
Inilah rupa sebenar pokok yang boleh menyanyi tersebut yang dibuat dengan menggunakan paip logam.Pokok ini menghasilkan perbagai jenis bunyi kerana struktur pembinaannya dari paip yang mempunyai saiz yang berlainan,ada yang panjang dan pendek.(England)

Amazing Singing Tree in England 2 Amazing Singing Tree in England

Amazing Singing Tree in England 3 Amazing Singing Tree in England

Amazing Singing Tree in England 5 Amazing Singing Tree in England

Amazing Singing Tree in England 6 Amazing Singing Tree in England

Amazing Singing Tree in England 7 Amazing Singing Tree in England


No comments:

Search This Blog

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...