Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Wednesday, 18 April 2012

KERANA ANAK HILANG,IBU DI KETUK DENGAN TUKUL

Ini sebuah kisah benar yang begitu sadis dan tragis,bagaimana tergamaknya seorang pemuda telah mengetuk ibunya dengan tukul.Begini kisahnya, suatu petang yang nyaman kelihatan sepasang suami isteri bergegas masuk kedalam sebuah kedai,di tangan isterinya kelihatan ada sebuah bakul,menurut cerita orang lelaki ini orang buang jajahan atau buang daerah.Lelaki tersebut tinggal menyewa di sebuah pekan,untuk menyara kehidupan lelaki ini berniaga membuat roti canai.
Dalam pekan tersebut ada sebuah kedai kopi,jadi dia menumpang berniaga kat kedai tersebut.Aku pun pernah mencuba roti canai yang dijual kat situ,boleh tahan la rasanya....tapi yang best isteri dia memang kiut,seksi pula tu(tak ade la sampai macam tu...).Tapi entah kenapa petang itu ada macam tak kena dengan pemuda tu,bila masuk jer dalam kedai dia resah gelisah,seperti mencari sesuatu,buka sana,buka sini...belek sana,belek sini....."mana anak!,mana anak!(anak kunci)" tanya pemuda itu pada isterinya,isterinya menjawab "dah hilang la bang"...hah! dah hilang!!!!!,habis nak berniaga macam-mana sebab semua barang ada kat dalam almari ni"....so dia ketuk la ibu kunci tersebut dengan tukul...kejam ke macam tu?...kejam ke....




No comments:

Search This Blog

Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...