Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Wednesday 4 April 2012

DATIN KERUGIAN -2 PEMBANTU RUMAH INDON BUAT HALLARIKAN


KUALA LUMPUR: “Saya tidak pernah mempunyai masalah dengan mereka. Selama ini apa yang diingini saya beri dan tidak pernah abaikan tanggungjawab sebagai majikan.

KECEWA...Ira bersama Dr Ibrahim menunjukkan bekas simpanan beberapa jam berharga miliknya yang sudah kosong.
“Tetapi lain pula yang dibalas. Saya terkilan dan sakit hati apabila mereka sanggup melarikan diri, malah turut mencuri barang berharga kami sekeluarga,” itu luahan jutawan kosmetik, Datin Ira Ghani, 35, yang kerugian lebih RM500,000 dipercayai dilarikan dua pembantu rumah di banglo mewahnya di Gombak dekat sini.

Difahamkan, ketika kejadian, beliau dan suami, Profesor Datuk Dr Ibrahim Ahmad berada di Singapura selama empat hari kerana urusan kerja.

Hanya tinggal dua anak lelakinya, Mohd Danish Irfan, 13, Mohd Danish Roshan, 8, dan seorang anak saudara perempuan bersama kedua-dua pembantu rumah terbabit.

Dua pembantu rumah mangsa berasal dari Jawa Barat dikenali Luluk Tanjiyah, 33, dan Udayati, 40, sudah bekerja dengannya setahun lalu dan diberi layanan baik.

No comments:

Search This Blog

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...