Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Wednesday 16 February 2011

MAUT SELEPAS MAJLIS SAMBUTAN MAULIDUR RASUL


MELAKA: “Arwah baru balik dari majlis Maulidur Rasul di Masjid Kampung Kandang sebelum memberitahu keluarga dia mahu tidur di rumah neneknya. Ketika di sana, seorang rakan mengajaknya keluar sebelum mereka terbabit kemalangan itu,” kata Kamal Mahadi, 58, bapa saudara kepada Ahmad Jamal Roslan, 15, yang terbunuh dalam kemalangan di persimpangan lampu isyarat Ayer Molek-Kandang, Lebuh Alor Gajah-Melaka (Lebuh AMJ), dekat sini, malam kelmarin.
Dalam kemalangan kira-kira jam 10.15 malam itu, mangsa dari Jalan Kandang Kilometer 1, Taman Kandang Mesra, dekat sini, yang membonceng terbunuh manakala rakannya Mohd Sah Sapuan Ahmad, 17, cedera parah dan kini dirawat di Unit Rawatan Rapi ICU) Hospital Melaka (HM) selepas motosikal dinaiki mereka berlanggar dengan sebuah van.

.
Menurut Kamal, mereka sekeluarga tidak mengetahui bagaimana arwah membonceng motosikal sedangkan ketika keluar rumah dia berjalan kaki dengan rakannya itu.

“Arwah sudah bersiap-siap masuk tidur sebelum rakannya itu datang. Kejadian ini amat menyedihkan namun kami sekeluarga reda dengan apa berlaku,” katanya ketika ditemui di Bilik Mayat Hospital Melaka (HM), semalam.

Bagaimanapun, ibu bapa mangsa, Jamilah Dolah, 43, dan Roslan Ibrahim, 44, enggan ditemubual kerana terlalu bersedih dengan kejadian menimpa anak bongsu daripada tiga beradik itu.

Sementara itu, seorang saksi kejadian mahu dikenali sebagai Sardi, 42, berkata dia melihat penunggang dan pembonceng motosikal tidak memakai topi keledar dari arah Ayer Molek menghala ke Kandang tidak berhenti ketika lampu isyarat merah.

Pada masa sama, katanya dia yang berada di jalan bertentangan melihat sebuah van dari arah pusat bandar sedang bergerak meneruskan perjalanan apabila lampu isyarat bertukar hijau dan terlanggar motosikal terbabit.

Katanya, akibat perlanggaran itu motosikal itu terseret kira-kira 100 meter menyebabkan penunggangnya tercampak ke jalan bertentangan manakala pembonceng terbabit turut terpelanting di jalan sebelum van berhenti dan berpusing.
“Saya tergamam melihat kejadian itu yang berlaku begitu pantas selain seorang mangsa menggelupur kesakitan akibat kecederaan dialaminya sebelum ambulans tiba,” katanya.

Ketua Polis Daerah Melaka Tengah, Asisten Komisioner Salehhudin Abd Rahman mengesahkan menerima laporan kemalangan itu namun enggan mengulas lanjut.(Harian Metro).

TAKZIAH DIUCAPKAN KEPADA KELUARGA MANGSA


No comments:

Search This Blog

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...