Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Saturday 12 February 2011

AMAZING BOY IN NEPAL




Amazing boy in Nepal begitulah tajuk petikan berita dari BBC.Seorang bayi yang berumur tujuh bulan (semasa berita ini ditulis) yang bernama Risab Dev Ghimire anak kepada Janub Ghimire,bayi ini mempunyai pasangan kembar tanpa kepala "Parasitic Twin" dan mempunyai anggota seperti tangan yang melekat pada bahagian abdomen.Beribu-
ribu penduduk yang tinggal dipekan-pekan kecil mengunjungi rumah ibadat memberi penghormatan pada tuhan atas keganjilan ini.



Menurut kata ibu bayi ini semasa mengandung ia merasa amat sukar dan payah apa lagi semasa melahirkan sungguh menyakitkan.Ia mengharapkan agar bayi ini hidup dengan normal tapi suaminya tapi suaminya tidak menyukai kerana kesempitan hidup dan tak mampu untuk melakukan pembedahan,tambahnya lagi ia tak sanggup menanggung risiko jika kegagalan memisahkan pasangan kembar ini.

No comments:

Search This Blog

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...