Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Monday, 21 February 2011

BOB LOKMAN-DULU DAN LONI


“Mengapa aku terpengaruh untuk mengejar dunia yang memang telah diberitahu oleh Almarhum Ayah semasa aku kecil, bahawa dunia ini adalah bala, setan, iblis, yahudi dan nasara, adalah kerana dunia ini telah dibentuk acuannya oleh mereka yang bernafsu besar untuk menjadi hebat pada mata dunia.”
PETIKAN KATA BOB LOKMAN DALAM BLOGNYA...
Bob Lokman dulu dan loni(sekarang).....
Tiba-tiba namanya menjadi top dan sememangnya top,sapa tak kenal beliau,seorang pencipta lagu,pelakon dan  pelawak... tapi kali ni bukan kerana itu tapi kerana hal lain,ia dah berubah pada segala-galanya,Alhamdulillah syukur ke hadrat Allah s.w.t kerana telah
memberikan taufik dan hidayah kepada Bob Lokman.Beliau telah menemui jalan baru dalam kehidupan ini.Terkedu aku membaca berita Bob Lokman dalam sebuah blog tentang kesensaraan hidup beliau sebelum ini sehingga penderitaan itu telah dizahirkan pada skrip telemovie tapi katanya bukan untuk mengaibkan sesiapa atau membuka pekung didada.Tuhan pun tahu adalah sebuah telemovie  arahan Jinggo dan skripnya ditulis oleh Bob Lokman ditayangkan pada tahun 2008 di TV3 sempena sambutan Maal Hijrah.Sebelum ini Bob telah membuat kejutan apabila menarik menarik diri dari menjadi juri Raja 
Lawak 5.Nama sebenar Bob ialah Mohd Hakim Bin Lokman,berasal dari Kubang Kerian,Kelantan pernah bersekolah disekolah Agama Maahad, Kajang.Antara drama lakonan beliau ialah Cinta Tikar Sejadah,Yes Tuan(filem 1996).Pernah mendapat berbagai anugerah,terutama dalam bidang penciptaan lagu seperti Isabella 
nyanyian search pada tahun 1989.Biodata tambahan bolehlah dapat kat sini 

Itu semua cerita dulu-dulu....tapi sekarang dah lain...
Bob Lokman, nama yang tidak asing lagi di persada hiburan tanah air, terutama dalam penulisan lirik lagu-lagu melayu, malam ini bersama-sama ribuan rakyat Selangor telah sama-sama menyertai Solat Hajat yang telah diadakan di Stadium Melawati Shah Alam. Kebetulan malam ini juga TV3  ada amenganjurkan Anugerah Juara Lagu, tapi ternyata Bob lebih berminat untuk sama-sama menyertai program solat hajat anjuran PAS Pusat ,Bob Lokman dah masuk Pas itulah beritanya,ramai peminat yang menyokong tapi yang ramai juga yang berkata sebaliknya....syabas buat Bob kerana berjaya memilih jalan hidupnya sendiri dengan pertolongan dan hidayah dari Allah,





2 comments:

Search This Blog

Loading...

Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...